2016-09-20, 19:15
Medlem
Inser nu att posten inte var till mig, men aja
Citera
2016-09-20, 19:40
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Om du bara blir bäng på det så skippa det om du inte vill det.

Be din läkare om något annat prova zoplidem det kanske funkar bättre på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Vet ej hur pass svåra sömnproblem du har men testa träna/motionera eller gör annat fysiskt krävande tills du knappt kan stå på bena, sen lägger du dig och tar en Zop och somnar förhoppningsvis. =)

Finns det inte energi till det så kanske du får testa annat preparat?

Jag får väl tacka för era svar, även om ingen av er direkt lyckades med att svara på min fråga. Frågan var alltså: Hur tycker ni andra att det fungerar att fylla på med zopiklon om man inte somnar efter att ha tagit första dosen?

Testa andra substanser för att få sova kommer jag kanske att kunna göra, förutsatt att min läkare skriver ut detta andra, men nu var det inte det saken gällde...
Citera
2016-09-20, 22:43
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Jag får väl tacka för era svar, även om ingen av er direkt lyckades med att svara på min fråga. Frågan var alltså: Hur tycker ni andra att det fungerar att fylla på med zopiklon om man inte somnar efter att ha tagit första dosen?

Testa andra substanser för att få sova kommer jag kanske att kunna göra, förutsatt att min läkare skriver ut detta andra, men nu var det inte det saken gällde...
Det funkar dåligt att fylla på med zopiklon om man inte somnar efter första dosen.. man blir bara pigg, flummig och väck i skallen om man fyller på.
När jag fyller på brukar jag också ha en dålig vana att smsa eller skicka en snapchat på mina halvstängda ögon och skriva: Jag älskar imovane haha.

Det bästa är att ta lite extra direkt om man känner att det behövs, eller när man fyller på, fylla på med mycket.
Citera
2016-09-20, 23:35
Medlem
iDunos avatar
Citat:

Jag tycker man blior mer skön inte mer trött som tidigare talare manm börjar göra saker man mår så bra.
imovane nr1
Citera
2016-09-21, 00:16
Medlem
Estranged62s avatar
Citat:

Fyller man på med mycket så brukar man somna.. men är en dum vana om man inte vill höja toleransen rejält och få abstinens och bli beroende.

Sorry att jag missuppfattade vad du ville ha svar på..
Citera
2016-09-21, 00:44
Medlem
trueforgoods avatar
Håller man på och fyller på och höjer doseringen (vilket ju blir resultatet) är man ute på djupt vatten. Man börjar tulla på sina gränser mer och mer och till slut är man beroende och det är fan inte kul. Var rejält beroende av Imovane (och Stilnoct) under ett års tid och det förstörde som fan för mig. Värsta tiden i mitt liv.
Citera
2016-09-21, 02:24
Medlem
jerran777s avatar
Citat:

Funkar dåligt för mig att "fylla på" mr piggelin. Det gäller att ta en rejäl dos och invänta John Blund direkt. Då somnar man. Att fylla på gör att det nästan blir motsatt effekt. Skit i att fylla på och stanna kvar i sängen istället för förr eller senare somnar man. Om inte i denna veckan så iaf i nästa.
Citera
2016-09-21, 20:57
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Tack för fler och bättre svar!

Ni andra har alltså, precis som jag själv, mer eller mindre dåliga erfarenheter av att fylla på med zopiklon. Tråkigt, då det verkligen är en negativ egenskap för substansen i fråga.

Men visst är det precis som ni säger alltid dumt att höja dosen av något som är vanebildande och skapar tollerans, men ibland kan man ha extra svårt att sova av olika anledningar, och då kan det vara nödvändigt att fylla på lite grand. Om man ser till att hålla sig borta från substansen en vecka eller så efter det, är det enligt mina erfarenheter ingen fara med tolleransökning. OBS att mina erfarenheter inte bygger på det mildare zopiklon, utan det så illa beryktade Flunitrazepam, som har mycket längre halveringstid än zopiklon (men principen är ju densamma).
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2016-09-21 kl. 21:02.
Citera
2016-09-22, 02:36
Medlem
FredrikMajsfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Har Imovane på recept men har fått lite Stilnoct av mormor som jag tagit till o från då och då. Imovane blir jag mer avslappnad på, skön och lite eufori och har alltid koll på vad jag gör medan Stilnoct slår till lite hårdare och gör mig mer flummig i huvudet, lite hallisar, snurrigare och lite mindre koll på mig själv, fått ett par blackout då jag tagit dubbel dos. (Tar enbart för sömn ej flumma)
Tar bara Stilnoct om jag ligger i sängen och inte kan somna då dom börjar verka mycket snabbare än Imovane för mig, ibland på redan 15 min (lite placebo med kanske?)
Haha roligt att alla verkar uppleva Imovane och Stilnoct likadant som jag gör
Jag har också "fått för mig" att jag (ibland) känner effekt redan efter en kvart. Så det är nog inte placebo!
Citera
2016-09-22, 03:30
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Hur tycker ni andra att det fungerar att fylla på med zopiklon om man inte somnar efter att ha tagit första dosen? Alltså att man tar 7,5mg, inte lyckas somna på någon timme och fyller på med lika mycket till. Själv har jag dåliga erfarenheter av detta, då jag bara tycker att påfyllningen boostar på bängheten från första tabletten, istället för att söva mig. Men det var länge sedan jag testade det, kanske måste göra det i natt snart...

Personligen har det fungerat bra för mig. Jag brukar lägga ner efter tablett nummer fyra dock. Då är det bara att inse fakta att det kommer att bli en sömnlös natt, alternativt en natt med väldigt få timmars sömn.
Jag brukar för övrigt ta dem med intervall om 30 minuter för att försäkra mig om att den tidigare tabletten verkligen har börjat verka.
Citera
2016-09-22, 18:34
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Personligen har det fungerat bra för mig. Jag brukar lägga ner efter tablett nummer fyra dock. Då är det bara att inse fakta att det kommer att bli en sömnlös natt, alternativt en natt med väldigt få timmars sömn.
Jag brukar för övrigt ta dem med intervall om 30 minuter för att försäkra mig om att den tidigare tabletten verkligen har börjat verka.

Tycker personligen inte det är värt att göra så. Även om man skulle somna på 4 tabletter så mår jag sämre dagen efter än om jag haft en sömnlös natt utan tabletter. Drabbas av en äcklig irritation, blir låg som fan och mår allmänt piss (räcker för mig med 2st 7,5mg Imovane för att detta ska inträffa).
Citera
2016-09-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Tycker personligen inte det är värt att göra så. Även om man skulle somna på 4 tabletter så mår jag sämre dagen efter än om jag haft en sömnlös natt utan tabletter. Drabbas av en äcklig irritation, blir låg som fan och mår allmänt piss (räcker för mig med 2st 7,5mg Imovane för att detta ska inträffa).

Håller med jag måste få kaffe och två timmars lugn och ro innan jag ens kan lyssna på någon prata om jag överstiger 15mg.. Min sambo vet detta så hon törs inte mucka något gräl på morgonen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in