2009-07-03, 21:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrioz
Har inte testat den, är den lätt att få utskriven?

Har den även en ångestdämpande effekt eller är det bara insomning?

Den är lätt att få utskriven ja, den har en lätt ångestdämpande effekt, absolut inte som benzo men något iaf. Det är en stark antihistamin, inte klen som Propavan o dom.

Theralen finns också i tablettform men inte alls lika skarp som i flytande form, räcker med 1 -2 ml för att däcka. Inte säkert den funkar för dig men lätt värt att testa som ett alternativ.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...Theralen%C2%AE
Citera
2009-07-03, 21:37
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Allt annat jag fått har bara varit skit, t ex propavan som bara gör en dåsig.
Alla benzos som jag blivit tipsad av här på FB nekas jag till då det är "starkt beorendeframkallande"

Detta är den enda medicinen som jag fått som fungerat, klart att man är angelägen om att få behålla den.

Alla neuroleptikum och antihistaminer funkar bra för mig att sova på men det är för mycket biverkningar som zombie dagen efter, inställning av synskärpan och extrem muntorrhet är några exempel. Eftersom det står i min journal att jag har missbrukspotential så den första läkaren jag fick ville max sträcka sig till sonata (zaleplon) som sömnmedel. Sen bytte jag läkare för att jag flyttade till en annan stad. Han ville ta bort sonatan och vill absolut inte ge nåt som är beroendeframkallande. Fick circadin av honom och det ångrar jag inte att jag fick. Helt underbar enligt mig. Fråga om du får testa den.
Citera
2009-07-03, 21:45
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikappenknapp
Alla neuroleptikum och antihistaminer funkar bra för mig att sova på men det är för mycket biverkningar som zombie dagen efter, inställning av synskärpan och extrem muntorrhet är några exempel. Eftersom det står i min journal att jag har missbrukspotential så den första läkaren jag fick ville max sträcka sig till sonata (zaleplon) som sömnmedel. Sen bytte jag läkare för att jag flyttade till en annan stad. Han ville ta bort sonatan och vill absolut inte ge nåt som är beroendeframkallande. Fick circadin av honom och det ångrar jag inte att jag fick. Helt underbar enligt mig. Fråga om du får testa den.

Tycker mest man var som en zombie på morgonen dom första gångerna men det gav med sig med tiden, annars är det bara att pimpla kaffe eller ta nån koffeintablett på morgonen.

Remeron är ju också ett alternativ.
Senast redigerad av Slingshot 2009-07-03 kl. 21:47.
Citera
2009-07-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Den är lätt att få utskriven ja, den har en lätt ångestdämpande effekt, absolut inte som benzo men något iaf. Det är en stark antihistamin, inte klen som Propavan o dom.

Theralen finns också i tablettform men inte alls lika skarp som i flytande form, räcker med 1 -2 ml för att däcka. Inte säkert den funkar för dig men lätt värt att testa som ett alternativ.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...Theralen%C2%AE

vad menas med antihistanim?
Citera
2009-07-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikappenknapp

Vill inte ha något som orsakar dåsighet..
Citera
2009-07-04, 15:51
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
vad menas med antihistanim?

Läkemedel mot klåda.
Citera
2009-07-04, 21:54
Medlem
Vad göra ikväll?

Hej första inl. här!
Käkat Xanor 1,5 mg dag i 6 år(nåja),Zopiklon 7,5 till natten lika länge.
Nu till min fråga(har försökt att läsa hela tråden).
Har inmundigat 7 33or stöl sen i eftermiddags o tagit 2st 7.5or två gånger.Sist vid 16.30.
ingen effekt!
Vad rekommenderas för att jag ska bli skön o go?
Citera
2009-07-04, 22:08
Bannlyst
Snacka om att man får tänka på tt trappa ner när man läser inläggen från de flesta.
Bara idag e jag uppe i 27 mg xanor 120mg zolpidem och sitter här o e sne för att man inte blev lika go o skön som förr(känner knappt nåt).....har tetat allt på polarna dom däckar hej vilt på några xanor o stilnoct.....phuuuu bara börja nedtrappningen.....blir inte så billigt i längden
Citera
2009-07-05, 13:05
Medlem
Vart inge kul igår.
Tog en till öl o 3 7.5or Zopiklon o somnade på soffan.Dötrist!
Hur göra för att mysig stämning ska infinna sig?
I dag kl.10-1.5mg Xanor. kl.11-2 Zopiklon.
Sitter nu o suger på en stöl.
Hur skall dagen fortsättas? Hur mycke Zopiklon o när o hur mycke öl?
Tacksam för svar.
PS-Fan,käkade ju en hel karta igår o ändå inge mys!
Senast redigerad av X-15 2009-07-05 kl. 13:07.
Citera
2009-07-06, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-15
Vart inge kul igår.
Tog en till öl o 3 7.5or Zopiklon o somnade på soffan.Dötrist!
Hur göra för att mysig stämning ska infinna sig?
I dag kl.10-1.5mg Xanor. kl.11-2 Zopiklon.
Sitter nu o suger på en stöl.
Hur skall dagen fortsättas? Hur mycke Zopiklon o när o hur mycke öl?
Tacksam för svar.
PS-Fan,käkade ju en hel karta igår o ändå inge mys!

Personligen så tycker jag att zolpidem är mycket bättre i russyfte... blir mest typ salongsberusad av 'klon. Vill man bli skön så är det typ en hel karta som gäller, tyvärr. (och tar du så mycket så kommer du att vara helt flummig i ett dygn eller så)

Det finns dock vissa livsmedel som helt stoppar effekten och vissa som boostar. Prova grapefruktsjuice, funkar t.o.m. bättre än alkohol.
Citera
2009-07-06, 10:55
Medlem
Går det lika bra mer blodgrapejuice?
Affärerna här verkar bara ha det.
Citera
2009-07-06, 12:40
Medlem
Någon som kan förklara lite mer detaljerat hur/varför grapefruktjuice skulle kunna boosta? Tycker det låter som ett påhitt och allt man skulle kunna känna, skulle vara en placeboeffekt. Dock har jag inte provat det själv än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in