2017-02-18, 18:31
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte

Lycka till och egentligen varför sluta med något som fungerar...

För när det väl slutar fungera, för det kommer det, så är problemen så löjligt mycket värre än innan man började. Dessutom riskerar man en lång AT pga fysiskt beroende.
Nu tror jag inte z-analogerna är så hemska vad gäller fysiskt beroende (såvida man inte kört jävligt orimliga doser under längre tid).
Däremot så är de rejält jävla farliga att laborera med för rätt som det är så vaknar man någonstans med en tom karta och har helt sjuka saker man inte har ett minne av att stå till svars för. Been there, allt för många gånger.
Citera
2017-02-20, 21:58
Medlem
populopiduss avatar
Funkar Imovane under tungan? Vet att det smakar för jävligt men det kan jag ta (har tuggat dom som godis tidigare). Ätit en stor jävla måltid mat nu så att svälja kommer ge effekt den 24 november 2019.
Citera
2017-02-20, 23:26
Medlem
lejars avatar
Är det bara jag som får fruktansvärd ångest av zolpidem dagen efter? Eller har jag råkat fått tag på fejk-tabletter som innehåller nåt annat?

Alltså riktigt illa. Allt är ju relativt men om jag ska jämföra så går det inte ens att jämföra mot t ex en rejäl tjack-AT eller liknande. Diazepam däremot kan jag äta flera veckor i rad utan att må dåligt. Men zolpidem tar jag en tablett för att somna och sen dagen efter känner jag att livet inte har nån mening och är riktigt nedstämd. Jag tycker det är lite konstigt då jag inte har hört att det ska ge såna extrema bieffekter. Eller är jag bara riktigt felinformerad?
Citera
2017-02-21, 00:01
Medlem
Jag har en liten fråga angående tolerans för imovane i förhållande (till exempelvis) benzo.

Jag tror jag i snitt tagit ca 20mg imovane var femte dag i drygt 3 månader för o flumma på .. Jag har ingen vidare abstinens när jag blir utan medicinen, förutom natten efter.. Men imovanen är nu slut iaf och de dröjer några veckor tills jag får nytt utskrivet.. Däremot så har jag nu benzo som bromazepam samt rivotril på lager..

Min fråga lyder: Skapar man helt olika toleranser mellan exempelvis imovane och benzo? Det känns ju ganska logiskt, men jag vill gärna vara säker på saken.

Om jag nu drar i mig benzo, har då min tolerans bland imovanen någon påverkan på benzon? Eller är det separat tolerans mellan medicinerna?

Nu kanske de finns bättre trådar för detta, jag är rätt ny på flashback. Var väldigt svårt att googla fram denna frågan.

Mvh
Citera
2017-02-21, 20:42
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejar
Är det bara jag som får fruktansvärd ångest av zolpidem dagen efter? Eller har jag råkat fått tag på fejk-tabletter som innehåller nåt annat?

Alltså riktigt illa. Allt är ju relativt men om jag ska jämföra så går det inte ens att jämföra mot t ex en rejäl tjack-AT eller liknande. Diazepam däremot kan jag äta flera veckor i rad utan att må dåligt. Men zolpidem tar jag en tablett för att somna och sen dagen efter känner jag att livet inte har nån mening och är riktigt nedstämd. Jag tycker det är lite konstigt då jag inte har hört att det ska ge såna extrema bieffekter. Eller är jag bara riktigt felinformerad?

Inte på Zolpidem men Zopliklon, när det kommer till nedstämdheten. Helt sinnessjukt vad en liten tablettfan kan göra. En halv funkar för mig men tar jag en enda hel tablett hatar jag mig själv och världen dagen efter. Känns som att jordens undergång är nära i princip.

Zolpidem funkar för mig alldeles utmärkt förutom på högre doser då jag får en avtändning värre än en extremt blöt utekväll (yrsel, illamående, ångest etc). Missbrukade skiten i flera år men tar inte längre.
Citera
2017-02-22, 01:49
Medlem
[quote=lejar|59963181]Är det bara jag som får fruktansvärd ångest av zolpidem dagen efter? Eller har jag råkat fått tag på fejk-tabletter som innehåller nåt annat?

