2009-01-06, 15:23
Citat:
Ja och i extrem fallet(som inträffar varje gång det blir rusnings trafik) så är det ju bara att parkera och ta en fika i en timme eller så,för vid rusnings trafik är ju CIRKULATIONSPLATSEN full med bilar mest hela tiden..
Ursprungligen postat av Peterlan
Jag är inte alls oförstående till fördelarna, men om du läst mina tidigare inlägg så ser du att min åsikt är att ska det blinkas vänster så ska ALLA göra det. Alla eller ingen, för att undvika missförstånd.
Och i min lilla stad med massor av rondeller så är vänsterblinkarna i minoritet, så därför blinkar inte jag heller.
Om du har tillfälle att närma dig en rondell, så kan du ta en titt på vägmärket som står vid infarten till cirkulationsplatsen. Det märket betyder att du ska ge företräde åt dom som är inne i rondellen, oavsett dom blinkar vänster eller inte. Är du osäker på om nån ska svänga av eller fortsätta runt så får du ju inte köra. Gör du det ändå, och orsakar en olycka så blir det vårdslöshet i trafik. Och då brukar ju körkortet ryka.
Blir så upprörd på såna som orvaren bara, som i princip hotar med att köra sin lastbil rätt ut i rondellen om inte folk blinkar vänster. Gör han verklighet av sitt hot så är han ju utan både jobb och körkort snart.
Och i min lilla stad med massor av rondeller så är vänsterblinkarna i minoritet, så därför blinkar inte jag heller.
Om du har tillfälle att närma dig en rondell, så kan du ta en titt på vägmärket som står vid infarten till cirkulationsplatsen. Det märket betyder att du ska ge företräde åt dom som är inne i rondellen, oavsett dom blinkar vänster eller inte. Är du osäker på om nån ska svänga av eller fortsätta runt så får du ju inte köra. Gör du det ändå, och orsakar en olycka så blir det vårdslöshet i trafik. Och då brukar ju körkortet ryka.
Blir så upprörd på såna som orvaren bara, som i princip hotar med att köra sin lastbil rätt ut i rondellen om inte folk blinkar vänster. Gör han verklighet av sitt hot så är han ju utan både jobb och körkort snart.
Ang. "köra rätt ut...bla,bla" se mitt förra inlägg.. orkar inte upprepa mig IGEN och igen...
"om det ska blinkas,så ska ALLA..."
Yeah right...kiss me where it smells funny!
Varannan bil blinkar ju inte ÖHT,trots lag därom!
(vid sväng,filbyte,omkörning osv givetvis heller inte i CP,rondell är "planteringen" i mitten av Cirkulationsplatsen..)

Det är ju jävligt lustigt att jag inte redan blivit av med mitt körkort ty jag har bara kört tunga fordon i ca 15-16 år...

Men eftersom man FÅR enligt lagen,ge fan i att vänsterblinka OCH åka högerfil cirkulaitonsplatsen runt,runt,runt,tills man får lust att åka ut!(med högerblink då givetvis)
Är det bättre än att FÖRSÖKA visa (trots den massiva förvirring och onödighet det tydligen innebär) vart man ämnar ta vägen,med en vänsterblink?
Funderar på att stoppa höger pekfinger i näsan och massera hjärnan,istället för att blinka.. Alls! För det är ju så många som inte blinkar..Ska en,så ska alla! Borde väl gälla åt båda håll?

Senast redigerad av orvaren 2009-01-06 kl. 15:37.
Senast redigerad av orvaren 2009-01-06 kl. 15:37.