Citat:
Ursprungligen postat av
Scalping
1 nej det gör du inte. Med VB signalerar du endast att du inte förstår hur en Cpl funkar. Du tror att vägen delar sig vid varje avfart och att du tar den vänstra vägen.
Fundera inte på vad jag TROR, det vet du uppenbarligen inget om. Du har nämligen helt fel.
Jag vet mycket väl hur en cpl fungerar.
Jag vet också hur trafikanter fungerar, både i cpl och annars. Och jag VET att en VB i vissa situationer kan ge en nyttig info till andra trafikanter, och då gör jag det. Helt i linje med lag och andra bestämmelser. Och resultat av logiskt tänkande och sunt förnuft. (Flera sådana situationer har nämnts i tråden, jag drar dem inte en gång till.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Scalping
3 du tänker inte logiskt och rationellt, utan verkar gå på känsla. Men inget fel i det, bara att det blir fel i trafiken.
VB i en cpl gör inte till att "det blir fel i trafiken".
Känsla för hur andra trafikanter uppfattar situationerna är en god egenskap, som du bör tillägna dig. (Inom parentes kan jag säga att du har fel i din slutsats - där också.)
Jag tänker inte fortsätta den här märkliga debatten med dig, uppenbarligen har du inget nytt vettigt att komma med. Du får nu möjlighet att koncentrera och mobilisera ditt omtalade logiska tänkande och sunda förnuft till annat. Vill du ta sista ordet så varsågod.