Dom är starkt ångestdämpande och hypnotiska och har alldeles för kort halverings tid som skapar problem speciellt om man tar dom länge och ofta då går man varje dag med abstinens.. och är man i det lägget att man måste ha dem för att kunna sova så ska man ta en 5a stesolid till morgon kaffet och den har lång halverings tid så du undviker abstinens symtom.. detta hjälper även när man vill sluta med sömntabletter då byter man det mot diazepam i låg dos och trappar ut sakta..

Allt detta vet beroende läkare och läkare på smärtenheten! Men dom flesta allmän läkarna vill helst inte skriva ut något..
Citera
2017-02-23, 14:05
Medlem
Tja

Har käkat 1tablett i över ett år men ska sluta nu ...

Vad har jag och vänta mig .....

Med vänlig hälsning,
Citera
2017-02-23, 14:06
Medlem
10 mg !
Citera
2017-02-23, 15:48
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabiff1
Tja

Har käkat 1tablett i över ett år men ska sluta nu ...

Vad har jag och vänta mig .....

Med vänlig hälsning,
Att du sover dåligt 1-3 veckor, kanske lite ångest också
Citera
2017-02-23, 16:37
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Att du sover dåligt 1-3 veckor, kanske lite ångest också

Sjukt olika det där. Jag slutade abrupt med Stilnoct efter att ha missbrukat (60-80mg/kväll) i över 8 månader. Kunde sova fint redan första natten och mådde bra redan efter några dagar. Mådde mycket sämre när jag gick på dom, eftersom jag varje dag genomled en avtändning.

Men alla är vi olika. Hur som helst kan jag garantera dig att som med allt annat sitter det mesta i huvudet.
Citera
2017-02-24, 16:47
Bannlyst
Inbillar jag mig bara, eller har det blivit svårare att få ut just stilnoct på recept? Jag har varvat imovane och stilnoct under många år, och nu senast då jag bad om att få stilnoct istället för imovane (vilket jag fått många gånger förr), så hävdade läkaren att stilnoct är beroendeframkallande, så att jag fick fråga om det på psykiatrin, sen skrev han ut imovane istället. Vilket för övrigt också är beroendeframkallande...

Men när jag sedan bad om det på psykiatrin så erbjöd dom imovane eller inget alls.

Märkligt tycker jag. Samtidigt ligger det en plus-artikel ute på aftonhoran just nu med rubriken "Elin, 28, tog stilnoct - vaknade sönderskuren"... Kan inte läsa artikeln då jag inte betalar för skräp, men jag gissar att Elin överskridit föreskriven dos.

Kan det vara så att Socialstyrelsen fått upp ögonen för stilnoct och dragit ner på förskrivandet? Vi är ju väldigt många här som fått totala blackouts och ställt till med sattyg under stilnoctrus...
Citera
2017-02-24, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ansee
Inbillar jag mig bara, eller har det blivit svårare att få ut just stilnoct på recept? Jag har varvat imovane och stilnoct under många år, och nu senast då jag bad om att få stilnoct istället för imovane (vilket jag fått många gånger förr), så hävdade läkaren att stilnoct är beroendeframkallande, så att jag fick fråga om det på psykiatrin, sen skrev han ut imovane istället. Vilket för övrigt också är beroendeframkallande...

Men när jag sedan bad om det på psykiatrin så erbjöd dom imovane eller inget alls.

Märkligt tycker jag. Samtidigt ligger det en plus-artikel ute på aftonhoran just nu med rubriken "Elin, 28, tog stilnoct - vaknade sönderskuren"... Kan inte läsa artikeln då jag inte betalar för skräp, men jag gissar att Elin överskridit föreskriven dos.

Kan det vara så att Socialstyrelsen fått upp ögonen för stilnoct och dragit ner på förskrivandet? Vi är ju väldigt många här som fått totala blackouts och ställt till med sattyg under stilnoctrus...

Det vore intressant att läsa den artikeln.
Kan någon med rättigheter copy&pastea eller länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in