Citat:
Ursprungligen postat av
lääz_kelly
Var glad för det! Den är hemsk och påminner om just järn/blod. Alla jag känner som missbrukar får den, inkl ich. Dock försvinner den så fort jag tuggat på något eller borstat tänderna!
Jag känner även av den så fort "ruset" eller "buzzen" kommer. Det är som att hela tungan får en hinna av detta äckel, men det är uthärdligt. Ingenting jämfört med smaken när man ska svälja 2+ Citodon.

Shit det låter illa. Har själv käkat imovane några år nu men haft turen att slippa den där smaken av järn en del får. Dock tar jag ju buprenorfin på morgonen och den smaken kör nog över imovanes järnsmak då buprenorfinet inte smakar jordgubbe direkt.
Hur fungerar zolpidem, stilnoct jämfört med imovane? Har ju blivit lite van vid imovane och att öka dosen över 15mg lär inte komma på frågan så jag funderar på om det kanske vore värt att testa ett byte från imovane till stilnoct och se om det ger lite ny sömnkraft.
Har nog inte testat stilnoct förut men det kanske inte är nån idé att byta då det nästan är samma medicin.