2022-08-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittOchDittKonto
Har "lst p" men frstr nd inte vad du menar. SSAB ingr inte i Investor.

N, det var just det

Det r med tanke p din "pensionshg" som jag freslr Investor och liknande.
Citera
2022-12-30, 23:12
Medlem
LaddaAckumulatorns avatar
Vad tror vi om ssab b infr det nya ret? Jag har tjnat mycket pengar p dom under -22 och har fr avsikt att gra det under -23 ocks. Fr nrvarande har jag slt av nstan allt men blev lite sugen idag innan stngning p att kpa in mig igen. Ngot sger mig dock att de kommer dyka mer under jan-feb, vad tror ni?
Citera
2023-01-27, 10:02
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddaAckumulatorn
Vad tror vi om ssab b infr det nya ret? Jag har tjnat mycket pengar p dom under -22 och har fr avsikt att gra det under -23 ocks. Fr nrvarande har jag slt av nstan allt men blev lite sugen idag innan stngning p att kpa in mig igen. Ngot sger mig dock att de kommer dyka mer under jan-feb, vad tror ni?

Verkade inte dyka s mycket i jan p rapporten, freslr utdelning om 8,7 kr aktier och aktieterkp, rtt fet nettokassa nu.

Jag r vldigt njd med prestationen under 2022 och 2023 verkar ju inte brja s dligt heller!

God avkastning p er!
Citera
2023-01-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Verkade inte dyka s mycket i jan p rapporten, freslr utdelning om 8,7 kr aktier och aktieterkp, rtt fet nettokassa nu.

Jag r vldigt njd med prestationen under 2022 och 2023 verkar ju inte brja s dligt heller!

God avkastning p er!

SSAB gick just om Swedbank som mitt strsta enskilda innehav. Inte helt fel aktie att ga just nu.
Citera
2023-01-27, 23:39
Medlem
2020-01-01s avatar
Ni som tror p HYBRIT (fossilfritt stl?), hur tacklar ni det facktum att profuktionen av fossilfritt stl kommer frsenas kraftigt och drmed r ltt att se nda hrifrn att det kommer skada bolaget? Eller tror ni p uppsida och sljer fre problemen uppstr?
Citera
2023-01-28, 20:31
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Ni som tror p HYBRIT (fossilfritt stl?), hur tacklar ni det facktum att profuktionen av fossilfritt stl kommer frsenas kraftigt och drmed r ltt att se nda hrifrn att det kommer skada bolaget? Eller tror ni p uppsida och sljer fre problemen uppstr?
HYBRIT r ju ett separat bolag med SSAB som delgare, tillsammans med Vattenfall och LKAB. Dessutom ingr stora ekonomiska std frn svenska staten och EU. Jag vet inte hur mycket pengar SSAB har gtt in med, men jag tror inte att frseningar med HYBRIT kommer att ha ngon skadlig inverkan p SSAB's ordinarie verksamhet. HYBRIT-satsningen r fortfarande relativt sm summor i relation till delgarnas samlade omsttning.

Jag r sjlv ganska skeptisk till HYBRIT-satsningen av flera skl, men jag tror inte att SSAB str och faller med det. S jag kommer nog att behlla aktierna oavsett. Nr kursen gr ner, vilket den skert kommer att gra, s passar jag p att kpa mer. P lng sikt tror jag att stltillverkning r en lnsam bransch. Skulle HYBRIT mot frmodan bli en framgng kan man passa p att ta hem lite vinst!
Citera
2023-01-29, 16:23
Medlem
r rtt ny p aktier och gr bara p dagens kurs nr jag sljer och kper, men om jag fattat det rtt s mste aktien minska med 12% fr att man ska g plus minus noll pga utdelningen?

Har gjort ca 25% i vinst, men ser ingen anledning att slja p pga utdelningen i april.
Kan ta vinsten och hoppas p att den gr ner och kpa in mig igen, men ser inte att den skulle dyka s mycket och kan inte bevaka varje dag.

Tnker jag rtt hr?
Citera
2023-01-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
r rtt ny p aktier och gr bara p dagens kurs nr jag sljer och kper, men om jag fattat det rtt s mste aktien minska med 12% fr att man ska g plus minus noll pga utdelningen?

Har gjort ca 25% i vinst, men ser ingen anledning att slja p pga utdelningen i april.
Kan ta vinsten och hoppas p att den gr ner och kpa in mig igen, men ser inte att den skulle dyka s mycket och kan inte bevaka varje dag.

Tnker jag rtt hr?

Du tnker vl enligt dina egna frutsttningar, som varje investerare br och ska gra. Alltfr ofta sker man ryggdunkare fr sina val istllet fr att lita p sin egen analys.

Velar du fram och tillbaka s kan du alltid slja halva innehavet fre utdelningen och kpa in dig drefter om du knner fr det. D hoppar du inte av helt och hllet men skrar ven en del av vinsten.
Citera
2023-01-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01

Tror inte alls p Hybrit. Det kommer att falla totalt p att tillrcklig med krnkraftsel saknas. Klart att det kommer att skada fretaget. Dock s finns det god lnsamhet i den gamla kolbaserade produktionen

Men visst stiger kursen till 150 kr eller s gller det nog att brja slja...
Citera
2023-01-30, 11:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur mycket tror ni SBB kommer sjunka nu p Torsdag?
Riksbanken ska ju stormhja rtan tydligen.
Citera
2023-01-30, 11:44
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur mycket tror ni SBB kommer sjunka nu p Torsdag?
Riksbanken ska ju stormhja rtan tydligen.

Det kanske du kan frga i SBB Trden?
Citera
2023-01-30, 11:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Det kanske du kan frga i SBB Trden?

Oj, lste fel. Frlt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera