2017-06-01, 22:35
Medlem
Varnar för att framföra motorfordon efter intag av imovan.

Tog 30mg sobril och endast en 7.5mg imovan utan tolerans innan jag drog ut en sväng med crossen.
Kraschade på asfalt i en svag kurva vilket resulterade i en trasig axel och en spricka i skulderbladet.

Snowboard-ryggplattan räddade som tur var mina rygg/nackkotor kunde jag konstatera efteråt.
Citera
2017-06-02, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliew

Tog 30mg sobril och endast en 7.5mg imovan utan tolerans innan jag drog ut en sväng med crossen.
Kraschade på asfalt i en svag kurva vilket resulterade i en trasig axel och en spricka i skulderbladet.

Snowboard-ryggplattan räddade som tur var mina rygg/nackkotor kunde jag konstatera efteråt.

Villl du varna andra för att du intog en substans du inte visste hur du skulle reagera på för att sedan framföra en bil? Allt handlar om sunt förnuft, jag hade utan problem kunnat framföra en cross med tripla det du tog.
Citera
2017-06-02, 20:00
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliew

Som en människa i behov av Sobril, men nekas iom den hårda förskrivningen av bensodiazepiner, är detta inlägg väldigt provocerande. Självklart ska du inte ut på cykeln efter ditt intag av Sobril. Att du använder Z-analoger innan också gör att jag blir väldigt förbannad. Självklart drar psykiatrin öronen åt sig för oss som behöver medicin för att få ett drägligt liv iom sånt här jävla skitbeteende.

Har du ens ångestproblematik? I så fall respektera din sjukdom och använd benzon konstruktivt.

Du kan vara ett troll men om inte så skärp dig. Fan i helvete.
Citera
2017-06-03, 23:46
Medlem
Redlinezs avatar
Har detta på recept äntligen!! Älskar min nya läkare faktiskt. 7,5or imovane 30 st per månad =) Har inte ens öppnat mitt paket än. Tänkte endast ta vid behov och den ordinerade dosen! Mycket viktigt att man ej knarkar på mediciner.. Som ovanstånde, det förstör för andra som vekligen behöver skiten!! Skall ni knarka så punda ner er på riktiga droger och ej mediciner.

Trevlig helg på er alla !!!
Citera
2017-06-08, 11:58
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Hola!

Jag har utskrivet Zopiclone 7,5or sen många herrans år sedan. Får massa olika sorter av detta preparat, Actavis, Pilum Mylan eller Stada. Vet att någon av dessa fungerar bättre än de andra på mig, men minns inte vilken av dom. Nu är detta säkert väldigt individuellt men vill höra era erfarenheter vad och hur de olika upplevts för er. Jag är i en tung period just nu och behöver känna den där 'ruskänslan' när jag svävar in i mörkret för att få bäst ro, vilket inte alla dessa gör. Tar dom givetvis inte alla dagar i veckan för men det fattar ni nog redan

Tänkte be läkaren sen skriva att det inte får bytas ut när jag vet vilken som kommer hjälpa mig bäst.
Citera
2017-06-08, 13:03
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Hola!

Jag har utskrivet Zopiclone 7,5or sen många herrans år sedan. Får massa olika sorter av detta preparat, Actavis, Pilum Mylan eller Stada. Vet att någon av dessa fungerar bättre än de andra på mig, men minns inte vilken av dom. Nu är detta säkert väldigt individuellt men vill höra era erfarenheter vad och hur de olika upplevts för er. Jag är i en tung period just nu och behöver känna den där 'ruskänslan' när jag svävar in i mörkret för att få bäst ro, vilket inte alla dessa gör. Tar dom givetvis inte alla dagar i veckan för men det fattar ni nog redan

Tänkte be läkaren sen skriva att det inte får bytas ut när jag vet vilken som kommer hjälpa mig bäst.
Om du går in på Apotea kan du välja att hämta ut recept där och få det hemskickat. Men när du väljer det receptbelagda läkemedlet brukar dem ge olika alternativ som är likvärdiga det du har utskrivet. I mitt fall gäller det ett icke narkotikaklassat läkemedel mot migrän där jag kan välja mellan olika tillverkare. Brukar ta det billigaste eftersom det fungerar lika bra som de andra.

