2016-09-19, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMajsfeldt
Ni här som har provat både Imovane och Stilnoct, upplever ni någon skillnad mellan de två? Och isåfall vad?

Tycker själv att stilnoct är lite kraftigare, men den är mer "psykos". Upplever stilnoct ungefär som benso + alkohol. Man kan bli väldigt skum.

Man är mer medveten om ruset/effekten av Imovane, medans Stilnoct är mer "ja är inte ens påverkad" sen dagen efter så fattar man att man var väldigt borta.

Så är det absolut, om man tar det i flumsyfte är stillisar bra mycket lurigare, särskilt med alkohol inblandat. Vanligare med hallisar och dumheter osv, även om inte Imovane är förskonat mot det heller vissserligen.

Kort och gott är det halveringstiden som skiljer dom åt, Stilnoct är mer tänkt som insomningstablett där man inte har några problem med uppvaknande mitt i natten. Imovane sitter i lite längre och hjälper alltså till även lite in på småtimmarna beroende på dos.

Men när jag har mått som sämst och haft grova sömnproblem har jag endå vaknat upp vid 02-03 och haft svårt att somna om när jag tagit Imovane.
Citera
2016-09-19, 09:46
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ni här som har provat både Imovane och Stilnoct, upplever ni någon skillnad mellan de två? Och isåfall vad?

Tycker själv att stilnoct är lite kraftigare, men den är mer "psykos". Upplever stilnoct ungefär som benso + alkohol. Man kan bli väldigt skum.

Man är mer medveten om ruset/effekten av Imovane, medans Stilnoct är mer "ja är inte ens påverkad" sen dagen efter så fattar man att man var väldigt borta.
Det är ju helt klart individuellt, men det vanligaste är att det är som för dig.
Imovane är lite mer "pålitlig" man vet vad man kommer känna och vilja göra när man provat det några gånger. Jag brukar känna eufori, ångestfri av imovane.
Stilnoct däremot, där vet man inte vad som kommer hända, man kan få feta hallucinationer, inte känna någonting, ta 7271 extra, bli väck som sjutton och få blackouts, eller så kan man bli skitflummig och må asbra på bara några stycken.
Citera
2016-09-19, 20:08
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Har Imovane på recept men har fått lite Stilnoct av mormor som jag tagit till o från då och då. Imovane blir jag mer avslappnad på, skön och lite eufori och har alltid koll på vad jag gör medan Stilnoct slår till lite hårdare och gör mig mer flummig i huvudet, lite hallisar, snurrigare och lite mindre koll på mig själv, fått ett par blackout då jag tagit dubbel dos. (Tar enbart för sömn ej flumma)
Tar bara Stilnoct om jag ligger i sängen och inte kan somna då dom börjar verka mycket snabbare än Imovane för mig, ibland på redan 15 min (lite placebo med kanske?)
Citera
2016-09-19, 21:05
Medlem
Trittonands avatar
Jag har både Imovane och Stillisar.
Varje gång jag hämtar ut spänner apotekaren ögonen i mig och säger
- du blandar inte dessa va?
- Nääää...

- Å du dricker inte alkohol va?
- Nääää...

Första gången jag fick dem båda så provade jag såklart att blanda dem.
Tillsammans med öl/sprit.
Med gott resultat. Sömn alltså. Inte flum.
Eller, jag hade redan provat självmedicinering av kombon Stilnoct och Xanor och Stesolid och alkohol och god knows och somnat/däckat gott. Så sova var inte frågan, utan mer ett faktum.

Hursomhelst. Vad är det negativa att blanda dem? Toleransökning? Jo. Den har jag märkt. Börjar bli ett problem då jag försöker hålla en rimlig nivå så att receptet håller hela månaden med få "stödköp" på den "öppna marknaden". Jag pratar vardagar, att ta dem för sömn vid 23:30 och sen sova fram till 06:30 ~ drygt 6 timmars sömn. Tycker jag sover bättre på Imovane men somnar fortare av Stillnoct. Inbillning. Kanske. Imovanen håller ju i en bit in på förmiddagen. Problemlösning på att vara däckad halva dagen har jag i form av annan självmedicinering..men det är ett annat problem/annan fråga

Så blanda Imovane och Stillnoct över tid? Säg tre/fyra månader. Drygt.
Citera
2016-09-19, 21:53
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Hur tycker ni andra att det fungerar att fylla på med zopiklon om man inte somnar efter att ha tagit första dosen? Alltså att man tar 7,5mg, inte lyckas somna på någon timme och fyller på med lika mycket till. Själv har jag dåliga erfarenheter av detta, då jag bara tycker att påfyllningen boostar på bängheten från första tabletten, istället för att söva mig. Men det var länge sedan jag testade det, kanske måste göra det i natt snart...
Citera
2016-09-20, 00:25
Medlem
iDunos avatar
imovane nr1
Citera
2016-09-20, 00:31
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Hur tycker ni andra att det fungerar att fylla på med zopiklon om man inte somnar efter att ha tagit första dosen? Alltså att man tar 7,5mg, inte lyckas somna på någon timme och fyller på med lika mycket till. Själv har jag dåliga erfarenheter av detta, då jag bara tycker att påfyllningen boostar på bängheten från första tabletten, istället för att söva mig. Men det var länge sedan jag testade det, kanske måste göra det i natt snart...
Om du bara blir bäng på det så skippa det om du inte vill det.

Be din läkare om något annat prova zoplidem det kanske funkar bättre på dig.
Citera
2016-09-20, 00:36
Medlem
Hur är det med Imovane när man tagit ett par och inte uppnår önskvärd effekt? Kan jag ta samma dos igen och hoppas att detta med det "boostar" på eller är det kört. Intogs för 1,5h sedan. Ångest krälar i magen så hoppas någon svarar snabbt.
Citera
2016-09-20, 00:43
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ego.k
Hur är det med Imovane när man tagit ett par och inte uppnår önskvärd effekt? Kan jag ta samma dos igen och hoppas att detta med det "boostar" på eller är det kört. Intogs för 1,5h sedan. Ångest krälar i magen så hoppas någon svarar snabbt.
ta en i taget med i alla fall 60 min mellanrum om du är tom i magen. Ibland är det så at det är svårt att döda ångest osv med bens / analoger. Men ta en till du. Tror du pratar om 7,5 och är upp i totalt 3st då.

om inget lugnnat sig tills dess så skit it och försök bara att chilla.
Citera
2016-09-20, 00:46
Medlem
Tack ska du ha för snabbt svar. Ska ta det lugnt.
Citera
2016-09-20, 00:49
Medlem
Estranged62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar

Vet ej hur pass svåra sömnproblem du har men testa träna/motionera eller gör annat fysiskt krävande tills du knappt kan stå på bena, sen lägger du dig och tar en Zop och somnar förhoppningsvis. =)

Finns det inte energi till det så kanske du får testa annat preparat?
Citera
2016-09-20, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Vet ej hur pass svåra sömnproblem du har men testa träna/motionera eller gör annat fysiskt krävande tills du knappt kan stå på bena, sen lägger du dig och tar en Zop och somnar förhoppningsvis. =)

Edit: posten var inte ens till mig

Finns det inte energi till det så kanske du får testa annat preparat?
Ah.. Får göra det körde lite oscands med på 20mg men det fick inte ut mig. Tack, lite sent nu men bra alterna tiv. Just nu könner jag bara för att såga genom hjärnan med en tandad såg.
Senast redigerad av ego.k 2016-09-20 kl. 05:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in