2021-04-07, 12:42
Medlem
Försöker era läkare också få er att sluta med era sömnmedel fast ni tar i lagom dos (flera dagars mellanrum) samt ej har nån beroendeproblematik?
Senast redigerad av 3m.22 2021-04-07 kl. 12:46.
Citera
2021-04-07, 13:04
Medlem
Thraxxs avatar
Är det bara jag som älskar hur lugn man blir på Imovane till kvällen innan sömnen? Har ju GAD och ångest till och från så när man tar en Imovane till kvällen är det ju rena lyckoruset!

Älskar att ligga en stund vaken på dom i sängen & pilla lite med mobilen & bara känna hur avslappnad och flummig man blir innan man somnar till. Sen att man får ett litet rus är ju bara en bonus enligt mig.
Citera
2021-04-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Är det bara jag som älskar hur lugn man blir på Imovane till kvällen innan sömnen? Har ju GAD och ångest till och från så när man tar en Imovane till kvällen är det ju rena lyckoruset!

Älskar att ligga en stund vaken på dom i sängen & pilla lite med mobilen & bara känna hur avslappnad och flummig man blir innan man somnar till. Sen att man får ett litet rus är ju bara en bonus enligt mig.
Jo Imovane slår flera renodlade Bensodiazepiner på fingrarna vad det gäller mysfaktor.

När jag stod på dem för länge sedan så höll jag mig också vaken en stund extra bara för att känna på hur det var att vara total ångestfri.
Citera
2021-04-08, 10:08
Medlem
Älskar drömmarna man får på Stilnoct. I natt drömde jag att jag hade stenhård sex med min as-snygga halv-jugoslaviska kusin.
Citera
2021-04-08, 14:06
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx

Ja till viss del. Stilnoct/Zolpiedem också. Fast kan inte rekommendera att göra det med Stilnoct/zolpiedem - där gäller det att hoppa på sömntåget snabbast möjligt (av den blir jag mer kreativ också om jag inte somnar, förutom att den går ut så fort).
Citera
2021-04-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Ja till viss del. Stilnoct/Zolpiedem också. Fast kan inte rekommendera att göra det med Stilnoct/zolpiedem - där gäller det att hoppa på sömntåget snabbast möjligt (av den blir jag mer kreativ också om jag inte somnar, förutom att den går ut så fort).
Aa fyfan håller med dig, man beter sig fan som en mentalsjuk människa om man inte lägger sig inom 10min iallafall om man tagit 20mg+.

Förövrigt så känns det varje gång när jag tar stilnoct som att jag bara blundar sen är det morgon, könner mig inge utvilad alls som på imovane/hypnotiska bensos/Lyrica.
Citera
2021-04-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
Försöker era läkare också få er att sluta med era sömnmedel fast ni tar i lagom dos (flera dagars mellanrum) samt ej har nån beroendeproblematik?
Är väl optimalt att inte behöva ta dom för sömn, men om du inte ens tar dom varje dag borde inte läkaren lägga sig i, borde fan vara mänsklig rättighet att få nån imovane/stilnoct då och då om det skulle hända att man inte kan somna.

Sen så finns det ju faktiskt läkare som är dumma nog att tro att kroniska insomnings/sömn besvär inte finns.
Citera
2021-04-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
Ja jag har tagit ca 3st Zolpidem i veckan kvällar då jag har svårt att somna in och har inte haft en sömnlös natt på ett år vilket så klart påverkat välmåendet oerhört positivt. Men försökte förnya receptet men det gick inte denna gången, problemet med att förnya på 1177 är väl att det kanske är roulette vilken läkare man får.
Citera
2021-04-08, 17:33
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja jag har tagit ca 3st Zolpidem i veckan kvällar då jag har svårt att somna in och har inte haft en sömnlös natt på ett år vilket så klart påverkat välmåendet oerhört positivt. Men försökte förnya receptet men det gick inte denna gången, problemet med att förnya på 1177 är väl att det kanske är roulette vilken läkare man får.

Det är nog klokt och sant, efter vad man hör från folk som har recept - att man ska passa sig jävligt noga med att inte byta läkare när man väl har en som skriver ut Z, och som du säger är det ju inte alls säkert att det är "din" läkare som tar ditt ärende på 1177.
Citera
2021-04-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Är väl optimalt att inte behöva ta dom för sömn, men om du inte ens tar dom varje dag borde inte läkaren lägga sig i, borde fan vara mänsklig rättighet att få nån imovane/stilnoct då och då om det skulle hända att man inte kan somna.

Sen så finns det ju faktiskt läkare som är dumma nog att tro att kroniska insomnings/sömn besvär inte finns.
Ja det optimala är ju att inte behöva ta dem för sömn. Jag håller med. Tar man dem med flera dagars mellanrum och ej har nån beroendeproblematik så borde man få ha dem. De finns ju av en anledning.
Citera
2021-04-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Så det gick bra att förnya recept flera gånger under ett år, men nyligen gick det inte? Fick du nån tid hos en läkare?
Citera
2021-04-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Det är nog klokt och sant, efter vad man hör från folk som har recept - att man ska passa sig jävligt noga med att inte byta läkare när man väl har en som skriver ut Z, och som du säger är det ju inte alls säkert att det är "din" läkare som tar ditt ärende på 1177.
Ja det känns så tråkigt när man har fått något som fungerar efter år av sömnlösa nätter sen ska det avbrytas pga en random läkare man aldrig haft kontakt med utan dialog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in