Nu är det visserligen inte narkotikaklassat det jag får utskrivet men det skadar ju inte att testa ifall det fungerar för dig med. Då kan du själv välja bland de olika tillverkarna du nämnde tills du hittar just det som funkar för dig.
Citera
2017-06-08, 17:02
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Om du går in på Apotea kan du välja att hämta ut recept där och få det hemskickat. Men när du väljer det receptbelagda läkemedlet brukar dem ge olika alternativ som är likvärdiga det du har utskrivet. I mitt fall gäller det ett icke narkotikaklassat läkemedel mot migrän där jag kan välja mellan olika tillverkare. Brukar ta det billigaste eftersom det fungerar lika bra som de andra.

Nu är det visserligen inte narkotikaklassat det jag får utskrivet men det skadar ju inte att testa ifall det fungerar för dig med. Då kan du själv välja bland de olika tillverkarna du nämnde tills du hittar just det som funkar för dig.

Jag äter mycket mediciner för olika saker och har därför Apodos, då får man inte välja vilken tablett av dessa man får. Annars bra tips
Citera
2017-06-08, 17:23
Medlem
Skezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag äter mycket mediciner för olika saker och har därför Apodos, då får man inte välja vilken tablett av dessa man får. Annars bra tips
Aha, nej då blir det kanske lite svårt. Hoppas det löser sig för dig i alla fall!
Citera
2017-06-11, 10:27
Medlem
Imovane mot ångest
Hej,jag var tvungen att sluta med sobril för ett tag sedan pga ny läkare. Jag har mycket ångest och imovane till natten. Kan någon tipsa om hur jag kan imovane dagtid för att minska ångest. Jag har 2*7,5 till natten, men kan klara mig utan dem eftersom jag har quetapin också. Men på dagen vill jag ju inte sova utan bara bli lugn. Jag vill inte ha något rus utan bara ett lugn som gör att jag också orkar vara aktiv. Kan en tablett räcka eller ska jag ta två med en viss tids mellanrum. Eller om jag tar en kopp kaffe till,men då kanske den ångestlindrande effekten också försvinner. Någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa? Tack
Citera
2017-06-11, 14:29
Medlem
Sqrbankens avatar
Ta bort Sobril och få en desperat individ att överväga imovane dagtid låter som svensk vård 2017. Du har onekligen fått ett problem nu när Sobrilen drogs in. Snarare därifrån vi ska lösa problemet och inte hur väl imovane fungerar ångestdämpande dagtid. Om så är fallet, vilket jag läst i denna tråd way back ändå kan fungera, tar det inte lång tid innan den inte fungerar för sömnproblematiken istället skulle jag tro iom toleransökning.

Var ärlig. Varför drogs Sobrilen in? Långvarigt bruk? Missbruk? Vilken dos? Benso ska inte bara fimpas på dagen.
Citera
2017-06-11, 16:13
Medlem
Sobrilen drogs in eftersom jag efter att ha haft en läkare som skrivit ut under flera år, fick en ny läkare med i princip nolltolerans. Jag slutade väldigt fort från hög dos under många år och var sjuk i månader efteråt. Nu har jag lyrica vilket har hjälpt mot de värsta abstinensen, men har fortfarande problem med en sönderstressad överaktiv hjärna och vill bara uppnå själslig frid. Inre lugn och stillhet. Vill helst klara mig utan piller, men har inte erbjudits någon annan hjälp tyvärr. Ibland tar jag en imovane på dagen men blir ju ofta sömnig och det är inte det jag söker efter.
Citera
2017-06-12, 16:49
Medlem
Tjena folket! Jag har precis gått igenom en benzo-avtändning.. Gick på Iktorivil aka Klonazepam och efter drygt en månad nu är jag nästan återställd.. Bara lite svårt att sova om natten och väldigt milda skakningar ..

Kan jag ta imovane nu? Jag menar, det är ju trots allt inte benzo, utan benzobesläktat. Har det hemma nämligen, men vill inte att jag hamnar i träsket igen.. Jag hittar så få uppgifter kring imovane och dess tolerans gentemot riktig benzo... Enligt sidor på engelska jag läst så är imovane/zopiclone "cross tolerance" med Benzo preparat, va tusan de nu innebär ..

Har förövrigt inte tagit Imovane på över 2 månader.

Om Imovane inte är benzo bör det väl ändå inte påverka min nyligen avslutade Iktorivil-avtändning?
Tack!
Senast redigerad av Flaeskpommes 2017-06-12 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in