2017-02-24, 16:58
Medlem
TypKanin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffo2
Det vore intressant att läsa den artikeln.
Kan någon med rättigheter copy&pastea eller länka?

eller helt enkelt sammanfatta så blir ingen ledsen över copyrightsbrott.
Citera
2017-02-24, 17:00
Medlem
ConsafesDeBars avatar
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa...abletter/promo

Jag efterlyser också en återgivning av denna artikel, misstänker att det är vanlig skrämselpropaganda som kommer bidra till att det blir ännu svårare att få ut imovane och stilnoct. Jävla horjournalister...
Citera
2017-02-24, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa...abletter/promo

Jag efterlyser också en återgivning av denna artikel, misstänker att det är vanlig skrämselpropaganda som kommer bidra till att det blir ännu svårare att få ut imovane och stilnoct. Jävla horjournalister...

Ja det känns som klassiskt clickbait. Jag tror Elin tagit en tablett, inte känt någon effekt, och sedan vräkt i sig en näve och fått frispel. Så fick jag min första blackout iaf.. tar man stilnoct för att somna så bör man inte lämna sängen är då min erfarenhet
Citera
2017-02-24, 19:39
Medlem
TypKanin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ansee
Ja det känns som klassiskt clickbait. Jag tror Elin tagit en tablett, inte känt någon effekt, och sedan vräkt i sig en näve och fått frispel. Så fick jag min första blackout iaf.. tar man stilnoct för att somna så bör man inte lämna sängen är då min erfarenhet

Min också. När tabletten kickar in så somnar man, och då är det dåligt att vara på stan.

Men jag vill fortfarande läsa artikeln. Vill veta HUR mycket död jag kommer vara om en månad, fram tills nästa artikel kommer, som heter "ät stilnoct och bli 102 år gammal".
Citera
2017-02-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TypKanin2
Min också. När tabletten kickar in så somnar man, och då är det dåligt att vara på stan.

Men jag vill fortfarande läsa artikeln. Vill veta HUR mycket död jag kommer vara om en månad, fram tills nästa artikel kommer, som heter "ät stilnoct och bli 102 år gammal".
Hmm... jag "somnar" inte direkt bara för tabletten kickar in (oavsett om det är stilnoct/imovane), däremot om jag samtidigt lägger mig så sussar jag direkt. De få gångerna jag tagit tabletterna vid andra tillfällen (på nån fest, på krogen, för tidigt på kvällen) av olika anledningar har jag snarare känt ett rus som liknar centralstimulantia, dvs jag blir alert, pratsam och aktiv.

Det är just detta jag anser är det förrädiska med denna medicin... Den fungerar utmärkt om man lägger sig inom en halvtimma men annars blir det bara att man sitter och flummar någonstans med dåligt omdöme.

Nu tror jag ju i och för sig inte du är särskilt seriös med den där dramatiska delen av inlägget. Ska man balla ur, bli självdestruktiv och få blackout på z-analoger så ska det blandas med sprit eller liknande ohyfs som påverkar GABA-receptorerna. Alkohol är ju klassikern där.

Det har säkerligen hänt men det torde vara ytterst sällsynt att någon totalt tappat fattningen av enbart ett par tabletter z-analoger.
Citera
2017-02-25, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Hmm... jag "somnar" inte direkt bara för tabletten kickar in (oavsett om det är stilnoct/imovane), däremot om jag samtidigt lägger mig så sussar jag direkt. De få gångerna jag tagit tabletterna vid andra tillfällen (på nån fest, på krogen, för tidigt på kvällen) av olika anledningar har jag snarare känt ett rus som liknar centralstimulantia, dvs jag blir alert, pratsam och aktiv.

Det är just detta jag anser är det förrädiska med denna medicin... Den fungerar utmärkt om man lägger sig inom en halvtimma men annars blir det bara att man sitter och flummar någonstans med dåligt omdöme.

Nu tror jag ju i och för sig inte du är särskilt seriös med den där dramatiska delen av inlägget. Ska man balla ur, bli självdestruktiv och få blackout på z-analoger så ska det blandas med sprit eller liknande ohyfs som påverkar GABA-receptorerna. Alkohol är ju klassikern där.

Det har säkerligen hänt men det torde vara ytterst sällsynt att någon totalt tappat fattningen av enbart ett par tabletter z-analoger.

Jag tror inte att det är alltför sällsynt. Har du petat i dig en hel karta stillisar någon gång? Med just stillisar behövs det inte särskilt många, och i mitt fall ingen alkohol för att jag ska få total blackout, möblera om lägenheten och prata med folk som inte finns.

Med imovane däremot behöver jag alkohol till hjälp för att uppnå en likvärdig blackout, för den upplever jag ger mer trötthet än stilnoct. När stilnoct-tomten sparkar en i bakhuvudet så blir man full i fan och kreativ, ungefär som på CS, medan jag upplever att imovane-pandan snarare lägger sig över en tills man somnar.

Bara mina erfarenheter
Citera
2017-02-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabiff1
Tja

Har käkat 1tablett i över ett år men ska sluta nu ...

Vad har jag och vänta mig .....

