2024-10-26, 18:31
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomalisk
Fått Zolpidem ratiopharm 5mg inför en lång flygresa men har aldrig tagit något likande tidigare. Vill enbart sova, ej flumma eller riskera att något går tokigt.

Vad är era rekommendationer? 5mg eller 10mg? Testa innan hemma? Förstår att alkohol är total förbjudet.

Testa hemma med 5mg. Tas precis innan sänggåendet! Bort med telefon och annat som stör och sov!
Sov så gott
Citera
2024-10-26, 19:24
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Tänker du just på Zopiclone / Imovane 5mg / 7mg tabletter eller?

Låter mer som Zopiclone för med dom ger den där klassiska metallsmaken i munnen vilket inte händer vid Zolpidem.

Har nu kollat upp det exakta namnet vilket är "Zopiklon Pilum 7,5mg"
Citera
2024-10-26, 21:02
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rnygren45
Har nu kollat upp det exakta namnet vilket är "Zopiklon Pilum 7,5mg"

Tyvärr kommer du inte ifrån den där metallsmaken i munnen när det gäller Zopiklon. Du kanske skulle fråga om att få byta till Stilnoct för dom har absolut ingen smak överhuvudtaget eller dagen efter.
Citera
2024-10-26, 23:39
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Tyvärr kommer du inte ifrån den där metallsmaken i munnen när det gäller Zopiklon. Du kanske skulle fråga om att få byta till Stilnoct för dom har absolut ingen smak överhuvudtaget eller dagen efter.
Tack för svar. Hur är det med det här att mat smakar jävligt udda och halsen känns skum? Något ni kan relatera till?
Citera
2024-10-27, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Testa hemma med 5mg. Tas precis innan sänggåendet! Bort med telefon och annat som stör och sov!
Sov så gott
Tog 5mg igår och gick och la mig och somnade till en podd som jag brukar göra, gick dock inte snabbare än vanligt, tog väl en ca 30-45 min.

Vaknade till typ 2 gånger under natten vilket är standard och kände mig normalt utvilad när jag vaknade.

Ska väl tilläggas att jag inte har något sömnproblem eller liknande utan fått dessa för en flygresa som är 12h.. känns som att 10-15mg bör vara rimligt?
Citera
2024-10-27, 12:14
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Tog 5mg igår och gick och la mig och somnade till en podd som jag brukar göra, gick dock inte snabbare än vanligt, tog väl en ca 30-45 min.

Vaknade till typ 2 gånger under natten vilket är standard och kände mig normalt utvilad när jag vaknade.

Ska väl tilläggas att jag inte har något sömnproblem eller liknande utan fått dessa för en flygresa som är 12h.. känns som att 10-15mg bör vara rimligt?

Tar ungefär 30 minuter för den att verka.
Den är ju till för insomningsbesvär, om du vill sova på djupet får du lägga till propavan tex.

Varför öka dosen? 5mg gjorde ju sitt jobb. Men ja du kan säkert ta 10-15mg på flyget. Eller varför inte 5mg vid start och påfyllning med 5mg några timmar senare?
Man kan få dålig balans på högre doser.

Vad sa din läkare förresten?
Citera
2024-10-27, 20:16
Hallådär!
Har en zopiclon pilum 7,5 till kvällen men har märkt att dem funkar allt sämre, och sämre

Funkar det bättre att snorta zopiklon, eller bör man lösa upp dem i vatten och dricka för bäst effekt?
Både mitt välmående, och sömn hänger nämligen mycket på denna tablett i nuläget.

Vet inte om jag vågar berätta att jag börjar bli så tolerant, då dem kanske tar medicinen ifrån mig…
Varit tillräckligt svårt att få en imovane när jag har LARO samt missbruk i journalerna.

Mvh trollet i värmland
Citera
2024-10-28, 01:45
Medlem
Citat:

Du ska inte ta mer för att sova längre, dom håller i sig lika kort ändå. När du vaknar på flyget (om), så tar du en till och somnar om!
Citera
2024-10-28, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annieluuv
Du ska inte ta mer för att sova längre, dom håller i sig lika kort ändå. När du vaknar på flyget (om), så tar du en till och somnar om!
Tack, det var bra att veta! Då är det ju onödigt för mig att ta mer än 5mg åt gången.

Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Vad sa din läkare förresten?
Min läkare existerar inte
Citera
2024-10-28, 09:53
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletivarmland
Hallådär!
Har en zopiclon pilum 7,5 till kvällen men har märkt att dem funkar allt sämre, och sämre

Funkar det bättre att snorta zopiklon, eller bör man lösa upp dem i vatten och dricka för bäst effekt?
Både mitt välmående, och sömn hänger nämligen mycket på denna tablett i nuläget.

Vet inte om jag vågar berätta att jag börjar bli så tolerant, då dem kanske tar medicinen ifrån mig…
Varit tillräckligt svårt att få en imovane när jag har LARO samt missbruk i journalerna.

Mvh trollet i värmland

Ta ett uppehåll då? Varannan dag?
Snorta nej.
Be om extra medicin typ theralen? Propavan?
Citera
2024-10-28, 09:54
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Tack, det var bra att veta! Då är det ju onödigt för mig att ta mer än 5mg åt gången.

Min läkare existerar inte

Ah okej. Börja med 5 på flyget, fyll på efter 5 timmar så får du en trevlig resa
Citera
2024-10-28, 16:29
Citat:
Fått Zolpidem ratiopharm 5mg inför en lång flygresa men har aldrig tagit något likande tidigare. Vill enbart sova, ej flumma eller riskera att något går tokigt.

Vad är era rekommendationer? 5mg eller 10mg? Testa innan hemma? Förstår att alkohol är total förbjudet.

Var försiktig om det är första gången!
Vissa som ej lyckas somna vill inte sova heller när dem väl känner av ruset.
I värsta fall stoppar man i sig fler, 5mg är förstås dock en väldigt låg dos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in