2013-01-12, 00:05
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Jag brukar köra på 15-25 mg och då blir jag jäkligt mysig och mår kung! Men tyvärr så ränner det ju iväg den och det går åt runt 100-120mg

Men jag har faktiskt svårt att "bli van" och behöva mer för att känna rus.
En gång har jag tagit 40 mg och inte känt något.

Har du ingen tomte att vänta på ikväll då
Ett tips är att lägga stilnoct bakom soptunnan eller något så, där man inte direkt tänker på det (efter man tagit), då slipper man monstret som drönar efter fler. Jag brukade låsa in mina piller i en metallåda som låg i ett skåp som jag också låste.. Det fungerade prima och jag höll koll på dosagen oavsett hur skev jag var (om jag var för skev kunde jag inte ens hitta nycklarna som jag alltid la på ett skuggat område över skåpet.

(får i mig 30x7,5 Zopiklon på 2 dagar när jag går på det, där är det hämningslöst pga att man är flöddrad när man vaknar på morgonen, och tar en till )
Senast redigerad av psykoshippien 2013-01-12 kl. 00:07.
Citera
2013-01-12, 00:11
Medlem
Dreijers avatar
För drygt en timme sedan tog jag 30mg Imovane och har fortfarande inte känt av någonting.
De senaste dagarna har jag ätit ganska mycket Imovane och blev väldigt påverkad.
What to do?
Citera
2013-01-12, 00:33
Medlem
Strulstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
För drygt en timme sedan tog jag 30mg Imovane och har fortfarande inte känt av någonting.
De senaste dagarna har jag ätit ganska mycket Imovane och blev väldigt påverkad.
What to do?

Toleransen ökar fort. Låt bli att ta dom på ett tag.
Citera
2013-01-12, 00:34
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strulstruts
Järnspikar. Jag som ville bli påverkad.
Citera
2013-01-12, 02:46
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strulstruts

min tolerans har inte ökart på 8 år så vad snackar du om?
Citera
2013-01-12, 03:42
Medlem
Hello...fått zolpidem utskrivet för sömnproblem, men då jag har en hyfsat hög tolerans på det mesta har jag inte kunnat somna på 20 mg. Funderar nu 1,5h senare om det är farligt att dra i mig 10 mg till? Somnar jag och aldrig vaknar igen? Har även en del Tramadol i systemet pga ett besvärligt och långdraget ryggskott. Nån som har nån input gällande detta. Tacksam för svar!
Citera
2013-01-12, 04:06
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg

Alla är vi olika, jag anväder dom inte ens som sömntabletter nåtmer. Var tvungen att dosöka varannan vecka.
Citera
2013-01-12, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg

Jag upplever att toleransen ökar snabbt i början när det ännu är roligt fast efter några månaders dagligt bruk så kommer demonerna kl 18,00 varje kväll i form av spänningar i kroppen svettiga handflator och ångest och då räcker det med 7,5 mg för att få lite andrum!
Citera
2013-01-12, 07:16
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Mason
Hello...fått zolpidem utskrivet för sömnproblem, men då jag har en hyfsat hög tolerans på det mesta har jag inte kunnat somna på 20 mg. Funderar nu 1,5h senare om det är farligt att dra i mig 10 mg till? Somnar jag och aldrig vaknar igen? Har även en del Tramadol i systemet pga ett besvärligt och långdraget ryggskott. Nån som har nån input gällande detta. Tacksam för svar!
Nej det är inte fysiskt farligt, men minnesluckor och en massa dumheter kan förekomma. Men känner du dig inte påverkad på 20 mg och har tolerans tror jag det inte är några större problem att ta 10 mg till.
Citera
2013-01-12, 07:21
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naruto
Finns det någon variant av Zopiklon som inte smakar så mycket metall?
Lustigt att du frågar. Har käkat Zopiklon länge och fått smaken i munnen varenda gång. När jag var på apoteket nu i veckan och skulle hämta ut nya så fick jag riktiga Imovane (originalet alltså) och till min förvåning så fick jag ingen smak alls! Jag gick till och med upp från sängen och tog en tablett till eftersom jag låg och väntade på smaken och den aldrig kom. Kan ju va ett tips. Någon med samma erfarenhet?
Citera
2013-01-12, 07:53
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmington
Lustigt att du frågar. Har käkat Zopiklon länge och fått smaken i munnen varenda gång. När jag var på apoteket nu i veckan och skulle hämta ut nya så fick jag riktiga Imovane (originalet alltså) och till min förvåning så fick jag ingen smak alls! Jag gick till och med upp från sängen och tog en tablett till eftersom jag låg och väntade på smaken och den aldrig kom. Kan ju va ett tips. Någon med samma erfarenhet?
Aldrig fått denna smak vare sig utav Imovane eller Zopiklon, måste vara individuellt och beroende på tillverkare.
Citera
2013-01-12, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfang
Det ska du inte vara för säker på. Tramadol fungerar att boosta med grape, det gör jag regelbundet. Effekten ökar avsevärt för att inte säga dubbleras vid lägre doser. Och det står inte ett ord på fass eller i bipacksedeln
Jodå, det står i fass.
Citat:
Hämning av isoenzymerna CYP3A4 och/eller CYP2D6 som medverkar i metabolismen av tramadol, kan påverka plasmakoncentrationen av tramadol eller dess aktiva metabolit
, följt av
Citat:
Kliniskt relevanta interaktioner har hittills inte rapporterats.
vilket är anledning till att de inte skriver om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in