2016-04-01, 20:56
Medlem
buttnutters avatar
Är det någon skillnad i effekt om man sväljer stilnoct eller t ex håller kvar dem under tungan? Vill få ut det bästa av mina tre sista.
Citera
2016-04-01, 21:01
Medlem
Nej.
Citera
2016-04-05, 12:36
Medlem
Sqrbankens avatar
Läst mkt i tråden. Nyfiken på Stilnoct eller Imovane. Har sömnbesvär pga. ångest, främst kvällstid. Finns inget intresse av att punda utan enbart sova och fungera på jobb och fritiden. Insomnande är mitt problem. När jag väl sussar är det så tills kroppen "är klar".

Vad är fördelarna/nackdelarna mellan de olika läkemedlen? Förstått att Stilnoct mår du bra dagen efter men är mer "trippig" under sin verkning medan Imovane slår ut dig dagen efter på samma vis Propavan kan göra? Hjälp mig få en överblick så jag kanske kommer till insikt i vilken av de båda som är bäst för mig. Tack för hjälp!
Citera
2016-04-05, 12:44
Medlem
Har fått Imovane mot mina sömnbesvär. Är lite skeptiskt mot piller men behovet av sömn tar nu över. Är dom så milda som läkaren säger...att dom är ingen fara osc så vidare..vissa säger sig ha gått upp i vikt av dom och det kan jag förstå för jag blir jätte hungrig av dom haha och väldigt sötsugen. Tror nog inte man går upp i vikt av själva tabletten utan att suget ökar efter mat och sött?? Kan de vara svårt sluta med dom? Har 5 mg då jag tyckte 7,5 var lite väl starka men nu igår kände jag knappt av 5 mg. Borde tanågra dagar på raken nu för att se om jag får till sömnen. Bara tagit då och då. För att jag är lite rädd medeciner Blir man hemskt trött dagen efter av dom efter ett tag eller? Jag vill verkligen inte bli det då jag har utmattning som diagnos och behöver sömn och även ta mig upp från morron.
Citera
2016-04-05, 14:33
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Läst mkt i tråden. Nyfiken på Stilnoct eller Imovane. Har sömnbesvär pga. ångest, främst kvällstid. Finns inget intresse av att punda utan enbart sova och fungera på jobb och fritiden. Insomnande är mitt problem. När jag väl sussar är det så tills kroppen "är klar".

Vad är fördelarna/nackdelarna mellan de olika läkemedlen? Förstått att Stilnoct mår du bra dagen efter men är mer "trippig" under sin verkning medan Imovane slår ut dig dagen efter på samma vis Propavan kan göra? Hjälp mig få en överblick så jag kanske kommer till insikt i vilken av de båda som är bäst för mig. Tack för hjälp!

Eftersom du har svårt att just somna passar nog stilnoct bättre. Stilnoct kanske är mer "trippig", men personligen tycker jag att man får ett mer behagligt rus av imovane, vilket i sin tur har en bättre ångestdämpande effekt för mig. Att dagen efter skulle kännas som propavan-baksmälla har jag heller ingen erfarenhet av. Tvärtom känner jag ett välbefinnande, som när man vaknar på "rätt sida", perfekt utvilad. Minnesluckorna är dessvärre vanligare och värre dagen efter imovane-intag.

Nåväl, din läkare lär veta bäst vad som passar för dig.
Citera
2016-04-05, 15:29
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Eftersom du har svårt att just somna passar nog stilnoct bättre. Stilnoct kanske är mer "trippig", men personligen tycker jag att man får ett mer behagligt rus av imovane, vilket i sin tur har en bättre ångestdämpande effekt för mig. Att dagen efter skulle kännas som propavan-baksmälla har jag heller ingen erfarenhet av. Tvärtom känner jag ett välbefinnande, som när man vaknar på "rätt sida", perfekt utvilad. Minnesluckorna är dessvärre vanligare och värre dagen efter imovane-intag.

Nåväl, din läkare lär veta bäst vad som passar för dig.

Tack för redovisningen! Av de läkare jag träffat känns det som om merparten fått licensen jämte körkortet i handskfacket dock. Erfarenhetsinput på FB ska man inte underskatta

Minnesluckor? Typ som att det under dagen uppstår perioder som är helt raderade likt att tänka tillbaka på en hutlöst blöt lördagskväll-natt?

Edit: Hur fasiken uttalas det förresten?

