Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-12, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
2,5 mg skillnad.
Undrar om det gör skillnad, jag kände (förr) av 3.75 mg i af. Tror faktiskt inte man känner av 2.5 mg.
Citera
2015-12-12, 18:01
Medlem
imovane suger ja men duger men vet inte om de är värt ringa fråga typ höja..så att dom vet senare så kanske jag får mer sen så jag tänker har fett svårt sova..men lär aldrig funka
Senast redigerad av kennykks 2015-12-12 kl. 18:25.
Citera
2015-12-12, 18:39
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jag har aldrig upplevt hallucinationer på imovane. Lär vara något annat som ligger bakom ifall man får den effekten. Du kan nog vara lugn.

Att du inte får en viss effekt betyder inte att andra människor inte får den. Hallucinationer är väldigt vanliga på Imovane oavsett om du får dem eller inte, och det är en effekt av zopiklonet, inget annat.
Citera
2015-12-13, 08:40
Medlem
Tagit 7,5mg imovane mot sömnproblem tre dar i rad nu. Kan jag få avtändning imorn om jag tar en mysdos idag?
Mvh
Senast redigerad av FuuuarkBraah 2015-12-13 kl. 09:00.
Citera
2015-12-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Att du inte får en viss effekt betyder inte att andra människor inte får den. Hallucinationer är väldigt vanliga på Imovane oavsett om du får dem eller inte, och det är en effekt av zopiklonet, inget annat.
Mer troligt i så fall att man sitter och är halvvaken/halvsover och blandar ihop verklighet och drömmar eftersom man är lurig i skallen. Nu var det ju terapeutiska doser som efterfrågades och inte ett halvt paket - där kan säkert lite vad som helst hända.
Citera
2015-12-13, 17:57
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Mer troligt i så fall att man sitter och är halvvaken/halvsover och blandar ihop verklighet och drömmar eftersom man är lurig i skallen. Nu var det ju terapeutiska doser som efterfrågades och inte ett halvt paket - där kan säkert lite vad som helst hända.

Nej. Jag får dem själv och har varit med flera andra som också fått det när de varit klarvakna och jag känner ännu fler som fått det, fast då har jag inte närvarat. Alla får inte hallisar, men det är väldigt vanligt, oavsett dina egna upplevelser.

Även vid terapeutiska doser kan man få hallucinationer. Har jag ingen tolerans får jag ganska påtagliga visuella effekter på 7.5 mg, och jag märker av det redan vid 3.75 mg.
Citera
2015-12-13, 18:01
Medlem
Citat:
Nej. Jag får dem själv och har varit med flera andra som också fått det när de varit klarvakna och jag känner ännu fler som fått det, fast då har jag inte närvarat. Alla får inte hallisar, men det är väldigt vanligt, oavsett dina egna upplevelser.

Även vid terapeutiska doser kan man få hallucinationer. Har jag ingen tolerans får jag ganska påtagliga visuella effekter på 7.5 mg, och jag märker av det redan vid 3.75 mg.
Jag har läst runt en del på olika forum angående detta fenomen och de flesta verkar överens om att det inte är medicinen i sig utan andra faktorer som ger upphov till detta fenomen. Men det blir svårt att argumentera emot att det är så för dig, så det köper jag.

Som värst har jag fått vissa visuella störningar, att man upplever att datorskärmen eller väggar buktar ut lite eller "andas", eller att man i en halv sekund tittar på ett objekt och ser något helt annat innan man "inser" vad man tittar på. Inget som kan jämföras med t.ex. en psykedelisk tripp, i alla fall. Nu vet jag inte om du har någon erfarenhet av psykedelia men när jag hör ordet "hallucinationer" tänker jag ju i de banorna. Blir det så extremt för vissa? Låter väldigt jobbigt om så vore fallet.
Citera
2015-12-13, 19:07
Medlem
trueforgoods avatar
En vecka utan Stilnoct nu - jippie! Det var inte så jävla svårt att bryta vanan ändå som jag trodde
Citera
2015-12-14, 00:04
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Jag har läst runt en del på olika forum angående detta fenomen och de flesta verkar överens om att det inte är medicinen i sig utan andra faktorer som ger upphov till detta fenomen. Men det blir svårt att argumentera emot att det är så för dig, så det köper jag.

