2016-09-22, 22:44
Medlem
visdomst4nds avatar
Om man har svårt och ej kan sova på subutex, kan stilnoct få mig att somna ändå?
Citera
2016-09-26, 12:21
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Om jag inte tagit stilnoct på 2+ veckor och sedan tar 5+ stycken rätt tidigt på kvällen, typ 22:00, då får jag alltid superhärliga hallucinationer. Men sedan om jag tar 5+ dagen efter samma tid dagen efter, händer inte mycket. Är det så för er också? Det måste ha att göra med att kroppen vänjer sig vid stilnocten, och inte ha med tolerans att göra, då min benzotolerans är hög.

Skulle vara kul att höra lite om hur ni tar zolpidemen och när ni får hallucinationer, då det är hallisarna, euforin och flummigheten jag är ute efter när jag tar stilnoct.
Citera
2016-09-26, 16:50
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visdomst4nd
Om man har svårt och ej kan sova på subutex, kan stilnoct få mig att somna ändå?
Japp.
Citera
2016-09-26, 18:58
Medlem
Gå och lägg er innan effekten börjar avta alltför mycket. Äter inte benzo eller z-analoger öht längre men när jag gjorde det brukar jag ta en tablett, varva ner med en film eller en bok och äta något lätt innan jag somnade. Någon timme eller två är lugnt, somnade och sov bra endå.

Däremot om man sitter vaken i flera timmar in på natten, och ännu värre skiter i att sova, så hamnar man i något slags hypnotiskt tillstånd som är väldigt obehagligt.

Detta är då zopiklon, zolpidem har kortare halveringstid och man måste lägga sig rätt snabbt på den om man vill slippa hallucinationer etc.
Citera
2016-09-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Gå och lägg er innan effekten börjar avta alltför mycket. Äter inte benzo eller z-analoger öht längre men när jag gjorde det brukar jag ta en tablett, varva ner med en film eller en bok och äta något lätt innan jag somnade. Någon timme eller två är lugnt, somnade och sov bra endå.

Däremot om man sitter vaken i flera timmar in på natten, och ännu värre skiter i att sova, så hamnar man i något slags hypnotiskt tillstånd som är väldigt obehagligt.

Detta är då zopiklon, zolpidem har kortare halveringstid och man måste lägga sig rätt snabbt på den om man vill slippa hallucinationer etc.
Haft olika reaktioner under olika dagar, men skulle kunna rada upp det kortfattat som antigen ett tillstånd i mani, ångest eller "flumm" för mig. Har dock aldrig ätit med avsikt att flumma.
Citera
2016-09-27, 03:00
Medlem
iDunos avatar
Jag har knaprat mycket dem och kon i mitt liv men aldrig fått några "hallisar"... va fan..
Citera
2016-09-28, 02:58
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Bara jag som blir extremt pigg av imovane? Får det ibland av en som jag känner som har det på recept när min benso är slut.

Gick på imovane en del förut men övergick till alpra (xanor) och nu är det helt omöjligt för mig att somna av imovane. Har tagit 6st. senaste dygnet, blir piggare bara för varje jag tar, kan inte somna men måste ta för att lindra ångest..

Blir inte särskilt flummig eller flöddrad heller.

Börjar bli orolig över att vara vaken för länge. Måste vara dåligt för kroppen. Hoppas min xanor kommer idag annars blir det nog sjukhus.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-09-28 kl. 03:02.
Citera
2016-09-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Jag har knaprat mycket dem och kon i mitt liv men aldrig fått några "hallisar"... va fan..

Har aldrig heller fått Hallisar
Citera
2016-09-30, 14:04
Bannlyst
Zolpidem är kung om man inte tagit det hela tiden. Bästa hypnotiska medicinen ,bättre än Flunitrazepam
Citera
2016-09-30, 14:06
Medlem
swe-vendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Har aldrig heller fått Hallisar
Har du möjlighet så inhalera med lustgas så lovar jag dig hallisar.
Citera
2016-10-02, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swe-vendor
Har du möjlighet så inhalera med lustgas så lovar jag dig hallisar.

Ha ha ha, den var bäst
Citera
2016-10-02, 10:06
Bannlyst
Imovane i karta (EU)

Tar en på 7,5mgare på morgonen och en på kvällen, det räcker gott!

Måste säga att hela min livskvalitet är mycket bättre när jag gör så, (sen många år tillbaka)

Må Bäst // Kesha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in