2013-10-06, 22:56
Medlem
Hur lång tid tar det för 10mg att lämna kroppen & finns det någon chans att det kan ge falskt utslag på sticka ?
Citera
2013-10-07, 00:18
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Hur lång tid tar det för 10mg att lämna kroppen & finns det någon chans att det kan ge falskt utslag på sticka ?

Zolpidem har en halveringstid på cirka 2 timmar, orkar inte räkna ut det så du får göra det själv.

Förresten har det hänt någonting sjukt; jag har extrem ångest med gråtattacker trots att jag har tagit zopiklon. Imovane är det bästa ångestdämpande medlet enligt mig och när det har varit som värst har mina problem försvunnit efter intag, men nu är ångestnivån väldigt hög trots det... Vill verkligen inte känna av den här ångesten utan zopiklon i kroppen!

Varför är den ångestdämpande effekten så dålig ikväll? Har ingen nämnvärd tolerans.
Citera
2013-10-07, 05:42
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Eftersom att jag sorgligt nog fortfarande bor hemma blir det att morsan tar hand om dem, har inte riktigt lika fri tillgång till de som jag skulle vilja då. Vad är priserna ute på marknaden vad gäller imovane?
Citera
2013-10-07, 06:02
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Eftersom att jag sorgligt nog fortfarande bor hemma blir det att morsan tar hand om dem, har inte riktigt lika fri tillgång till de som jag skulle vilja då. Vad är priserna ute på marknaden vad gäller imovane?

Är du över 18 så behöver hon inte ta hand om dina mediciner, eller har hon fullmakt?

Det finns redan en tråd där man frågar om priser. Det beror på styrkan, jag skulle nog betala 1:-/mg. Går väl att sälja för det dubbla om det krisar för någon.
Citera
2013-10-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statues
Hur lätt/svårt är det egentligen att få tag på Imovane utanför sjukvården? Jag har flyttat runt en del och upplever varje gång jag kommer till ett nytt ställe att det är svårare att hitta någon som säljer Imo än de flesta övriga benzos. Är de verkligen så impopulära att leka med eller har jag bara haft otur?

Nu har jag inte flyttat runt så mycket men bor i stad där allt finns, tänk långt ner i landet

och benso är det som det är fattigast på, visst beror det som fan på vilka du hänger med men benso och framförallt z-analoger är det svårast att få tag på upplever jag, lyrica finns det gott om, valium trillar in ibland, men imovane har jag faktiskt aldrig kunnat fixa svart, stilnoct däremot har funnits ett par gånger
Citera
2013-10-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Märkte i går att om man röker hasch försvinner det.

Har jag tagit höga doser zolpidem kan jag spy som själva fan. Snurrar väl för mycket.

Det skulle jag också vilja veta! Smälte en under tungan för ganska länge sedan, det var något av det äckligaste jag gjort.

Förresten så förlorade en av mina bästa vänner sin Imovaneoskuld i går, fy fan vad väck han var. Sedan rökte vi ganska rejält med hasch, perfekt blandning!

Edit: stavfel.

Vore intressant om någo kunde förklara det här då. Tog zolpidem (stilnoct) en morgon vid 10, vid 3-tiden drar jag i mig 5 stora starköl, märker efter den 4:e att något är jävligt konstigt för jag kände verkligen inte av någonting av alkoholen, vilket jag brukar göra efter typ en halv öl, var nykter efter stilnocten också, drar i mig ännu en öl, men nej, noll berusning, har inte pissat heller, går in på toan och spyr upp samtliga öl, alltså så gick alkoholen inte ut i blodet ens? Det här låter helt overkligt när jag skriver det i efterhand men jag är helt säker på detta
Citera
2013-10-07, 10:50
Medlem
Hur fan får nu tag i zolpidem så att nu kan ta det i så höga doser? Min läkare är oerhört restriktiv med det. Jag tycker att det är den perfekta sömntabletten. Borde finnas att köpa receptfritt överallt. Men någåt knark är det verkligen inte.
Senast redigerad av Putsch 2013-10-07 kl. 10:56.
Citera
2013-10-07, 11:32
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Hur fan får nu tag i zolpidem så att nu kan ta det i så höga doser? Min läkare är oerhört restriktiv med det. Jag tycker att det är den perfekta sömntabletten. Borde finnas att köpa receptfritt överallt. Men någåt knark är det verkligen inte.

Zolpidem receptfritt?!?!?!

Du är rolig du.
Citera
2013-10-07, 16:26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Vore intressant om någo kunde förklara det här då. Tog zolpidem (stilnoct) en morgon vid 10, vid 3-tiden drar jag i mig 5 stora starköl, märker efter den 4:e att något är jävligt konstigt för jag kände verkligen inte av någonting av alkoholen, vilket jag brukar göra efter typ en halv öl, var nykter efter stilnocten också, drar i mig ännu en öl, men nej, noll berusning, har inte pissat heller, går in på toan och spyr upp samtliga öl, alltså så gick alkoholen inte ut i blodet ens? Det här låter helt overkligt när jag skriver det i efterhand men jag är helt säker på detta

Det är ganska vanligt att man tycker att man inte känner någonting på stillisar.
Citera
2013-10-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Zolpidem receptfritt?!?!?!

Du är rolig du.
Jag tar det inte därför att jag är narkoman utan därför att jag inte kan sova utan dem.
Jag vill kunna köpa zolpidem receptfritt i Konsum.
Citera
2013-10-07, 21:20
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Jag tar det inte därför att jag är narkoman utan därför att jag inte kan sova utan dem.
Jag vill kunna köpa zolpidem receptfritt i Konsum.

Jag tycker i och för sig att alla droger skall vara lagliga och receptfria, men zolpidem på Konsum låter trevligt. Zolpidemtuggummin som någon sa, det kanske till och med var du(?), vore något.
Citera
2013-10-07, 21:44
Medlem
tog 7.5mg imovane o kunde inte sova. gick ut på promenad istället fan vad jag vinglade. är detta vanligt fenomen?

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in