2023-01-30, 11:56
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tror inte alls på Hybrit. Det kommer att falla totalt på att tillräcklig med kärnkraftsel saknas. Klart att det kommer att skada företaget. Dock så finns det god lönsamhet i den gamla kolbaserade produktionen

Men visst stiger kursen till 150 kr eller så gäller det nog att börja sälja...

Äger rätt mycket. Är också orolig för hybrit. Kommer allt fortsätta som vanligt om det fallerar? När ska man dra öron åt sig? Komme dom börja bygga om anläggningarna i stor skala innan man vet?

Spelar ingen roll om dom lyckas få nog med el. Stålet kommer ju inte ha konkurrenskraftigt pris. Tävla internationellt med krav-märkt stål? Skulle inte tro det. Finns länder med bättre elnät som kan tävla om det is så fall.

Varför detta vansinne? Ett så fint företag..
Citera
2023-01-30, 23:57
Medlem
camelBacks avatar
Är ssab undervärderad egentligen? Har sett flera som påstår att aktien borde ligga runt 150kr. Är det för stålbranschen är cyklisk? Även stor range på hur olika aktörer värderar, allt i från 70kr till 120kr st. Tycker den ligger galet högt just nu. Är van att betala 50 spänn för den =/
Citera
2023-01-31, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subiray
Du tänker väl enligt dina egna förutsättningar, som varje investerare bör och ska göra. Alltför ofta söker man ryggdunkare för sina val istället för att lita på sin egen analys.

Velar du fram och tillbaka så kan du alltid sälja halva innehavet före utdelningen och köpa in dig därefter om du känner för det. Då hoppar du inte av helt och hållet men säkrar även en del av vinsten.
Tänkte att allt över mitt GAV måste ju bli minst 12% i vinst i utdelning. Ligger jag minus 12% på innehavet och säljer vid utdelning så går jag väl plus minus noll.

Behöver inga ryggdunkare här, bara se till så GAV inte minskar till mer än -12% så kan jag inte förlora några pengar.
Citera
2023-03-08, 14:34
Medlem
3erikads avatar
För alla ni som vill ta del av ssabs rekordstora utdelning kan jag rekommendera att positionera er redan nu inför x dagen. Säkert inte omöjligt att den drar iväg till uppemot 100kr i april.
Citera
2023-04-19, 14:40
Medlem
Klappasäftens avatar
Kan någon förklara varför de gick ned idag?
Citera
2023-04-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Kan någon förklara varför de gick ned idag?

Idag köper du aktien utan rätt till utdelningen som är 11.34% just nu
Citera
2023-04-19, 14:46
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Idag köper du aktien utan rätt till utdelningen som är 11.34% just nu

X-dag alltså. Okej hade helt missat det.
Citera
2023-04-19, 15:22
Medlem
X-dagen till trots så tror jag att det är riktigt bra köpläge till den här prisnivån. Vad tror ni andra?
Citera
2023-04-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
X-dagen till trots så tror jag att det är riktigt bra köpläge till den här prisnivån. Vad tror ni andra?

Det tror jag med trots att vi är hyfsat nära ATH. Fossilfritt stål, 'nuff said. Jag köpte på mig mer idag.
Citera
2023-04-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Äger denna till pensionen
Citera
2023-04-24, 14:51
Medlem
Kvartalsrapport imorgon. Vad tror ni, hiss eller diss på aktien?
Citera
2023-04-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Kvartalsrapport imorgon. Vad tror ni, hiss eller diss på aktien?

Tror att det blir över förväntan. Dels därför att "krisen" just nu är lite speciell såtillvida att tungindustri verkar köra på för fullt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in