2015-11-10, 13:28
Medlem
eeriikks avatar
Måste tillägga att dessa Zopiklon verkar inte vara flummtabletter har tryckt i mig 15mg nu och det har då ingen speciellt flummeffekt, kanske i 15 min men inte mer än så, vilket jag tycker är ganska skönt. Hade det varit så så hade jag bara börjat missbruka dem, skönt! Har inte provat sova på dom än så länge, men känner mig lite seg så får väl se hur sömnen funkar med dessa.

Edit: Går jag och lägger mig på dom nu, vaknar jag till innan dagen är slut?
Citera
2015-11-10, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eeriikk
Måste tillägga att dessa Zopiklon verkar inte vara flummtabletter har tryckt i mig 15mg nu och det har då ingen speciellt flummeffekt, kanske i 15 min men inte mer än så, vilket jag tycker är ganska skönt. Hade det varit så så hade jag bara börjat missbruka dem, skönt! Har inte provat sova på dom än så länge, men känner mig lite seg så får väl se hur sömnen funkar med dessa.

Edit: Går jag och lägger mig på dom nu, vaknar jag till innan dagen är slut?

Jo då, om du inte använder något annat än imovane så borde du definitivt känna av det.

De är starka tabletter, hallisar kommer efter 30/40mg dos, prova så får du se vad jag menar
Citera
2015-11-10, 14:00
Medlem
eeriikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Jo då, om du inte använder något annat än imovane så borde du definitivt känna av det.

De är starka tabletter, hallisar kommer efter 30/40mg dos, prova så får du se vad jag menar

15 får räcka nu. Provade nyss dra i mig en 3.5 för och se om det blir någon skillnad
Citera
2015-11-10, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eeriikk
15 får räcka nu. Provade nyss dra i mig en 3.5 för och se om det blir någon skillnad

Nå?
Fick du minnesluckor eller däcka du
Citera
2015-11-10, 17:38
Medlem
eeriikks avatar
Citat:
Nå?
Fick du minnesluckor eller däcka du

Hahah jag tvärdäckade. Inte ett dugg trött var jag heller
Citera
2015-11-10, 20:21
Medlem
Citat:

Har varit uppe i 75 mg,har inte fått några hallisar!
Citera
2015-11-10, 20:32
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Har varit uppe i 75 mg,har inte fått några hallisar!
Jag har aldrig heller hallucinerat på Z-analoger. Som mest så har jag anat lite fladder i ögonvrån men aldrig sett något som inte skulle kunna avfärdas som ren inbillning. Men jag är lika glad för det!
Citera
2015-11-10, 20:57
Medlem
auto607989s avatar
Imovane (zopiklon) har jag aldrig fått hallisar av och ätit i över 10år, däremot Stilnoct som jag fick först utskrivet kommer jag aldrig i hela mitt liv ta igen, går i sömnen och har gjort en massa skumma saker. Vågar inte ta Stilnoct då man inte vet vad som kan hända.Fungerar säkert bäst för andra men inte för mig.

mvh
Citera
2015-11-11, 00:07
Bannlyst
Aldrig heller fått hallisar av zopiklon. Dock i början av ens "karriär" med zolpidem fick jag det några gånger.
Citera
2015-11-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Testa att smaka på det. Surt och bäskt och inte så gott = zolpidem. Mer mjuk mild bäsk smak och ganska gott = diazepam.

Eller vad jag tycker är gott eller inte är ju bara enligt mig.
Jo men tack, har tuggat tabletterna nu två nätter och smaken stämmer bra zolpidem. Fungerar dessutom bättre än när jag svalde dem hela, slocknar på 15min.

Men jäklar vilka skumma drömmar jag har och drömmen är alltid helt klar i huvudet även timmar efter uppvaknandet.
Citera
2015-11-11, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerculesMinus
Jag har alltid fått ut Stilnoct av min läkare men på senare tid har börjat gnälla på att det är så fruktansvärt beroendeframkallande. Han vill hellre skriva ut 3 ggr så mycket Propavan eller Imovane till mig men jag har sagt att jag somnar lättast av Stilnoct. Ska man behöva beställa svart bara för att läkarna har ett tryck på sig uppifrån att varenda medicin som fungerar är farligt och att man måste byta typ hela tiden för det har alltid kommit en "bättre" medicin.

Så jävla trött på alla dessa olika läkare som hellre ger mig medicin som antingen inte fungerar eller att man får en jävla massa olika biverkningar av medicinen...
Funkar Propavan då? Annars är ju Imovane inget dåligt val.

Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Jo men tack, har tuggat tabletterna nu två nätter och smaken stämmer bra zolpidem. Fungerar dessutom bättre än när jag svalde dem hela, slocknar på 15min.

Men jäklar vilka skumma drömmar jag har och drömmen är alltid helt klar i huvudet även timmar efter uppvaknandet.
Haha ja drömmarna är rätt speciella på imovane och stilnoct. Brukar skratta i sömnen!
Citera
2015-11-11, 22:58
Medlem
elmerengues avatar
Värdelöst att käka benso och z-analoger som berusning. Visst till andra droger eller medicinskt är det nice men varför slösa en massa piller och tolerans på att bli efterbliven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in