Citat:
Ursprungligen postat av
Atamon
Fortfarande kpvrd?
Ja, men inte fr nuvarande kurs och i nulget finns det mnga lgt vrderade bolag p brsen och igr gav flera bolag starka kpsignaler.
Nu r det helt och hllet jag som gissar.
Jag slde hela innehavet fr ngra dagar sedan och blankade den. Trodde p sljsignal idag men den r fortfarande fr stark och precis nr linjerna var p vg att korsas vnde brsklimatet och sljsignal uteblev. Jag trodde kursen skulle g ner en hel del idag men som tur var blankade jag andra aktier istllet fr jag ville se sljsignalen frst d SSAB nd har indikerat mer styrka de senaste dagarna n jag frutsg. Men min prognos r fortfarande att den kommer g ner men eftersom sljsignal uteblev och med mndagens frvntade positiva brsklimat lr den g upp frn nuvarande kurs men jag tror inte p ngra fantastiska kurser. Frutom ett positivt brsklimat har jag svrt att se andra positiva triggers och sommarens brsklimat r inget att hoppas p och jag tror inte heller p sidledes fr jag tycker mig se vissa varningssignaler som aktiekparna i nulget frefaller obekymrade ver men jag tror den oron kan sprida sig och utan triggers och med sommarens brsklimat borde kursen minska. Q1 var egentligen inte srskilt imponerande trots att kursen rusade och jag tror risken finns att Q2 kommer leverera smre n vntat och att har inte kursen sjunkit fre dess vilket jag tror r det en fr stor risk att den sjunker vid Q2 men det r inte vrt att hoppas och chansa.
Men det r spekulationer och det kan likagrna bli tvrtom. Jag tror p SSAB lngsiktigt ven om jag tycker den r vervrderad och verdrivet hajpad men eftersom jag inte tror p dem i nulget samtidigt som jag tror p flera andra bolag blir valet ltt. Jag str ver.
Det var inte lngesedan jag skrev inlgget ovan. D trodde jag mest p SSAB. Det frndras fort
Nr Q2 kommer gr jag en ny bedmning och d kanske det visar sig att jag hade fel men det r alltid ltt med facit i hand. Nu kan man bara gissa, spekulera och tro.