2022-11-09, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Tjena!

Hittade 14st zopi som jag lagt undan, tydligen. Så roligt, tänkte jag, då kan jag använda en vid behov när jag har sovande jour på arbete då och då. Fantastiskt, det är ju så zopi ska användas.

Men i dag är jag spänd och har lite ångest. Kan jag ta en nu för att ”slappna av” vid TVn utan risk för att det påverkar insomningen till natten, om så, kan jag inte bara ta en till då, kommer avstå i flera dagar till nästa tillfälle.

En annan grej. Äter mirtazapin och ZMA till natten. Krockar dessa? Vet att jag borde fråga läkare men här är mycket duktiga och trevliga damer och herrar på flashback.

Må bäst allihopa!!
Nu har du väl redan somnat i soffan, men det krockar inte med dina mediciner och tillskott.
Citera
2022-11-14, 14:59
Medlem
TwnyForReals avatar
Fungerar Zolpidem mot Xanor avtändning ?
Citera
2022-11-16, 17:34
Medlem
SigneKanins avatar
Fått Imovane utskrivet vid behov, men jag kan fan inte ta dem när hela dagen efter sabbas av den vedervärdiga smaken i munnen. Jag kan inte tänka på något annat, och ingenting tar bort den!
Citera
2022-11-16, 19:00
Medlem
Citat:
Tjena!

Hittade 14st zopi som jag lagt undan, tydligen. Så roligt, tänkte jag, då kan jag använda en vid behov när jag har sovande jour på arbete då och då. Fantastiskt, det är ju så zopi ska användas.

Men i dag är jag spänd och har lite ångest. Kan jag ta en nu för att ”slappna av” vid TVn utan risk för att det påverkar insomningen till natten, om så, kan jag inte bara ta en till då, kommer avstå i flera dagar till nästa tillfälle.

En annan grej. Äter mirtazapin och ZMA till natten. Krockar dessa? Vet att jag borde fråga läkare men här är mycket duktiga och trevliga damer och herrar på flashback.

Må bäst allihopa!!
ZMA vet jag inte vad det är men Z analoger såsom Zopiklon och Zolpidem går alldeles utmärkt att kombinera riskfritt med Mirtazapin.
Citera
2022-11-16, 21:18
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
Fått Imovane utskrivet vid behov, men jag kan fan inte ta dem när hela dagen efter sabbas av den vedervärdiga smaken i munnen. Jag kan inte tänka på något annat, och ingenting tar bort den!

Det är en genetiskt och inget ovanligt att uppleva en bisarr smak efter att ha tagit Zopiklon, för många känns smaken hela dagen efter. Du kan prova att dricka beskare drycker, smaken brukar då inte vara lika påtaglig.

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
ZMA vet jag inte vad det är men Z analoger såsom Zopiklon och Zolpidem går alldeles utmärkt att kombinera riskfritt med Mirtazapin.

Inte ovanligt att Mirtazapin kombineras med Z-analoger men även initialt med bensodiazepiner vid behov, således inga problem.
Citera
2022-11-25, 11:38
Medlem
Fullkomligt värdelöst preparat. Om du är ute efter att natten ska gå fort förbi och inte bryr dig över att din kvalitativa sömn blir as dålig är det för dig. Jag tog ett piller för någon dag sedan och vaknade upp totalt sleten och sömnig hela dagen. Jag som är väldigt för att bygga muskler skulle inte få ut något av detta.
Citera
2022-11-26, 22:58
Medlem
Citat:
Tjena!

Må bäst allihopa!!

Säker på att du inte tog alla 14?! ;-)
Citera
2022-11-27, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolpizop
Säker på att du inte tog alla 14?! ;-)

Haha, ja det är jag ^^ dagarna av pundande är ej intressant längre
Citera
2022-11-30, 17:08
Medlem
st33rs avatar
Det där med bitter smak dagen efter är det nån grej som är genetiskt ifall man får eller inte? Typ som att vissa tycker morrandet smakar tvål och vissa inte?

Jag antar att det inte handlar om att tugga tabletterna utan att ta dem hela?

Jag tycker i alla fall zopiclon är utmärkt att ha vid behov till sömnen

Det ger mig ingen som helst påverkan dagen efter , den funkar bäst att somna på om man inte är alltför uppskruvad. Det känns som en ”lätt” substans
Citera
2022-11-30, 19:58
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det där med bitter smak dagen efter är det nån grej som är genetiskt ifall man får eller inte? Typ som att vissa tycker morrandet smakar tvål och vissa inte?

Jag antar att det inte handlar om att tugga tabletterna utan att ta dem hela?

Jag tycker i alla fall zopiclon är utmärkt att ha vid behov till sömnen

Det ger mig ingen som helst påverkan dagen efter , den funkar bäst att somna på om man inte är alltför uppskruvad. Det känns som en ”lätt” substans

Smakförändringen som vissa upplever efteråt är genetisk och är som mest påtaglig vid förtäring av drycker, ju neutralare smak av drycken desto mer framträdande blir den bittra smaken. Det är inget som går att undvika, även om du trycker in själva tabletten i en bit banan och sväljer den hel så kommer du märka av det, tuggar du tabletterna kommer det smaka bittert. Vill du kunna dricka utan att smakupplevelsen påverkas nämnvärt kan du prova att dricka beska drycker som grapefruktjuice och viss lemonad.

Tar du Z-analoger för att sova och sen går upp tidigare än vad du planerat så kan det påverka korttidsminnet och detaljer om vad som inträffat under tiden kan bli svåra att minnas.
Citera
2022-12-06, 16:21
Medlem
Är beroende av Zopiklon (utskrivet av läkaren)

Är fan trött på det här skiten nu, kan fan inte somna utan den nu! Hur länge måste jag gå sömnlös för att få bort detta beroende? Är just nu uppe i ca 10 mg / dygn! (kväll)

Nu sover jag knappt bra på den dosen heller, blir typ 5-6h / natt...

Jag försökte få läkaren att få byta ut den men han ville inte göra några medicinbyten nu av någon anledning...

Har tillgång till Lergigan, Melatonin... Även CBD olja
Citera
2022-12-06, 19:51
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymouzzz
Är beroende av Zopiklon (utskrivet av läkaren)

Är fan trött på det här skiten nu, kan fan inte somna utan den nu! Hur länge måste jag gå sömnlös för att få bort detta beroende? Är just nu uppe i ca 10 mg / dygn! (kväll)

Nu sover jag knappt bra på den dosen heller, blir typ 5-6h / natt...

Jag försökte få läkaren att få byta ut den men han ville inte göra några medicinbyten nu av någon anledning...

Har tillgång till Lergigan, Melatonin... Även CBD olja

Individuellt, men räkna med 1-2 nätter helt utan sömn vid utsättning. Efter två veckor kommer det stabiliseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in