2021-08-03, 02:32
Bannlyst
Lyckats sluta med Z-analoger. Tog dom i sju år. Inte tagit på en månad.
Citera
2021-08-04, 14:00
Bannlyst
Jag vet att imovane inte är en riktig benso men är det bara jag som tycker den slår alla slags benso när det kommer till rus och avslappning? Tycker lätt den slår något som xanor+stess. Nu sitter den väl inte i lika länge men perfekt att ta en eller två några timmar innan man ska sova och bara slappna av. Sen att den inte är LIKA hemsk att gå av om man brukar under en längre tid, som de riktiga bensos, är ju också ett plus. Bra grejjer Rentav underskattad????
Senast redigerad av niggerbollen 2021-08-04 kl. 14:15.
Citera
2021-08-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Jag vet att imovane inte är en riktig benso men är det bara jag som tycker den slår alla slags benso när det kommer till rus och avslappning? Tycker lätt den slår något som xanor+stess. Nu sitter den väl inte i lika länge men perfekt att ta en eller två några timmar innan man ska sova och bara slappna av. Sen att den inte är LIKA hemsk att gå av om man brukar under en längre tid, som de riktiga bensos, är ju också ett plus. Bra grejjer Rentav underskattad????
Visst är den underskattad 😀 Nu tycker jag inte att den tex slår Xanor på fingrarna men den är klart mer potent än tex Sobril.
Citera
2021-08-06, 02:16
Medlem
horses avatar
Är det någon som kan förklara detta;
På Stilnoc blir jag helt skev, pratar i sömnen, slåss/sparkar i sömnen, gör saker jag inte kommer ihåg utan vaknar till mat/Godis rester mm.
Men på Immonave så sover jag som ett litet barn, vaknar pigg och helt utan metallsmaken i munnen.

Varför blir det såhär?
Citera
2021-08-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horse
På Stilnoc blir jag helt skev, pratar i sömnen, slåss/sparkar i sömnen, gör saker jag inte kommer ihåg utan vaknar till mat/Godis rester mm.
Men på Immonave så sover jag som ett litet barn, vaknar pigg och helt utan metallsmaken i munnen.

Varför blir det såhär?

Min gissning/erfarenhet är att zolpidem/stilnoct har en mycket starkare hypnotisk effekt, och det är väl därför den ses som en mer renodlad insomningstablett. Mycket tokigt man kan göra på den. En klassiker är när man verkligen behöver sova, antingen somnar man inte på en eller så vaknar man och halvsovande tar x antal till. Sen vaknar man och upptäcker att man uppfunnit två nya maträtter 😕 Sommar man inte på dom får vissa riktiga hallisar. Föredrar helt klart zopiklon/imovane.

Trevlig helg!
Citera
2021-08-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horse

Varför blir det såhär?
Den biverkan kan med lite otur drabba en på Imovane också, däremot är den vanligare på just Stilnoct.

Jag drabbas av den på båda, får rena sömnpsykoser och vaknar upp i en trashad lägenhet och minns inte ett skit.

Det är på standardos alltså inga missbruksdoser.
Citera
2021-08-12, 19:27
Medlem
Har Zopiklon/Imovane plötsligt blivit poppis? Priset verkar ha gått upp på kända marknadsplatser. Förstår inte riktigt vad det beror på...
Citera
2021-08-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Har Zopiklon/Imovane plötsligt blivit poppis? Priset verkar ha gått upp på kända marknadsplatser. Förstår inte riktigt vad det beror på...
Kan bero på att de generellt sett är svårare att få på recept idag än förr då man typ mer eller mindre fick dem bara man bad om det typ.

Det var dock bra länge sedan då de klassades som relativt ofarliga och harmlösa. Idag är många fler läkare inte bara antibenzo utan även anti Z analoger.

De ser hellre att folk slocknar på typ Theralen eller Nozinan än att det ska krävas klassade mediciner såsom just Imovane och Stilnoct.

Jag gick på Propavan till och från för ca 15 år sedan men fick en sådan satans hangover. Gick tillbaka till doktorn och klagade och gick därifrån med ett recept på Stilnoct istället, inga konstigheter på den tiden.
Citera
2021-08-13, 12:39
Medlem
Mrlind92s avatar
Personligen tycker jag imo är bättre än benzo på alla plan
Citera
2021-08-13, 12:55
Medlem
Mrlind92s avatar
Tog en jävla resa på stilnoct och alkohol hade druckit ca 12 öl mitt på dagen.
Var i stenhagen he he sen fick ja den briljanta idén att slänga i mig 14 stilnoct jag vakna i arresten dagen därpå mina kläder existera inte min telefon borta en ryggsäck med massa kläder borta jag var blå slagen överallt.
Då blir jag förhörd snuten berättar att jag slagit sönder 3 st bilar rätt nya och fina slagit in rutan på h och m sen försökt eldat ner en krog flöstret.
Sen till råga på allt så bada jag näck vid ank dammen på framsidan av akademiska sjukhuset.
Ha ha ah det var tungt att höra men ah ja fick mitt straf om man säger så
Citera
2021-08-13, 14:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Kan bero på att de generellt sett är svårare att få på recept idag än förr då man typ mer eller mindre fick dem bara man bad om det typ.

Det var dock bra länge sedan då de klassades som relativt ofarliga och harmlösa. Idag är många fler läkare inte bara antibenzo utan även anti Z analoger
.

De ser hellre att folk slocknar på typ Theralen eller Nozinan än att det ska krävas klassade mediciner såsom just Imovane och Stilnoct.

Jag gick på Propavan till och från för ca 15 år sedan men fick en sådan satans hangover. Gick tillbaka till doktorn och klagade och gick därifrån med ett recept på Stilnoct istället, inga konstigheter på den tiden.

(min fetning) Så lär det vara.

The old market mechanism... minns när man handlade på gatan, på Sergels eller Medis, pundarna gick och pissade tis och tors i regel - då var det dyrtid på Z på måndagar och onsdagar...
Citera
2021-08-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
(min fetning) Så lär det vara.

The old market mechanism... minns när man handlade på gatan, på Sergels eller Medis, pundarna gick och pissade tis och tors i regel - då var det dyrtid på Z på måndagar och onsdagar...
Kan tänka mig det 🤣 Z analogerna syntes väl inte på UP förr ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in