Citat:
Ursprungligen postat av
MrWalldemar
Blev att jag tog 7st den kvällen och det blev faktiskt inte sån stor skillnad. Visst blev man lite flummig och somna efter ett tag, men skulle jag haft i mig den mängden för ett år sedan så skulle jag blivit helt jävla borta.
A får göra det, det e bara det att varje gång man frågar doktorn om någon specifik substans så känns det som om dom blir typ misstänksamma...
Jag har själv samma problem med Zopiklon. Först bet den riktigt bra (jag har haft den ganska länge nu) men dess effekt har klingat av allt eftersom. Jag tar dem väldigt sällan, för övrigt, då jag även äter bensodiazepiner vid behov och inte vill öka toleransen i onödan.
Mitt tips till dig är att be om att få melatonin utskrivet; det finns både som Circadin® (depottablett) och i sin "rena" form numera. Fram tills för ett par månader sedan kunde endast läkare med speciell licens skriva ut melatonin i sin "rena" form, men detta har nu ändrats.
Skulle detta fungera för dig vore det perfekt då du slipper hamna i ett eventuellt tablettmissbruk.