Citat:
Ursprungligen postat av
Roxyn
Har stått på Imovane 7,5 mg i ca 1,5 år. Trappade ner två dagar till 3,75 och klippte helt. Inte känt något än efter 3 dygn konstigt nog mer än lite klumpighet och en jobbig irritation. Behöver denna medicin för sömnen då jag redan tar de övriga (10 mg melatonin och Atarax/propavan) men somnar inte på dessa och smällt i väggen flera ggr pga för lite sömn och hög ångestnivå. Trilskas hellre med sömnmediciner numera över att bli handikappad av utmattningen i långa perioder. Inte bra nej men som sagt det positiva överväger det negativa då jag inte hittat en fungerande medicin mot min gad. Jag kämpar på med kbt verktyg men kroppen går inte att lura så lätt.
Hur länge kan det ta innan 7,5 mg fungerar igen med lite tur? Borde inte abstinensen vara mer påtaglig nu? Succesivt blev de ju svagare och svagare men höll mig kvar på att trappa mellan 5-7,5 mg.
Alltså, man blir inte så gravt beroende och så snabbt som läkaren vill få en att tro, med det menar jag inte att man ska knapra sömnisar utan respekt eller att oroa sig för beroende för fastnar man väl i det så är det mycket tungt att göra sig av med.
Men som sagt det är beroendeframkallande men det tar mycket längre tid att skapa ett kraftigt beroende än vad läkarna tror och påstår.
Vänta några veckor och testa sedan så märker du om det fungerar igen, får du ingen effekt så vänta längre. Jag har för mig att imovane har en halveringstid på åtta timmar vilket gör att den är snabbt ute ur kroppen men då du har ätit den i ett och ett halvt år så kan det ta ett tag innan man känner av en bra effekt igen.