Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Hur lång tid då tror du? Flera år? Jag har tagit det senaste året 15-25 mg zopiklone. Om inte mer. Låter vansinnigt kanske men så är det.
Helt omöjligt att spekulera i på ett meningsfullt sätt. Men ok, vid lång tids användning av stora doser talas det ibland om ett antal månader, och i väldigt sällsynta fall några år. Men jag tycker verkligen inte att det finns nån poäng i att hänga upp sig på det här. Kan du fortfarande knyta skorna? Gå till jobbet/plugget? I övrigt fungera som du brukar? Vad spelar statistiken i så fall för roll? Däremot kan det vid de doserna finnas ett värde i ett trappa ut långsamt, för att undvika det jobbigaste.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Ok så det är inte farligt. Sedan fick jag betala betala nästan 800 för 100 st 4 mg tabletter på apoteket ganska dyrt om det inte fungerar så bra.
Imovane kostade bara typ 100 kr för 90 5 mg tabletter tror jag
Nej, det är inte farligt. Däremot är det ju inget ovanligt att läkemedel ger obekväma biverkningar, och det är typiskt större risk vid större doser. Men du kommer inte ta skada av att prova. Angående priset så kommer du ju i vilket fall aldrig betala mer än runt 2000 kr per år pga högkostnadsskyddet. Om din läkare sen är beredd att öka din melatonindos 4 ggr är en annan fråga. Särskilt om du talar om att du höjde dosen självmant.