Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Är det inte bättre att du får dom som inte blinkar höger att börja med det (som är ett lagkrav), istället för att du ska få oss andra att börja blinka vänster (som "bara" är ett börkrav).
Nu var du rolig. Det kommer aldrig inträffa. Det bara är så.
Citat:
Ni riktar ilskan åt fel trafikanter.
Det är ingen ilska för min del. Jag tycker bara det är gött när man ser en som blinkar vänster för då vet man mer vad den bilisten ska göra.
Citat:
Dom som väntar på att få åka in "vet" att man inte ska av där eftersom man inte blinkar höger.
ja visst, för ALLA som kommer och inte blinkar höger, svänger ju inte av där alls, eller??

.
Jag skulle säga att 50% svänger utan att blinka höger först.
Citat:
¨Inte blinka höger SKA betyda att man ska vidare runt.
Vad är det för fel på att vara tydlig? När det är en vanlig 4 vägs korsning, får man köra på det viset ändå. Det blir då en vana. Vilket inte är fel.
Citat:
Att folk bryter mot trafikreglerna är tyvärr något som händer. Och blinkar dom inte höger ut kommer dom inte blinka vänster heller.
Nä, men det går inget göra åt. Detta handlar om vi som kör rätt.
Citat:
Så det spelar ingen roll om det kommer någon som blinkar vänster eller inte, du måste ändå stanna/bromsa in.
Ja, men det underlättar ändå. Faktiskt. Samt att jag som kör i cplats. Inte riskerar att få en bil i sidan. Pga att den trodde att jag svängde av till höger just där. Men han såg fel.