Citat:
Ursprungligen postat av
kennykks
äre nån skilnad på 10mg och 12.5mg imovane tar 10nu kan funka veta inte men tänkte ringa psyk då har haft lite drog problem förr men inte mycket hur äre kan dom ge en dom vet om att jag har tagit förr kan inte få ut riktigt benso de är sagt så hur äre me imovane då
Citat:
Ursprungligen postat av
Bara-Robin
2,5 mg skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
DEPRESSIV
Undrar om det gör skillnad, jag kände (förr) av 3.75 mg i af. Tror faktiskt inte man känner av 2.5 mg.
Jag ber om ursäkt, jag försökte egentligen vara rolig, men för att svara på frågan seriöst så jag tror inte det blir så stor skillnad. Jag känner av 3,75 mg, knappt. 2,5 är ca. 33% mindre, så det är väldigt lite. Och en så liten ökning som 2,5 när man ändå ligger på 10 mg tror jag gör väldigt lite. Det är visserligen 25% mer, men jag tror inte man upplever effekten som 25% starkare. Vet själv när jag tagit 7,5 + 3,75 mg, och även om jag förvisso upplever det som starkare, så skulle jag inte vilja påstå att det är 50% starkare. Och om du haft drogproblem och får Imovane, och dessutom får 10 mg till natten, då skulle jag, om jag var du, hålla tyst om dosökningar, och om jag behövde mer vissa kvällar, så skulle jag sparat från tidigare kvällar då jag dragit ner på det.
Själv har jag 7,5 mg, och även om det inte alltid räcker, så har det gjort tillräckligt stor skillnad i mitt liv att jag klarar mig. En eller två nätter utan sömn klarade man ju förr, innan man hade medicinen, och jag tänker lite som så att även om jag skulle behöva kanske 10 mg, så håller jag käften och är glad för det jag har. Den lilla skillnaden är liksom inte värd eventuella problem och misstankar som kan uppstå från läkarens håll, vilket i förlängningen kan resultera i att man får ännu mindre.
Så tänker jag!