2018-10-09, 12:39
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
mm har varit inne på flera apotek nu och frågat och ingen av dom har imovane specifikt, dom säger bara "vill du ha zopiklon istället?". Blir skogstokig, men jakten på det sista lagret av imovane fortsätter!

Jag hämtade ut Imovane 7.5'or för bara 2 veckor sedan.
Citera
2018-10-09, 17:40
Medlem
Gabrielswes avatar
Skriv bara in kommun på apotekets hemsida efter du har skrivit in valfritt läkemedelsnamn så ser man vilka som har inne.
Citera
2018-10-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielswe
Skriv bara in kommun på apotekets hemsida efter du har skrivit in valfritt läkemedelsnamn så ser man vilka som har inne.
Bra där, hade ingen aning om att man kunde göra så på receptbelagd medicin. Än mindre på så kallade särskilda läkemedel.

Dock är det ändå föga till hjälp då det ändå verkar gapa tomt i större delar av vårt avlånga land Får hoppas att det ordnar upp sig snart. Borde vara guldläge för de som säljer imovane lite mindre lagligt, så att säga.
Citera
2018-10-10, 02:33
Medlem
Har stått på Imovane 7,5 mg i ca 1,5 år. Trappade ner två dagar till 3,75 och klippte helt. Inte känt något än efter 3 dygn konstigt nog mer än lite klumpighet och en jobbig irritation. Behöver denna medicin för sömnen då jag redan tar de övriga (10 mg melatonin och Atarax/propavan) men somnar inte på dessa och smällt i väggen flera ggr pga för lite sömn och hög ångestnivå. Trilskas hellre med sömnmediciner numera över att bli handikappad av utmattningen i långa perioder. Inte bra nej men som sagt det positiva överväger det negativa då jag inte hittat en fungerande medicin mot min gad. Jag kämpar på med kbt verktyg men kroppen går inte att lura så lätt.

Hur länge kan det ta innan 7,5 mg fungerar igen med lite tur? Borde inte abstinensen vara mer påtaglig nu? Succesivt blev de ju svagare och svagare men höll mig kvar på att trappa mellan 5-7,5 mg.
Senast redigerad av Roxyn 2018-10-10 kl. 02:39.
Citera
2018-10-10, 23:34
Medlem
DrKovskis avatar
Tryckte precis i mig 90mg stilnoct och 7mg Temesta. Har dock väldigt hög tolerans. Ätit det från och till i 10 år.
I början så missbruka jag det ibland där jag tog mängder av benzo samtidigt för att bli av med ångesten och för att bli superavslappnad som jag aldrig är annars. Men nu de senare åren har jag hållt mig till det jag fått utskrivet.

Men mådde extra dåligt ikväll och tyckte jag förtjänade att koppla av lite. Vad kan jag förvänta mig av det jag tryckte i mig? Som sagt, väldigt hög tolerans. Känner inte av något av 1mg temesta t.ex. Två stilcoct som jag har ordinerat till natten kan jag ibland bli väldigt pratglad av och ångesten försvinner men känner mig sällan påverkad av två stilnoct. Men nu har jag tryckt i mig 9 så hoppas på att det kommer kännas av. Har ytterligare 5 stilnoct och 7 temesta hemma som jag tänkte ta senare under natten.
Men vad kan jag som sagt förvänta mig? Hur lång tid tar det innan man känner av det? Var nästan exakt 7-8 minuter sen när jag skriver detta som jag tog det o tycker inte att jag känner något än, isf väldigt lite.

EDIT:
Dricker lite kaffe också just nu. Kommer det förbättra eller försämra? Om det skulle försämra, är det stor skillnad?
Senast redigerad av DrKovski 2018-10-10 kl. 23:39.
Citera
2018-10-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Tryckte precis i mig 90mg stilnoct och 7mg Temesta. Har dock väldigt hög tolerans. Ätit det från och till i 10 år.
I början så missbruka jag det ibland där jag tog mängder av benzo samtidigt för att bli av med ångesten och för att bli superavslappnad som jag aldrig är annars. Men nu de senare åren har jag hållt mig till det jag fått utskrivet.

Men mådde extra dåligt ikväll och tyckte jag förtjänade att koppla av lite. Vad kan jag förvänta mig av det jag tryckte i mig? Som sagt, väldigt hög tolerans. Känner inte av något av 1mg temesta t.ex. Två stilcoct som jag har ordinerat till natten kan jag ibland bli väldigt pratglad av och ångesten försvinner men känner mig sällan påverkad av två stilnoct. Men nu har jag tryckt i mig 9 så hoppas på att det kommer kännas av. Har ytterligare 5 stilnoct och 7 temesta hemma som jag tänkte ta senare under natten.
Men vad kan jag som sagt förvänta mig? Hur lång tid tar det innan man känner av det? Var nästan exakt 7-8 minuter sen när jag skriver detta som jag tog det o tycker inte att jag känner något än, isf väldigt lite.

