2019-09-22, 16:17
Hejsan! Jag har fått utskrivet imovane 5 mg,det är för sömnen. Jag har provat att ta flera stycken men får inget rus/ångestfrihet alls! En gång tog jag 6 st 5mg för att bli av med ångest och inget hände.När man läser här på flashback så verkar det som att folk älskar imovane och vissa säger till med att det var bättre än heroin....men det enda som händer med mig är att jag blir blank känslomässigt,är det någon här som har samma problem som jag,vissa säger 7.5orna är mycket bättre,kanske är det jag som är felet ,men det konstiga är att jag blir jättepåverkad av bara 15 mg stilnoct och slöddrar omkring som ett ass,hmmm. konstigt
Senast redigerad av Jazzml 2019-09-22 kl. 17:02.
Citera
2019-09-24, 22:50
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Är det bara jag som älskar att spela dator när jag flummar på zolpidem?

Spelar gärna retrospel eller enkla rpg spel. Sim City funkar också fint!
Helst spel och filmer från då man var yngre/liten blir som en sorts trygghtesbubbla man befinner sig i haha. Ta sig ett gäng Stilnoct sen spela NOX! trevlig typ skotsk folkmusik och gå på olika magiska uppdrag!

Exakt detta upplever jag också! Tycker det är riktigt trevligt att spela data eller tv-spel efter att ha använt z-analoger. Detsamma gäller att titta på tv. En del program som annars aldrig skulle intressera mig blir sjukt intressanta efter en dos Zolpidem. Kan hända att jag snöar in mig totalt på riktigt underliga dokumentärer och dylikt.

Upplever också ofta att musik förstärks på z-analoger, kan tex tycka att en viss musikstil som jag aldrig annars skulle lyssna på helt plötsligt låter riktigt bra.

/Mvh
Citera
2019-09-25, 22:29
Bannlyst
Det här är ju hopplöst, det finns inte på nåt apotek alls!
Citera
2019-09-27, 16:30
Medlem
ArabPiskarens avatar
Har Imovane korstolerans med annan benso eller Lyrica?
Citera
2019-09-27, 16:51
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArabPiskaren
Har Imovane korstolerans med annan benso eller Lyrica?

Kort och gott; ja.
Citera
2019-09-28, 09:42
Medlem
ArabPiskarens avatar
Hej vart går gränsen för att man gör bort sig? Har Imovane 7,5 varannan månad och tenox 20mg den andra månaden. Äter jag 2/3st Imovane så är allt som. Händer att allt smakar skit. Testade 10st imo och fick blackout/psykos då jag enligt vittnen lämnat bostaden och begett mig till lokala supermarket dock ej för att handla utan att göra bort mig på parkeringsplatsen. gick nämligen till en ramdom bil där det satt en gubbe 50+ och snacka med honom i 2,5timma enligt folk. Lagom pinsamt då jag inte ens vet hur han ser ut eller vad jag prata,svamla om med skev blick. Nu har jag bokat och kommer visa imovanen mer respekt.
Citera
2019-10-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArabPiskaren
Hej vart går gränsen för att man gör bort sig? Har Imovane 7,5 varannan månad och tenox 20mg den andra månaden. Äter jag 2/3st Imovane så är allt som. Händer att allt smakar skit. Testade 10st imo och fick blackout/psykos då jag enligt vittnen lämnat bostaden och begett mig till lokala supermarket dock ej för att handla utan att göra bort mig på parkeringsplatsen. gick nämligen till en ramdom bil där det satt en gubbe 50+ och snacka med honom i 2,5timma enligt folk. Lagom pinsamt då jag inte ens vet hur han ser ut eller vad jag prata,svamla om med skev blick. Nu har jag bokat och kommer visa imovanen mer respekt.

Det är olika från person till person, någon i tråden kunde ta 6 imovane utan påverkan medan andra skulle tvärdäckat på det. Själv tycker jag gränsen går vid 4-5, blir skön och trött. Högre intag kan göra en riktigt dum i huvudet som du sa. Satt och drack sprit och käkade imovane för någon månad sedan, vad jag minns tog jag 3 stycken men när jag vaknade upp låg det flera tomma kartor på bordet och jag hade tydligen sagt till en polare att jag tagit 8 stycken i början av kvällen. (Alla kartor var ej fulla från början, så tog inte flera kartor rent mängdmässigt). Man fick lite ångest när man vaknade upp med en total minneslucka och kollar alla samtal man ringt under natten... Man får väl helt enkelt testa sig fram, men jag har iaf lärt mig att inte blanda imovane med alkohol!
Citera
2019-10-06, 05:45
Medlem
Värsta är när man haft det på recept i 3 år. Och aldrig tagit fler än en tablett 2 gånger i veckan.

Man sköter alltså intagen och tar det så sällan som möjligt. Sedan får man en ny jävla idiotläkare som nu vägrar skriva ut Imo.

Jag sköter ju mig, ändå får jag den inte utskriven.

Med motivering ''den är vanebildande''- Ja, jag vet det era idioter.

Läkarna är ju så efterblivna med noll jävla kunskap.

Blir fan till att ringa på måndag och skälla ut vartenda en av dem. Jag ska be om att byta läkare, tills jag får en som skriver ut.

Inte konstigt att folk köper svart. Läkarna är efterblivna.

Massa jävla SSRI,SNRI och alla andra antidepressiva kan de skriva ut utan att blinka till folk och barn. Dessa om något är rävgift.

Jag ska säga till nästa läkare som nekar mig Imovane. ''Tur att man kan köpa svart då'' så Imovane kommer jag få tag på ändå.
Senast redigerad av blaha95 2019-10-06 kl. 05:49.
Citera
2019-10-06, 22:38
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Värsta är när man haft det på recept i 3 år. Och aldrig tagit fler än en tablett 2 gånger i veckan.

Man sköter alltså intagen och tar det så sällan som möjligt. Sedan får man en ny jävla idiotläkare som nu vägrar skriva ut Imo.

Blir fan till att ringa på måndag och skälla ut vartenda en av dem. Jag ska be om att byta läkare, tills jag får en som skriver ut.

Massa jävla SSRI,SNRI och alla andra antidepressiva kan de skriva ut utan att blinka till folk och barn. Dessa om något är rävgift.

Jag ska säga till nästa läkare som nekar mig Imovane. ''Tur att man kan köpa svart då'' så Imovane kommer jag få tag på ändå.

Att du ens går igenom besväret... köp bara Imovane svart (de starka på 10mg) så kommer du aldrig behöva tjafsa med läkare igen!
Citera
2019-10-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Att du ens går igenom besväret... köp bara Imovane svart (de starka på 10mg) så kommer du aldrig behöva tjafsa med läkare igen!

Jag vet. Men Imovane är ganska så dyrt på nätet. Men du har rätt.

10 mg på Imovane? Det finns väl inte? Du kanske menar Stilnoct?
Citera
2019-10-07, 19:29
Medlem
Fan vad soft att jag fått 100 pack genpm att bara förnya receptet i telefonen två gånger i rad nu. Ärligt, 60 piller av paketet gav jag bort men till en behövande anhörig, borde synts att det gick åt för fort men de har ingen koll?
Använder endast medicinskt men om man väl har ett recept är det bara att det flyter på har jag hört.
Citera
2019-10-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Sådär får det inte gå till. Hur gammal är du då?

När man väl fått recept på någonting har jag hört att det bara rullar på, problemet är att få själva receptet men sedan så...
Har själv 100 pack imovane 7.5 och fått utskrivet 6 gånger nu vilket är cp skönt,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in