[imovan], [imovane] eller [imoväjn] ?
Senast redigerad av Sqrbanken 2016-04-05 kl. 15:59.
Citera
2016-04-05, 16:57
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Tack för redovisningen! Av de läkare jag träffat känns det som om merparten fått licensen jämte körkortet i handskfacket dock. Erfarenhetsinput på FB ska man inte underskatta

Minnesluckor? Typ som att det under dagen uppstår perioder som är helt raderade likt att tänka tillbaka på en hutlöst blöt lördagskväll-natt?

Edit: Hur fasiken uttalas det förresten?

[imovan], [imovane] eller [imoväjn] ?

Angående minnesluckor: om du tar låt säga, 15 mg utan tolerans och håller dig vaken, fipplar med mobilen/datorn eller liknande finns det en risk att du vaknar och ser att du har skickat helt obegripliga meddelanden till dina vänner utan att du minns det (been there, done that). Detta kan vara riktigt kul om vännerna förstår vad det rör sig om. Mindre kul om det är en chef, exflickvän eller liknande.

Detta beteende förvärras naturligtvis om alkohol är inblandat. Toleransen höjs även avsevärt.

Uttalet är jag osäker på. Brukar skifta mellan imovan-e och imovan.

Edit: en till skillnad som jag glömde nämna är smaken. Imovane smakar metalliskt, stilnoct egentligen ingenting. Personligen gillar jag metallsmaken, men de flesta gör inte det.
Senast redigerad av buttnutter 2016-04-05 kl. 17:00.
Citera
2016-04-05, 22:14
Medlem
Trixet med Stilnoct är förberedelsen, det gäller att borsta tänderna, varva ner så gott det går, lägga sig i sängen slå på lite soft musik sen tar du tabletten. Du lär somna in och sova som en ängel.

Fast ska du punda på den så börja med två (alla är vara slut när du kommit tillbaks till jorden) ta några öl och välkommen till crazyland.

Mvh
Citera
2016-04-05, 22:33
Medlem
outofcases avatar
Haha stillnoc tomten..

Kvällen sluta med 9st 3,5..
Kl 22.00 läggdags,upp och jobbat!
Ett tag innan tar jag en stillis,tar en till!
Minnet försvinner relativt mycket..kommer ihåg att jag börjar käka stillisaar åt allt, ca 10 st. Går runt i lägenhet. Dricker öl..Gone!
Vaknar kl ringer halv 7.. Shit nått är fel-känsla.
Fan jag är flöddrig(snabbt kolla igen byro bredvid med stash..fan.
All xananor, lyrica och subutex..
skumma konv på Facbook. Försökt deala med Stentuff och iskall och fullständigt oförstående!
2 koppar kaffe, seså Outofcas,det här fixar du
, skärpning!

Gå rakt för fan!
Citera
2016-04-06, 00:24
Medlem
Aaah stillisar, vilken förälskelse. I början. Kommer inte ihåg mycket men bra som fan mådde jag och allt blev så lätt och mycket roligare och ångesten borta med vinden. När jag inte hade några hängde jag här i tråden bara för att bli påmind.
Sen blev det nåt annat, bara seghet och trötthet och inte det minsta välbefinnande. Uppehåll fem månader på det, fick sen trettipack och började med en för att sova och det gjorde jag, men sen ville jag bara fortsätta sova. Så fort jag gick ur sängen ville jag bara tillbaks för jag var dödstrött, trettio stycken tior slut på fyra dar. AT var inte nån höjdare, hjärnan och kroppen på högvarv i flera dar, jag har adhd men det var som adhdx100, var övertygad hjärtat skulle stanna eller att jag skulle få en stroke. Aldrig mer en stillis. Ta det försiktigt om ni tar dom i vilket syfte det än är.
Senast redigerad av cherryfive 2016-04-06 kl. 00:26.
Citera
2016-04-06, 21:17
Medlem
Underdarks avatar
Några stilnoct, en ikto, folkis och fin flicka på ingång.

Kvällen kan inte bli bättre än så!
Stilnoct är utmärkt både för att må bra och sova på
Citera
2016-04-06, 22:16
Medlem
vatoss avatar
Jag har fått utskrivet Zolidem Hexal 1 mg. Började för en vecka sen för jag problem med att sova. Aldrig testa något innan. Funkar hur bra som helst på mig. Kan jobba o allt och för den sömn jag ska ha. Man blir lite surrig om man försöker vara vaken på det och det är lite kul. Men när det tar slut. Går jag till läkaren och säger att jag vill ha fler eller kommer han hora sig och ge mig mindre o mindre tabletter tills han inte ger alls tillslut? Tack för svaren på förhand. Hade stoppat in mig 2 10mg när jag skrev detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in