Med vänlig hälsning,
Jag slutade rätt så tvärt med imovane för typ 10 dagar sen och har jättesvårt att sova. Tar lång tid innan jag somnar och vaknar otaliga gånger, plus intensiva drömmar.

Fick då propavan istället, men fick myrkrypningar i benen.. Promenader och kaffe lindrar myrkrypet, men inte så lyckat med kaffe när man vill sova. Ska fråga om det finns någonting annat när jag träffar läkaren nästa gång.
Citera
2017-02-25, 16:14
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olycklig-2017
Jag slutade rätt så tvärt med imovane för typ 10 dagar sen och har jättesvårt att sova. Tar lång tid innan jag somnar och vaknar otaliga gånger, plus intensiva drömmar.

Fick då propavan istället, men fick myrkrypningar i benen.. Promenader och kaffe lindrar myrkrypet, men inte så lyckat med kaffe när man vill sova. Ska fråga om det finns någonting annat när jag träffar läkaren nästa gång.

Får du elaka biverkningar av Propavan så kanske Theralen inte är att föredra. Men testa! Du har Lergigan och Attarax också Samtliga nämnda preparat ger mig hopplösa biverkningar; Lergigan och Attarax fungerar med lite överdrift inte öht. för mig.

Icke beroendeframkallande potent sömnmedicin tycks vara omöjligt att uppfinna. Sett att många på Fb dock slår ett slag för Melatonin, som skrivs ut under läkemedelsnamnet circadin om jag minns rätt, som kanske kan vara ngt. också.
Citera
2017-02-25, 16:18
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejar
Är det bara jag som får fruktansvärd ångest av zolpidem dagen efter? Eller har jag råkat fått tag på fejk-tabletter som innehåller nåt annat?

Alltså riktigt illa. Allt är ju relativt men om jag ska jämföra så går det inte ens att jämföra mot t ex en rejäl tjack-AT eller liknande. Diazepam däremot kan jag äta flera veckor i rad utan att må dåligt. Men zolpidem tar jag en tablett för att somna och sen dagen efter känner jag att livet inte har nån mening och är riktigt nedstämd. Jag tycker det är lite konstigt då jag inte har hört att det ska ge såna extrema bieffekter. Eller är jag bara riktigt felinformerad?

Nä jag får samma känsla på dom. Jag kallar dom Djävulenspåfund. Man blir helt knas på dom.
Samt att dagen efter får jag fruktansvärd ångest. Dom sätter sig på psyket väldigt negativt.
Zopiclon/Imovane däremot mår jag väldigt bra av. Dock ej om jag tar mer än 15mg,
Jag använder dom primärt för att sova på. Gått på dom i ca 6 år nu.
Citera
2017-02-25, 16:58
Medlem
nosferatuzens avatar
Att ta 3st 10mg stilnoct utan tolerans, sover man tyngre då än om man tar en?

Om man tagit 3-4st xanor 1mg innan, blir det ännu tyngre sömn då? Jag vill inte behöva vakna av grannar som festar! Vaknar av minsta lilla så måste veta.
Citera
2017-02-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Får du elaka biverkningar av Propavan så kanske Theralen inte är att föredra. Men testa! Du har Lergigan och Attarax också Samtliga nämnda preparat ger mig hopplösa biverkningar; Lergigan och Attarax fungerar med lite överdrift inte öht. för mig.

Icke beroendeframkallande potent sömnmedicin tycks vara omöjligt att uppfinna. Sett att många på Fb dock slår ett slag för Melatonin, som skrivs ut under läkemedelsnamnet circadin om jag minns rätt, som kanske kan vara ngt. också.
Ska fråga om de preparat du nämner (Utom Attarax vilket inte hjälper mig ett smack.)
Men visst, det som verkligen fungerar brukar ju vara beroendeframkallande. Och sånt kan inte jag hantera..
Citera
2017-02-25, 19:22
Medlem
nosferatuzens avatar
Fick lustigt nog stilnoct båda gånger ja gick till vårdcentralen (två olika med 8 års mellanrum)
Första gången var 2008 och då insisterade jag på att inga tidigare sömnmedel funkar. (Hade mitt livs värsta avtändning då så såg både pundig och sleten ut) och läkaren gav mig stilnoct som jag hade i typ 2 månader. Sen rörde jag det inte förens detta året.

Läkaren ville denna gång se jounal på tidigare liknande mediciner (ser föresten fortfarande ut som en pundare) men eftersom det var så många år sen så stod det inte kvar.
Jag övertalade han ganska lätt och nu får jag det direkt via ett samtal. Det viktigaste är att ge ett intryck om att ni vet vad fan in säger och tro på det också. Det är er det är synd om och NI måste få eran sömn för att klara vardagen.
Överdriv bara inte och få det o låta som att n i behöver varje dag.

Varför ska det vara så jävla svårt för, när det gäller er andra? Ni måste ju formulera er helt galet och få läkarn att tycka ni verkar oansvariga och att ni uppfattas korkade. Det är ju förfan bara stilnoct och är man myndig så ansvarar mans jälv över att sköta sitt recept.
Senast redigerad av nosferatuzen 2017-02-25 kl. 19:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in