2019-01-23, 12:05
Medlem
skitpuddings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pouya.
Sådana saker finns att beställa på darknet om det krisar.

Men då behöver man nog lite mer pengar än 53kr va?

Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Kan du inte få 100 pack zopiklon? Min psykiater skrev ut till mig, det kanske är ovanligt att de vågar skriva ut så många samtidigt.

Nej, vissa läkare får panik så fort man nämner imovane/stilnoct. Allt beror på tur. Ibland träffar man en läkare som inte har några problem med imovane och skriver ut dom hur glatt som helst, ibland träffar man en läkare som vägrar. Det är ju lite dumt med tanke på att det var läkarna på psykiatrin som fick mig att börja använda dom här till att börja med, så nu kan man inte längre sova utan dom. En del läkare verkar tro att det löser sig om dom inte skriver ut nåt men jag har varit utan imovane i sju veckor en gång och det blev inte bättre med sömnen. Men en del läkare är helt besatta av formeln "imovane + beroende = aaaargh!" så det går inte att förklara nåt för dom, och ju mer man försöker förklara desto mer tycker dom att man är en jävla pundare som inte ska ha nåt. Så redan premisserna gör att det är omöjligt.
Citera
2019-01-24, 21:26
Medlem
Zigzagis avatar
Om ni har ett ett uttag på 30 tabletter zopiklon så kan ni be apotekspersonalen att kassera resterade mängd från 100-pack zopiklon. 100 pack zopiklon 7,5mg samt 5mg finns i stora mängder på apotek.
Citera
2019-01-24, 23:38
Medlem
Vet inte om det är här jag ska posta detta eller ej men skapar jag en ny tråd så brukar dem hamna i en ändå så provar här.

Jag har provat Zopiklon förr... men ändå är jag rädd för att prova mina ny uttagna Zolpidem för att det ända jag läser om dem är hallucinationer?? Jag är livrädd för att få det för min hjärna spökar ändå normalt sett. Är det så vanligt att man får det? Jag stannar aldrig vaken på mina sömnmediciner, men rädd att jag hallucinerar ändå..
Citera
2019-01-24, 23:50
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexialexi
Vet inte om det är här jag ska posta detta eller ej men skapar jag en ny tråd så brukar dem hamna i en ändå så provar här.

Jag har provat Zopiklon förr... men ändå är jag rädd för att prova mina ny uttagna Zolpidem för att det ända jag läser om dem är hallucinationer?? Jag är livrädd för att få det för min hjärna spökar ändå normalt sett. Är det så vanligt att man får det? Jag stannar aldrig vaken på mina sömnmediciner, men rädd att jag hallucinerar ändå..

Ta din dos 5/10 mg och gå och lägg dig, blunda och försök att sova, så fungerar det nog. Om du inte kan sova, ta det som det är, gå inte upp och ta mer! Följer du mina direktiv så är det ingen fara.
Citera
2019-01-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Ta din dos 5/10 mg och gå och lägg dig, blunda och försök att sova, så fungerar det nog. Om du inte kan sova, ta det som det är, gå inte upp och ta mer! Följer du mina direktiv så är det ingen fara.

Okej skönt att höra. Jag får prova dem, tack för svar
Citera
2019-01-25, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagi
Om ni har ett ett uttag på 30 tabletter zopiklon så kan ni be apotekspersonalen att kassera resterade mängd från 100-pack zopiklon. 100 pack zopiklon 7,5mg samt 5mg finns i stora mängder på apotek.
Det har jag frågat om men dem sa att det inte gick
Citera
2019-01-25, 09:25
Medlem
är de nån mer än jag som har de svårt att få tag på Imovane i Stockholm?
Citera
2019-01-25, 09:38
Medlem
Engelitzs avatar
Kuken. Skulle hämta ut nu och det finns inte. Ringde runt i Göteborg och även till vårdcentralen där de erbjöd stilnoct istället. . Vill inte ha den skiten. De får skriva ut stesolid isåfall. . . Det går utför med det här landet. .
Citera
2019-01-25, 11:12
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Kan du inte få 100 pack zopiklon? Min psykiater skrev ut till mig, det kanske är ovanligt att de vågar skriva ut så många samtidigt.
Det är ju möjligt att läkarna kan anpassa sig och göra detta nu då de garanterat vet om problemet. Men det beror nog mycket på sin relation till läkaren med.

Värdelöst att detta inträffar då och då. För något år sedan var det brist på stesolid i hela Sverige. Så svårt bör det väl inte vara att förutse eller i alla fall kunna lösa problemet när det uppstår.
Citera
2019-01-25, 12:31
Jag vet inte om detta är rätt tråd, eftersom jag bara är intresserad av Stilnoct som läkemedel och inte som medel för att knarka och ha det gött. Jag har sömnsvårigheter just nu och fick Stilnoct utskrivet vid behov. Jag tog en tablett på 5 mg senast men somnade inte på det. Är det en svag dos, 5 mg, eller vad är felet? Är det lugnt att gå upp till 10 mg eller? Jag har ingen tolerans, har aldrig brukat droger, så är osäker på det här med vilken doseringsram man som oerfaren ska röra sig inom.
Citera
2019-01-25, 12:40
Medlem
Zigzagis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Det har jag frågat om men dem sa att det inte gick
Inget särskilt krav hindrar farmacuter att lämna ut än att dom är skrajja att åka på problem med social styrelsen om något fel inträffar. Problematiskt om man har intervall eller flera uttag på receptet dock. På mitt apotek så gör vi undantag och försöker hjälpa våra kunder pga restsituationen.
Citera
2019-01-25, 13:04
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Jag vet inte om detta är rätt tråd, eftersom jag bara är intresserad av Stilnoct som läkemedel och inte som medel för att knarka och ha det gött. Jag har sömnsvårigheter just nu och fick Stilnoct utskrivet vid behov. Jag tog en tablett på 5 mg senast men somnade inte på det. Är det en svag dos, 5 mg, eller vad är felet? Är det lugnt att gå upp till 10 mg eller? Jag har ingen tolerans, har aldrig brukat droger, så är osäker på det här med vilken doseringsram man som oerfaren ska röra sig inom.

Ingen fara att gå upp till 10 mg, det är en vanlig dos men man brukar få börja med 5 mg då läkarna vill att man ska ha så låg dos som möjligt. Men ta 10 mg direkt som startdos, inte först 5mg och sedan fylla på med 5 mg till om du inte somnar. Fyller man på är risken att man blir lite ehh... konstig och bara forsätter att fylla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in