2019-01-20, 20:07
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Ändå verkar dom inte kunna ge ut några. Antagligen för att 100-packen bara får ges i 100-pack, och det är nog inte så vanligt att man sitter på det receptet.

Vad menar du? att det skulle vara ovanligt att hämta ut 100pack? Jag hämtar ut 2st hundrapack var tredje månad. Har hänt att dom på apteket ser lite fundersamma ut men jag har det på recept så dom ger mig det jag ska ha såklart. Har nu bara imovane så det räcker i typ 1,5vecka till så när dom är slut så får jag ringa och be om ett recept på Flunitrazepam.

mvh
Citera
2019-01-20, 20:24
Medlem
Enligt en god vän till mig beror bristen på Imovane 30-pack 7,5 mg på nya EU-regler för hur förpackningarna ska se ut. Tydligen hade inte läkemedeltillverkaren koll på detta, så därmed uppstod ett flera månader långt leveransstopp av Imovane. Informationen hade kompisen fått på ett apotek ganska nyligen.
Att även Zopiklon är slut - som sägs här i tråden - tror jag inte att min vän vet om ...
Det är ju för övrigt samma verksamma substans i Imovane och Zopiklon, men det vet förstås alla om här.
Citera
2019-01-21, 18:21
Medlem
Parrehs avatar
Varit på jakt idag efter Zopiklon men exakt överallt så är det tomt. Ena apoteket hade just fått in flera 100 men dessa var redan beställda/tjingade av sjukhuset
Citera
2019-01-22, 15:08
Medlem
skitpuddings avatar
Jag har också jagat efter imovane hela jävla dan nu. Försökt ringa olika mottagingar för att få dom att skriva ut stilnoct istället men allt går bara åt helvete. Nu måste jag börja dricka sprit istället för att kunna sova och det kommer inte att sluta bra
Citera
2019-01-22, 17:53
Medlem
pouya.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpudding
Jag har också jagat efter imovane hela jävla dan nu. Försökt ringa olika mottagingar för att få dom att skriva ut stilnoct istället men allt går bara åt helvete. Nu måste jag börja dricka sprit istället för att kunna sova och det kommer inte att sluta bra
Sådana saker finns att beställa på darknet om det krisar.
Citera
2019-01-22, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasker
Apotetken kan inte byta till Zolpidem eller Nitrazepam. Du får be din doktor om ett nytt recept.
Det var det jag menade.
Citera
2019-01-23, 00:07
Medlem
Phew, tur man har en snabb och effektiv läkare. Lyckades höra av mig till min läkare i måndags och förklarade läget och fick snabbt ett recept på stilnoct över ett telefonsamtal. Får hoppas det fungerar lika bra som imovane så är jag nöjd sen!
Citera
2019-01-23, 02:09
Medlem
polskzclager245s avatar
Hej. Jag är rädd för att fråga min kontakt på öppenpsyk om stilnoct istället för imovane nu när den inte finns någonstans. Tror ni man kan säga att apoteket föreslog att jag skulle föreslå stilnoct för min läkare? Har tjatat så mycket om mediciner på senaste och vill inte att dom ska få för sig (eller få reda på) att jag vet massa om roliga piller...
Citera
2019-01-23, 06:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polskzclager245
Hej. Jag är rädd för att fråga min kontakt på öppenpsyk om stilnoct istället för imovane nu när den inte finns någonstans. Tror ni man kan säga att apoteket föreslog att jag skulle föreslå stilnoct för min läkare? Har tjatat så mycket om mediciner på senaste och vill inte att dom ska få för sig (eller få reda på) att jag vet massa om roliga piller...
Har de inte föreslagit att du ska ta generiska istället? Zopiklon dvs.
Citera
2019-01-23, 07:51
Medlem
polskzclager245s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Har de inte föreslagit att du ska ta generiska istället? Zopiklon dvs.
Dom har inte föreslagit någonting, men zopiklon är ju också slut och finns ingenstans.

F.ö. är det zopiklon jag har på receptet.
Citera
2019-01-23, 10:00
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polskzclager245
Dom har inte föreslagit någonting, men zopiklon är ju också slut och finns ingenstans.

F.ö. är det zopiklon jag har på receptet.
Du kan ju nämna det bara. Att det är slut överallt. Du är nog inte enda patienten med zopiklon läkaren har.
Citera
2019-01-23, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpudding

Kan du inte få 100 pack zopiklon? Min psykiater skrev ut till mig, det kanske är ovanligt att de vågar skriva ut så många samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in