2015-09-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikitha1
Vad är quetiapin ?
Låter som en Ep medicin?Eller har jag fel? har aldrig hört det förut.
Samma sak som Seroquel, används främst mot schizofreni och bipolära problem. Skrivs ut som sömnmedel för att läkarna är mutade av läkemdelsbolagen. Bör ej användas i det syftet.
Citera
2015-09-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikitha1
Vad är quetiapin ?
Låter som en Ep medicin?Eller har jag fel? har aldrig hört det förut.

Det är en antipsykotisk medicin som läkarna gillar att skriva ut mot sömnbesvär eftersom man blir trött av den.
Citera
2015-09-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UBF
Zolpidem fungerade bra för mig nåt år.
Det talas väldigt illa om en hel den benzodiazepiner men för mig blev den här sömntabletten riktigt knepig. Gick i sömnen på den efter ett tag. Tänkte att det kanske inte var så hemskt tills jag måste gått i sömnen en hel natt för jag hade dragit i mig en hel karta...
Inget minne av det alls. Och åkte sedan till jobbet. Minns ingenting alls förutom att jag "vaknar" upp när jag och chefen har ett möte om ett projekt. Ganska jobbigt att vakna och undra hur man tog sig in till jobbet och dessutom kunde föra sig helt normalt.

Kommer aldrig att använda Stilnoct igen. Det är väl individuellt som vanligt men jag reagerade till slut väldigt underligt. Tar jag en flunitrazepam sover jag som en stock och har aldrig gjort något underligt på den.

Grattis! Jag fick stilnoct av en granne, när mina imovane hade tagit slut. Jobbade natt och hade inte sovit på ett tag när jag mötte grannen i hissen. Hon sa att om jag är van vid imovane (7,5 mg) skulle stilnoct vara rätt svaga (minns inte styrkan, men fick en karta som jag inte behövde ge tillbaks) tog några såna och sov sen, men lyckades inte vakna på riktigt förrän nästan 2 dygn därpå... Riktigt creepy känsla. Låg och stirrade i taket och liksom såg på mig själv och visste vad jag borde göra, men lyckades inte göra något med kroppen. Fick på ngt vis tag i min telefon och ringde till grannen ovanför (grannen som gav mig stilnoct kunde jag ju inte ringa) som jag hörde var hemma (vi brukade träffas och kolla tv och garva ihop ibland) som kom in till mig med en kopp kaffe och undrade vad jag höll på med... Jag har tagit ett och annat i mitt liv före detta men aldrig känt mig så här konstig. Det enda jag tänkte då var att "jahaa? är det så HÄR man känner sig när man hamnat i en psykos?" men samtidigt visste ju jag aty psykoser handlar om en vanföreställning. Att man är en hund eller nåt, eller att någon man känt länge just gjort något fasansfullt mot en fastän människan bara legat och sovit bredvid, ungefär.

Stilnoct var verkligen ingenting jag skulle tagit igen efter det här. Imovane har aldrig gjort något knasigt med mig, förutom att äta en massa kakor som jag inte minns att jag ätit men vars omslagspapper ligger bredvid sängen närjag vaknar. Eller en telefon som skvallrar om helt knäppa sms jag skickat men inte minns. Eller mail...

Så länge man inte går ut utanför dörren kan inte så farliga saker hända. Borde kanske ge grannen propparna till proppskåpet innan läggdags också, så vore det lugnt.

Har en känsla av att jag skrivit nåt sånt här om det här ämnet stilnoct tidigare. Sorry i så fall. Betrakta mig som en björn som knatar ut ur idet en säsong per år, så kanske jag förlåts...
Citera
2015-09-18, 17:42
Bannlyst
Just nu har jag inte tillräckligt med piller för att köra den här. Men annars är det sweet som fan att ta 1 eller 2 tabletter imovane när man vaknar och sen går man på det på dagen. När man kommer hem poppar man istället stilnoct for the rush n the crush på kvällen. Sen har man ändå svårt att somna efter några timmar, men då går man bara och lägger sig och tar en så däckar man.
Citera
2015-09-18, 18:36
Medlem
trueforgoods avatar
Är det soft att blanda några bärs med 1-2 Imovane? Har bara testat med Stilnoct (efter några rejäla fyllor) och det var okej. En 10mgare kändes som kanske tre.
Citera
2015-09-18, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Är det soft att blanda några bärs med 1-2 Imovane? Har bara testat med Stilnoct (efter några rejäla fyllor) och det var okej. En 10mgare kändes som kanske tre.

Jaop.
Citera
2015-09-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Kör hårt.
Citera
2015-09-19, 09:59
Medlem
FritzHollmans avatar
Vaknade med en sjuhelvetes ångest så tog en rejäl whisky, en Imovane och 2ml Theralen. En lite udda frukost alltså, särskilt då jag har 0 erfarenhet av droger för rekreation. Vad kan jag vänta mig? Kommer jag bara däcka?
Citera
2015-09-19, 10:18
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzHollman
Vaknade med en sjuhelvetes ångest så tog en rejäl whisky, en Imovane och 2ml Theralen. En lite udda frukost alltså, särskilt då jag har 0 erfarenhet av droger för rekreation. Vad kan jag vänta mig? Kommer jag bara däcka?

Nej det kommer du inte. Liten dos på det kanske du beroende på sömn osv så du somnar.
Citera
2015-09-19, 10:34
Medlem
FritzHollmans avatar
Kan rapportera att jag fortfarande är vaken och att ångesten minskat med typ 75%
Citera
2015-09-19, 15:13
Medlem
Det är bara att konstatera att Imovane kickar som bäst dagen efter en fylla för mig, ca exakt när alkoholen gick ur(räknat) så tog jag 15mg i natt och fick en riktig fin effekt. Hade druckit 3st 5% öl och 4st 4% cider(ingen stupfylla med andra ord, bara sådär lagom skön) Det är andra gången jag testar det. Att alkohol boostar visste jag sedan tidigare, men har testat att skölja ner Imovane med folköl tidigare och det har inte boostat ruset ett skit.

Jag är inte ute efter att blandmissbruka, men om man kan boosta ruset med Lite alkohol så är det ju perfekt, eftersom att ta fler än 2-3 st Imovane inte påverkar effekten ett skit verkar det som. Hur långt innan bör man dricka för att boosta ruset och hur mycket? Det här med att skölja ner piller med alkohol, är något jag helst undviker. Man vet aldrig hur det slår då med en direkt blandning. Blandade 3-4st med Whisky förra året, det slutade inte bra då jag mådde förjävligt psykiskt(inget självmordsförsök) men sket i konsekvenserna och det var uppenbart att den blandningen gav mig hjärnskador som tog en månad att återhämta sig.

Grape och att skjuta rektalt förbättrar inte ruset nånting för mig. Lyrica har jag hört boostar benzo och z-analoger som fan. Värt att testa? Ska börja med SSRI snart mot depressionen, hoppas jag inte behöver bruka benz lika mycket då, och kan hålla mig till när jag vill festa till det lite.
Senast redigerad av No6 2015-09-19 kl. 15:20.
Citera
2015-09-19, 18:55
Medlem
Om jag har käkat iktrovil under dagen kommer detta då dämpa hallucinationerna jag är ute efter med stilnocten?

Käkat 3mg ikto ännu bara så hur många 10mg stilnoct bör jag ta för att få lite goare känsla och då förhoppningsvis hallicar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in