2023-01-30, 11:56
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tror inte alls p Hybrit. Det kommer att falla totalt p att tillrcklig med krnkraftsel saknas. Klart att det kommer att skada fretaget. Dock s finns det god lnsamhet i den gamla kolbaserade produktionen

Men visst stiger kursen till 150 kr eller s gller det nog att brja slja...

ger rtt mycket. r ocks orolig fr hybrit. Kommer allt fortstta som vanligt om det fallerar? Nr ska man dra ron t sig? Komme dom brja bygga om anlggningarna i stor skala innan man vet?

Spelar ingen roll om dom lyckas f nog med el. Stlet kommer ju inte ha konkurrenskraftigt pris. Tvla internationellt med krav-mrkt stl? Skulle inte tro det. Finns lnder med bttre elnt som kan tvla om det is s fall.

Varfr detta vansinne? Ett s fint fretag..
Citera
2023-01-30, 23:57
Medlem
camelBacks avatar
r ssab undervrderad egentligen? Har sett flera som pstr att aktien borde ligga runt 150kr. r det fr stlbranschen r cyklisk? ven stor range p hur olika aktrer vrderar, allt i frn 70kr till 120kr st. Tycker den ligger galet hgt just nu. r van att betala 50 spnn fr den =/
Citera
2023-01-31, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subiray
Du tnker vl enligt dina egna frutsttningar, som varje investerare br och ska gra. Alltfr ofta sker man ryggdunkare fr sina val istllet fr att lita p sin egen analys.

Velar du fram och tillbaka s kan du alltid slja halva innehavet fre utdelningen och kpa in dig drefter om du knner fr det. D hoppar du inte av helt och hllet men skrar ven en del av vinsten.
Tnkte att allt ver mitt GAV mste ju bli minst 12% i vinst i utdelning. Ligger jag minus 12% p innehavet och sljer vid utdelning s gr jag vl plus minus noll.

Behver inga ryggdunkare hr, bara se till s GAV inte minskar till mer n -12% s kan jag inte frlora ngra pengar.
Citera
2023-03-08, 14:34
Medlem
3erikads avatar
Fr alla ni som vill ta del av ssabs rekordstora utdelning kan jag rekommendera att positionera er redan nu infr x dagen. Skert inte omjligt att den drar ivg till uppemot 100kr i april.
Citera
2023-04-19, 14:40
Medlem
Klappasftens avatar
Kan ngon frklara varfr de gick ned idag?
Citera
2023-04-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Kan ngon frklara varfr de gick ned idag?

Idag kper du aktien utan rtt till utdelningen som r 11.34% just nu
Citera
2023-04-19, 14:46
Medlem
Klappasftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Idag kper du aktien utan rtt till utdelningen som r 11.34% just nu

X-dag allts. Okej hade helt missat det.
Citera
2023-04-19, 15:22
Medlem
X-dagen till trots s tror jag att det r riktigt bra kplge till den hr prisnivn. Vad tror ni andra?
Citera
2023-04-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
X-dagen till trots s tror jag att det r riktigt bra kplge till den hr prisnivn. Vad tror ni andra?

Det tror jag med trots att vi r hyfsat nra ATH. Fossilfritt stl, 'nuff said. Jag kpte p mig mer idag.
Citera
2023-04-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
ger denna till pensionen
Citera
2023-04-24, 14:51
Medlem
Kvartalsrapport imorgon. Vad tror ni, hiss eller diss p aktien?
Citera
2023-04-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Kvartalsrapport imorgon. Vad tror ni, hiss eller diss p aktien?

Tror att det blir ver frvntan. Dels drfr att "krisen" just nu r lite speciell stillvida att tungindustri verkar kra p fr fullt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in