2014-02-14, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Avtändningen från zopiklon är väldigt mild/obefintlig. Känner du dig oroad ändå tycker jag att du kan trappa ner och ta en halv tablett sista tre nätterna innan du slutar.

Jag poppar oftast bara en, men fredag lördag kan det bli både tve och tre... Jag känner redan ett psykologiskt behov, de är redigt najs, särskilt med några rom och cola... Men resten ska bli nedrtappning på havla... Vill inte ligga som en blandning mellan disktrasa och landad gädda i atvändning/abstinens...
Citera
2014-02-14, 01:33
Medlem
Har hållt upp i 5 dagar hade tagit 2 dagar och innan det var det nog en månad sen. Har preppat lite har ett gäng zoppar som jag tänkte ta imorn typ 4 st och kika nån rulle riktigt mysigt
Citera
2014-02-14, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Har hållt upp i 5 dagar hade tagit 2 dagar och innan det var det nog en månad sen. Har preppat lite har ett gäng zoppar som jag tänkte ta imorn typ 4 st och kika nån rulle riktigt mysigt

Nice! Jag har familjen här, så det blir en Zopp och folköl för stämningen skull... From måndag bara halvor om inte the AT ge mig en ny batch...

(Skriver som en kratta efter två Zopp och några groggar... dags att sova... Zzzzz...)
Senast redigerad av sanktion 2014-02-14 kl. 01:49.
Citera
2014-02-14, 02:04
Medlem
Risplockarns avatar
Någon annan som blir väldigt pigg och koncentrerad av zoppar? Brukar börja med 30-60 minuters seghet för att sedan bli ganska "speedad". Märkligt är det.. Och ännu märkligare är det här jag läst om att stilnoct visat sig kunna väcka(!) personer i koma.. Mycket märkligt. Finns det någon forskning om varför detta hänt? Vad som triggar igång personen igen? Och har det visat sig funka varje gång eller bara vid enstaka tillfällen?
Citera
2014-02-14, 02:30
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanktion
Ursäkta dubbelpost;

Jag har gått på Zopp i tre månader och har ett halvt paket Imovane kvar. Funkar det att trappa ner till en halv tablett sedan en halv tablett varannan dag (etc) för att slippa den värsta avtändningen? Jag hoppas jag kan få ett recept till, men sen är det nog slut, min AT är väldigt noga med att påpeka att det är beroendeframkallande. Lite nojjig avseende nätapotek... och jag har inte hittat någon inrikes som säljer Zopp (har aldrig testat eszopiklon, så jag vet inte vad det är...) Och jag vill inte fastna i benzo-träsket... Även om det är gott att poppa

Tre månader på zopiklon är inte så farligt, du kommer kanske ha en oroskänsla i kroppen ett tag men det går över. Själv kan jag få väldigt lätta overklighetskänslor även efter kort knaprande, men jag är väldigt känslig och har overklighetskänslor från och till ändå.

T-L-Ks råd är bra!

Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Jag har en fråga till er som flummar på Stilnoct: hur många brukar ni ta av 10 mg-tabletter för att upleva nån form av rus? Jag har bara haft dem utskrivna och då tagit en stilnoct och en zopiklon till natten mot sömnbesvär.

Har slutat helt med z-analoger nu, men jag brukade köra mellan 10-30 mg, beroende på hur jag ville bli. Testa 10 mg första gången du håller dig vaken för att vara på den säkra sidan är mitt tips, men det är riktigt jävla tråkigt att inte få ruset man vill, så om du vill undvika det scenariot så kan du skicka i dig 20 mg.
Citera
2014-02-14, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Någon annan som blir väldigt pigg och koncentrerad av zoppar? Brukar börja med 30-60 minuters seghet för att sedan bli ganska "speedad". Märkligt är det.. Och ännu märkligare är det här jag läst om att stilnoct visat sig kunna väcka(!) personer i koma.. Mycket märkligt. Finns det någon forskning om varför detta hänt? Vad som triggar igång personen igen? Och har det visat sig funka varje gång eller bara vid enstaka tillfällen?
Zoppar har exakt samma verkan på mig, blir först lite lugn o skön o sedan kan jag städa lägenheten o diska samt allt annat som annars suger. Även läst om komapatienter och stillar men blir ärligt inte så förvånad eftersom zolpidem e ett skumt jävla ämne...

