Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Ni har en genomgående tendens att dumförklara den som har avvikande uppfattning istället för att presentera argument som har koppling till sammanhanget. Tar det i repris då: Om det skulle anses väsentligt med vb så hade regelverket och därmed lagstiftningen innefattat sådan skyldighet, nu är inte detta fallet, däremot som bekant när det gäller användande av hb. Jämförelsen med avfart från planskilda korsningar är rätt bra, där kan den slutliga destinationen också mycket väl ligga till vänster men avfarten är städse åt höger.
Nu vet inte jag med säkerhet och jag tänker inte bläddra tillbaka flera hundra sidor men.........
Jag tycker att jag känner igen ditt nick och att du tidigt har skrivit i den här tråden?
Då borde du ha sett att det har argumenterats för VB, det har förklarats, många ggr, varför vi anser det. Läser du inte vad andra skriver utan för du bara fram din egen åsikt?
Sen kan du ju se på omröstningen så får du ett klart besked vad dom flesta anser i frågan.......
Eller det kanske ska tolkas så att den som inte orkar VB inte heller orkar rösta??