Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-27, 18:44
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Jag vill få mina imovane att räcka längre. Kan man verkligen "få ut" mer av dem i kombination av grapefruktjuice? Någon som själv har provat?
Javisst, en förlängd verkan gäller många mediciner
Citera
2016-01-27, 23:08
Medlem
populopiduss avatar
Bara jag som tycker att toleransen på Stilnoct sjunker sjukt snabbt? Jag åt alldeles för många under säkert 1,5-2 år (ibland uppemot 80mg/kväll men oftast 30-40mg utan att bli nämnvärt påverkad), gick ner till 15-20mg, lade av helt i två veckor. Efter det kan jag känna av 10mg om jag håller mig vaken, alltså lugn och ångestdämpning osv...

Jäkla märkligt då man läst att det ska ta evigheter.
Citera
2016-01-27, 23:49
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Javisst, en förlängd verkan gäller många mediciner

Det innebär alltså att jag sover längre? Eller blir själva kicken mer potent?
Citera
2016-01-27, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Bara jag som tycker att toleransen på Stilnoct sjunker sjukt snabbt? Jag åt alldeles för många under säkert 1,5-2 år (ibland uppemot 80mg/kväll men oftast 30-40mg utan att bli nämnvärt påverkad), gick ner till 15-20mg, lade av helt i två veckor. Efter det kan jag känna av 10mg om jag håller mig vaken, alltså lugn och ångestdämpning osv...

Jäkla märkligt då man läst att det ska ta evigheter.

Är av samma erfarenhet. Det som är så bra med Stilnoct! Jag åt mängder zopiklon säkert 80-100mg en vacker sommar. Och alla har sagt att det är korstolerans mellan dom. Vilket det är och som jag håller med om till viss del. Dock så slutade jag sen på zopiklonen och tog sen 2 Stilnoct och mådde som en kung. Trodde aldrig det skulle bli så, men dom små jävlarna är helt enkelt för fina alltså.
Citera
2016-01-28, 00:31
Medlem
monogams avatar
Fick ut stilnoct 10mg nu och har nog fått i mig 5 tabs, känner inget nämnvärt av det.
Har bara lite lust att skriva om konstiga saker på flashback.
Men ingen trötthet och ingen mysfaktor.
Var ca 3 månader sedan jag åt dom så förstår inte vad som blev fel.
Åt mat 3 timmar innan intag så det borde inte spela roll.
Och även om jag åt mat innan och lite godis till tabsen, så kan jag köpa att det tar
längre tid för ruset att märkars, men det blir inte full effekt undrar jag över.
Det är dessutomfrån apoteket så det ska ju vara kvalla.

Vad kan felet vara?
Citera
2016-01-28, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monogam
Vad kan felet vara?

Poppade du alla 3 samtidigt? Noll tolerans på benzo?
Citera
2016-01-29, 10:27
Medlem
Kort fråga.

Har en tid för arbets ekg imorgon. Är det olämpligt eller kan det förstöra undersökningen om man använder Imovane eller Stesolid under cyklingen.

Påverkar Imovane eller Stesolid resultatet av ett ARBETS-EKG/CYKELPROV?

Är ganska uppstressad och rädd så min VC läkare rekomenderade Imovane eller Stesolid som lugnande under undersökningen.

Om man får hjärtklappning av ångest före eller under cyklingen förstörs väl alltihopa?

Viktigaste frågan, kan man man missa något på ARBETKS-EKG om man är påverkad av Stesolid eller Imovane under cyklingen?

Skulle frågat KLIN-FYS om detta såklart, men har glömt bort det....fan också.
Citera
2016-01-30, 00:55
Medlem
buttnutters avatar
Har tagit 4 imo a 7,5 mg + lite grapefruktsjuice på det. Vågar man ta en öl på det?
Citera
2016-01-30, 13:18
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Ja somna vill jag ju göra men vill ju gärna vakna upp igen också, vilka mängder tog du då när du hade båda utskrivet?

Det jag är mest rädd för är att dom båda är s.a.s "downers" och läst att det kan vara farligt att blanda downers p.ga man kan bli så pass relaxed att man får andningsdepp, och om man googlar diazepam and zolpidem interactions så varnar en del för att blanda dessa pga CNS något, ja jag vet inte, kanske inte i så små doser som jag nämnde dock?
Nej, då. Jag har Oxascand, Stesolid och Imovane och tagit dessa preparat tillsammans och jag lever då än. Ta inte mer än förskriven dos så skall du få se en morgondag också.
Citera
2016-02-01, 19:44
Medlem
Ger Stilnoct en lika äcklig smak i munnen som Imovane?
Citera
2016-02-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhejsan123123

Personligen tycker jag att Stilnoct är helt smaklöst.

Mvh.
Citera
2016-02-01, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhejsan123123

Nej fan ingen alls bara svälja ingen bismak alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in