eller hur matthoz??
Senast redigerad av MrAlpra 2014-02-14 kl. 05:01.
Citera
2014-02-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tre månader på zopiklon är inte så farligt, du kommer kanske ha en oroskänsla i kroppen ett tag men det går över. Själv kan jag få väldigt lätta overklighetskänslor även efter kort knaprande, men jag är väldigt känslig och har overklighetskänslor från och till ändå.

T-L-Ks råd är bra!

Receptet förnyat och jag kan andas ut en stund...

Jag tror min ångest över zopiklon är en del av en större bild. Går på SSRI också, bör väl nämnas... Tror ta mig fan att den här ångesten är självuppfyllande. Som tur är har jag en terapeut också, som skruvar mig "rätt" en gång i veckan. Däremellan... shit och f*n...
Citera
2014-02-14, 21:04
Medlem
En fråga. Blir effekten av zopiklon(den man blir typ hög av ca 15 min efter intag) längre om man blandar med alkohol?
Citera
2014-02-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
En fråga. Blir effekten av zopiklon(den man blir typ hög av ca 15 min efter intag) längre om man blandar med alkohol?

Nepp.. Det förlänger inte effekten!

Effekten av zopp och alkohol är att du missar allt! På gott och ont! Kolla dina Facebook-inlägg efter en lyra på zopiklon och alkohol så förstår du. Hälften är oläsbart, den andra hälften ångrar du!
Citera
2014-02-14, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanktion
Nepp.. Det förlänger inte effekten!

Effekten av zopp och alkohol är att du missar allt! På gott och ont! Kolla dina Facebook-inlägg efter en lyra på zopiklon och alkohol så förstår du. Hälften är oläsbart, den andra hälften ångrar du!
Känner igen mig i det. Om man tappar minnet på dem så blandas det man skrivit mellan en otrolig klarsynthet och saker som skulle få grabbarna på Säters låsta att känna sig friska
Citera
2014-02-15, 00:58
Medlem
MagicMacks avatar
Ja det är jävligt lätt att hanka på majonnäsen när man äter imovane mitt på dagen-
ps. Någon stolle ville köpa dessa för 200kr kartan10*7.5mg. Var nästan på väg att åka hem, men besväret betjänade inte pengarna
Citera
2014-02-15, 04:14
Medlem
Antiseptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicMack
Ja det är jävligt lätt att hanka på majonnäsen när man äter imovane mitt på dagen-
ps. Någon stolle ville köpa dessa för 200kr kartan10*7.5mg. Var nästan på väg att åka hem, men besväret betjänade inte pengarna

Imovanen hade jag sålt direkt för 200 kr kartan.

Mina stilnoct säljer jag inte ens för 400kr kartan, värderar dem så jävla högt.

Skulle någon semipolare få köpa efter att ha tjötat sönder mig skulle jag ta 50kr för en 10mg utan att skämmas, lätt. Guld värda när man har genuina problem.

Mina närmsta vänner som är 3 st brukar få 2 var när jag hämtar ut nya pack.

Tar hellre 100 stilnoct än 1000 imovane.

Kroppens toleransutveckling mot zopiklon går för fort och tar mycket längre tid att få ner.

Har käkat 1000 tals av både zolpidem och zopiklon.

Zolpidem gör dig typ aldrig besviken.

MEN just nu pga av den jävla komabenson flubro är mina stilnoct inaktiva......
Senast redigerad av Antiseptisk 2014-02-15 kl. 04:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in