2017-12-18, 12:57
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Hur orolig bör jag vara om jag har käkat 30 st under 3 dagar?
Har inget minne sen i fredags.

Om du ska vara orolig över något så är det minnesluckan, dvs vad du har gjort under tiden. Möjligtvis lite sömnproblem någon dag med. Annars bör du inte vara orolig över något
Citera
2017-12-19, 00:56
Medlem
Extremeflys avatar
Jävla imovanen har slutat fungera. Några tips? Har bara tagit som typ en månad nu.. Det är 7,5mg jag kört.
Citera
2017-12-19, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jävla imovanen har slutat fungera. Några tips? Har bara tagit som typ en månad nu.. Det är 7,5mg jag kört.
Ett par dagars uppehåll fungerar nästan alltid.
Citera
2017-12-19, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.S Garp
Jag har hittat en hel påse med kartor där det står Zolpidem 10mg. Är det nå man kan bomba på med? Jag är inte nå vidare kunnig. Jag håller mej till Bärs om man säger så. Noll koll på piller trillande. Jag vill veta om man kan bli äventyrlig på det, eller är det lika bra att ge apoteket påsen så dom kan förstöra den på ett miljövänligt sätt?

Edit. Jag hade tänkt om det vore värt att prova på men samtidigt undvika bli jordgubbe, trilla av pinn eller gå i maskin. En annan aspekt är syns det i nått random kiss prov att man mixtrat med detta?
Stor chans att flippa på Zolpidem + alkohol. Varför inte använda i sömnsyfte?
Citera
2017-12-19, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Stor chans att flippa på Zolpidem + alkohol. Varför inte använda i sömnsyfte?
Tack för det, räcker för mej att låta bli ödesdigra experiment,
Citera
2017-12-19, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.S Garp
Jag har hittat en hel påse med kartor där det står Zolpidem 10mg. Är det nå man kan bomba på med? Jag är inte nå vidare kunnig. Jag håller mej till Bärs om man säger så. Noll koll på piller trillande. Jag vill veta om man kan bli äventyrlig på det, eller är det lika bra att ge apoteket påsen så dom kan förstöra den på ett miljövänligt sätt?

Edit. Jag hade tänkt om det vore värt att prova på men samtidigt undvika bli jordgubbe, trilla av pinn eller gå i maskin. En annan aspekt är syns det i nått random kiss prov att man mixtrat med detta?

Nej, nej och åter nej. Blanda icke Zolpidem med alkohol. Det kan slå rejält och du tappar minnet, du kanske ringer en massa folk och säger konstiga ting, du kanske lämnar lägenheten och åstadkommer saker som går och tror du ska "fly från denna planet". Jag har haft Zolpidem i 11 år. I början var det ett helvete, med hallisar och minnet. Men nu är det inga problem. Det är en bra sömnmedicin, men åter igen, ta det absolut inte med alkohol. Det kan verkligen gå illa.
Citera
2017-12-19, 09:56
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ett par dagars uppehåll fungerar nästan alltid.

Jag hade 3 dagars uppehåll nyligen sen funka dom 1 gång sen var dom värdelösa igen haha. Jag tog 1 7,5mg igår och en halv då funka de
Citera
2017-12-19, 10:03
Bannlyst
Citat:
Jag hade 3 dagars uppehåll nyligen sen funka dom 1 gång sen var dom värdelösa igen haha. Jag tog 1 7,5mg igår och en halv då funka de
Ta ett lite längre uppehåll och drick inte under tiden (om du gör det), det rubbar toleransen. Även andra Gaba-droger som Lyrica och Gabapentin skall du undvika. Tre dagar bör räcka, hmm testa 4-5.

Ibland dock slutar mina Imovane att fungera, då byter jag till Stilnoct. Detta sker i regel en gång per år.
Citera
2017-12-19, 17:46
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ta ett lite längre uppehåll och drick inte under tiden (om du gör det), det rubbar toleransen. Även andra Gaba-droger som Lyrica och Gabapentin skall du undvika. Tre dagar bör räcka, hmm testa 4-5.

Ibland dock slutar mina Imovane att fungera, då byter jag till Stilnoct. Detta sker i regel en gång per år.

Får kanske testa de. Känns dumt o öka dosen också hela tiden till sist behövs det förmodligen många tabletter för att kunna somna. Men nu när jag hade några dagars uppehåll senast så var de i princip omöjligt o somna inom 3 h fastän man försökte. Du har inte några andra bra tips? Alternativa mediciner? Vill helst inte börja inta starkare grejer men isåfall något mildare som kanske bör funka?
Citera
2017-12-19, 17:59
Medlem
Citat:
Får kanske testa de. Känns dumt o öka dosen också hela tiden till sist behövs det förmodligen många tabletter för att kunna somna. Men nu när jag hade några dagars uppehåll senast så var de i princip omöjligt o somna inom 3 h fastän man försökte. Du har inte några andra bra tips? Alternativa mediciner? Vill helst inte börja inta starkare grejer men isåfall något mildare som kanske bör funka?

zopiklon eller zolpidem?
Citera
2017-12-19, 18:00
Bannlyst
Citat:
Vad tar du för andra mediciner/droger? Dricker du alkohol? Hur ofta tar du Imovane? Tar du endast till natten eller tar du ibland på dagen?

Finns lite receptfria saker som KAN fungera som du kan testa under tiden. Exempel; Valeriana, Passionsblomma (heter Sedix på apoteket), även höga doser Magnesium kan hjälpa. Annars så försök att ha bra rutiner kring sömn (inte vända på dygnet, gå och lägga sig och gå upp samma tidpunkt varje dag), inte ta ta en tupplur under dagen. Motion brukar fungera bra för många.

Annars finns det ju lite mindre bra, men ej beroendeframkallande läkemedel som vilken läkare som helst skriver ut. Exempel; Atarax, Theralen, Lergigan mfl.
Citera
2017-12-19, 18:15
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
zopiklon eller zolpidem?

Citat:
Vad tar du för andra mediciner/droger? Dricker du alkohol? Hur ofta tar du Imovane? Tar du endast till natten eller tar du ibland på dagen?

Finns lite receptfria saker som KAN fungera som du kan testa under tiden. Exempel; Valeriana, Passionsblomma (heter Sedix på apoteket), även höga doser Magnesium kan hjälpa. Annars så försök att ha bra rutiner kring sömn (inte vända på dygnet, gå och lägga sig och gå upp samma tidpunkt varje dag), inte ta ta en tupplur under dagen. Motion brukar fungera bra för många.

Annars finns det ju lite mindre bra, men ej beroendeframkallande läkemedel som vilken läkare som helst skriver ut. Exempel; Atarax, Theralen, Lergigan mfl.

Ja zopiklon pilum skulle jag iofs kunna pröva. Har en karta såna hemma.

Jag tar bara xenical just nu utöver imovane. Xenical är ju för att blockera fett man äter. Annars är de bara imovane och den tar jag i princip varje dag i en månad till kvällen/natten. Tog även oxcasand för någon vecka sedan vid behov men såg sen att man inte skulle blanda xenical med oxcasand så slutade då med oxcasand. Valerina forte har jah prövat tidigare helt utan Atarax, även propavan och Atarax. Propavan kan funka vid vissa tillfällen. Men ska pröva mina pilum ikväll o se hur dom fungerar. Är ju samma dos som i meda så risken är att dom inte funkar. Har även ett några stilnox från sanofi men dom fungerar inte heller så bra mer än att jah får hallucinationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in