EDIT:
Dricker lite kaffe också just nu. Kommer det förbättra eller försämra? Om det skulle försämra, är det stor skillnad?
Tja! =D
Om du är så erfaren av benzo tror jag nog du vet svaren på dina frågor faktiskt! Men jag vet hur det är när man är så skön och de blir lätt att göra ett inlägg.
Citera
2018-10-11, 08:13
Medlem
pojkhelvetes avatar
Jag har tagit imovane samt stilnoct i 6månader totalt kanske, tar 2veckor sen ett uppbehåll på samma tid.
Med stilnoct har jag alltid kunna max ta 1 tablett utan att få minnesluckor tar jag med sitter jag häktat eller liknande.

Igår tog jag 8imovane och då kändes det bra, kunde cykla o handla samt laga mat och inget knas hände, inga minnesluckor. Heller.. men varför är det så stor skillnad mellan Imo och stilnoct?
Citera
2018-10-11, 10:43
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkhelvete
Jag har tagit imovane samt stilnoct i 6månader totalt kanske, tar 2veckor sen ett uppbehåll på samma tid.
Med stilnoct har jag alltid kunna max ta 1 tablett utan att få minnesluckor tar jag med sitter jag häktat eller liknande.

Igår tog jag 8imovane och då kändes det bra, kunde cykla o handla samt laga mat och inget knas hände, inga minnesluckor. Heller.. men varför är det så stor skillnad mellan Imo och stilnoct?

Olika verksamma ämne, båda är till för sömn men är helt olika ämnen. Så man reagerar självklart olika på de olika ämnena
Citera
2018-10-12, 21:36
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkhelvete

Stilnoct har mer sinnesförvrängande och omdömespåverkande egenskaper än Imovane, generellt talat. Det är så som jag och många andra upplever den. För mig personligen så orsakar Stilnoct lätta hallucinationer vid sänggåendet och leder till dagen efter-ångest (i medicinska doser, 10 mg/dostillfälle), samtidigt som Imovane varken påverkar omdömet eller leder till någonting mer än - i bästa fall - ett lugnt insomnande. Att ta 8 st Imovane på en och samma dag är ingen lösning för att fungera i vardagen. Sök andra vägar. Notera åter att mitt inlägg syftar på medicinska doser, läkarordinerat.
Citera
2018-10-13, 21:09
Medlem
sminkads avatar
Bara jag som fullständigt älskar de blå zopiklon från England? Känns skönare på något sätt än Svenska Imovane... men måste ju sitta i huvet.... eller
Citera
2018-10-14, 07:07
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sminkad
Bara jag som fullständigt älskar de blå zopiklon från England? Känns skönare på något sätt än Svenska Imovane... men måste ju sitta i huvet.... eller

Dom ser sjukt nice ut haha, men det borde vara psykiskt ja. Eftersom att det ändå är samma substans vi pratar om.
Citera
2018-10-15, 09:46
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Har stått på Imovane 7,5 mg i ca 1,5 år. Trappade ner två dagar till 3,75 och klippte helt. Inte känt något än efter 3 dygn konstigt nog mer än lite klumpighet och en jobbig irritation. Behöver denna medicin för sömnen då jag redan tar de övriga (10 mg melatonin och Atarax/propavan) men somnar inte på dessa och smällt i väggen flera ggr pga för lite sömn och hög ångestnivå. Trilskas hellre med sömnmediciner numera över att bli handikappad av utmattningen i långa perioder. Inte bra nej men som sagt det positiva överväger det negativa då jag inte hittat en fungerande medicin mot min gad. Jag kämpar på med kbt verktyg men kroppen går inte att lura så lätt.

Hur länge kan det ta innan 7,5 mg fungerar igen med lite tur? Borde inte abstinensen vara mer påtaglig nu? Succesivt blev de ju svagare och svagare men höll mig kvar på att trappa mellan 5-7,5 mg.

Alltså, man blir inte så gravt beroende och så snabbt som läkaren vill få en att tro, med det menar jag inte att man ska knapra sömnisar utan respekt eller att oroa sig för beroende för fastnar man väl i det så är det mycket tungt att göra sig av med.

Men som sagt det är beroendeframkallande men det tar mycket längre tid att skapa ett kraftigt beroende än vad läkarna tror och påstår.

Vänta några veckor och testa sedan så märker du om det fungerar igen, får du ingen effekt så vänta längre. Jag har för mig att imovane har en halveringstid på åtta timmar vilket gör att den är snabbt ute ur kroppen men då du har ätit den i ett och ett halvt år så kan det ta ett tag innan man känner av en bra effekt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in