Citat:
Ursprungligen postat av
2020-01-01
Ni som tror p HYBRIT (fossilfritt stl?), hur tacklar ni det facktum att profuktionen av fossilfritt stl kommer frsenas kraftigt och drmed r ltt att se nda hrifrn att det kommer skada bolaget? Eller tror ni p uppsida och sljer fre problemen uppstr?
HYBRIT r ju ett separat bolag med SSAB som delgare, tillsammans med Vattenfall och LKAB. Dessutom ingr stora ekonomiska std frn svenska staten och EU. Jag vet inte hur mycket pengar SSAB har gtt in med, men jag tror inte att frseningar med HYBRIT kommer att ha ngon skadlig inverkan p SSAB's ordinarie verksamhet. HYBRIT-satsningen r fortfarande relativt sm summor i relation till delgarnas samlade omsttning.
Jag r sjlv ganska skeptisk till HYBRIT-satsningen av flera skl, men jag tror inte att SSAB str och faller med det. S jag kommer nog att behlla aktierna oavsett. Nr kursen gr ner, vilket den skert kommer att gra, s passar jag p att kpa mer. P lng sikt tror jag att stltillverkning r en lnsam bransch. Skulle HYBRIT mot frmodan bli en framgng kan man passa p att ta hem lite vinst!