Citat:
Ursprungligen postat av
TypKanin2
Min också. När tabletten kickar in så somnar man, och då är det dåligt att vara på stan.
Men jag vill fortfarande läsa artikeln. Vill veta HUR mycket död jag kommer vara om en månad, fram tills nästa artikel kommer, som heter "ät stilnoct och bli 102 år gammal".
Hmm... jag "somnar" inte direkt bara för tabletten kickar in (oavsett om det är stilnoct/imovane), däremot om jag samtidigt lägger mig så sussar jag direkt. De få gångerna jag tagit tabletterna vid andra tillfällen (på nån fest, på krogen, för tidigt på kvällen) av olika anledningar har jag snarare känt ett rus som liknar centralstimulantia, dvs jag blir alert, pratsam och aktiv.
Det är just detta jag anser är det förrädiska med denna medicin... Den fungerar utmärkt om man lägger sig inom en halvtimma men annars blir det bara att man sitter och flummar någonstans med dåligt omdöme.
Nu tror jag ju i och för sig inte du är särskilt seriös med den där dramatiska delen av inlägget. Ska man balla ur, bli självdestruktiv och få blackout på z-analoger så ska det blandas med sprit eller liknande ohyfs som påverkar GABA-receptorerna. Alkohol är ju klassikern där.
Det har säkerligen hänt men det torde vara ytterst sällsynt att någon totalt tappat fattningen av enbart ett par tabletter z-analoger.