Som värst har jag fått vissa visuella störningar, att man upplever att datorskärmen eller väggar buktar ut lite eller "andas", eller att man i en halv sekund tittar på ett objekt och ser något helt annat innan man "inser" vad man tittar på. Inget som kan jämföras med t.ex. en psykedelisk tripp, i alla fall. Nu vet jag inte om du har någon erfarenhet av psykedelia men när jag hör ordet "hallucinationer" tänker jag ju i de banorna. Blir det så extremt för vissa? Låter väldigt jobbigt om så vore fallet.

Nä, i klass med psykedelia är det ju inte, hallisarna på zopiklon är mildare: saker rör på sig; dataskärmen blir mer 3D; väggar andas smått; saker verkar få lite liv och så vidare. Vid högre doser blir det kraftigare, och då kan man se allt möjligt.

Jaja, det enda man kan säga är att det är individuellt. Märkte nu att jag kanske hade en lite aggressiv ton innan, det var inte meningen så jag vill be om ursäkt om det uppfattades så.

Trevlig kväll!
Citera
2015-12-14, 00:19
Medlem
Citat:
Nä, i klass med psykedelia är det ju inte, hallisarna på zopiklon är mildare: saker rör på sig; dataskärmen blir mer 3D; väggar andas smått; saker verkar få lite liv och så vidare. Vid högre doser blir det kraftigare, och då kan man se allt möjligt.

Jaja, det enda man kan säga är att det är individuellt. Märkte nu att jag kanske hade en lite aggressiv ton innan, det var inte meningen så jag vill be om ursäkt om det uppfattades så.

Trevlig kväll!
Det där med datorskärmen känner jag igen. Blir lättare att leva sig in i filmer och datorspel för den får lite extra djup på något sätt. Jag har bara aldrig tänkt på det som regelrätta hallucinationer. Får väl testa en större dos någon gång när jag hamstrat lite. Hur mycket skulle du rekommendera? Tar 10 mg dagligen så har viss tolerans.

Upplevde dig inte som aggressiv så det är ingen fara! Tack detsamma, må gott.
Citera
2015-12-14, 15:09
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennykks
äre nån skilnad på 10mg och 12.5mg imovane tar 10nu kan funka veta inte men tänkte ringa psyk då har haft lite drog problem förr men inte mycket hur äre kan dom ge en dom vet om att jag har tagit förr kan inte få ut riktigt benso de är sagt så hur äre me imovane då

Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
2,5 mg skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Undrar om det gör skillnad, jag kände (förr) av 3.75 mg i af. Tror faktiskt inte man känner av 2.5 mg.

Jag ber om ursäkt, jag försökte egentligen vara rolig, men för att svara på frågan seriöst så jag tror inte det blir så stor skillnad. Jag känner av 3,75 mg, knappt. 2,5 är ca. 33% mindre, så det är väldigt lite. Och en så liten ökning som 2,5 när man ändå ligger på 10 mg tror jag gör väldigt lite. Det är visserligen 25% mer, men jag tror inte man upplever effekten som 25% starkare. Vet själv när jag tagit 7,5 + 3,75 mg, och även om jag förvisso upplever det som starkare, så skulle jag inte vilja påstå att det är 50% starkare. Och om du haft drogproblem och får Imovane, och dessutom får 10 mg till natten, då skulle jag, om jag var du, hålla tyst om dosökningar, och om jag behövde mer vissa kvällar, så skulle jag sparat från tidigare kvällar då jag dragit ner på det.
Själv har jag 7,5 mg, och även om det inte alltid räcker, så har det gjort tillräckligt stor skillnad i mitt liv att jag klarar mig. En eller två nätter utan sömn klarade man ju förr, innan man hade medicinen, och jag tänker lite som så att även om jag skulle behöva kanske 10 mg, så håller jag käften och är glad för det jag har. Den lilla skillnaden är liksom inte värd eventuella problem och misstankar som kan uppstå från läkarens håll, vilket i förlängningen kan resultera i att man får ännu mindre.
Så tänker jag!
Senast redigerad av Bara-Robin 2015-12-14 kl. 15:12.
Citera
2015-12-14, 19:58
Medlem
Om man tagit 10mg bensedine 19.30 , kan man ta 10mg zolplidem runt 01:00 på natten eller är det farligt? vet ju att valium har väldigt lång halveringstid, har lite tolerans mot zolpidem dock då jag ätit det en del förut. Kanske dela på en 10mg'are och bara ta 5mg eller kan det fortfarande vara farligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in