2013-01-07, 20:18
Medlem
hannes156s avatar
Gillade Rangers redan när jag började kolla på NHL förra året och det handlade nästan bara om en spelare tyvärr :/

Ni vet säkert vem jag pratar om
Citera
2013-01-08, 01:45
Detroit Red Wings!

Har hållit på Detroit så länge jag kan minnas. Många favoritspelare där, exempelvis Lidström, Zetterberg, Holmström, Datsyuk och Franzén som länge även spelade i Linköping, favoritlaget i Elitserien.

För att inte tala om när spelare blir KRONWALLED!

Detroit.
Citera
2013-01-08, 01:48
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Chicago Blackhawks är mitt favoritlag. Anledningen är att jag i maj 2010 träffade Niklas Hjalmarsson utanför självaste United Center. Jag och ett par kompisar var där för att försöka köpa biljetter till kvällens match mot Vancouver, dock så var det helt slutsålt. Där står vi och små svär när Hjalmarsson kommer fram och presenterar sig (han hörde svenskan). Hela laget hade precis varit där och tränat.

Vi följde Chicago under slutspelen och såg dom vinna mot PFlyers på tv i ett sunkigt hotellrum på USA västkust.
Fan vad ball!
Citera
2013-01-08, 03:38
Medlem
Dimaks avatar
Detroit hejar jag på sen 95 de vann två,tre år senare i rad tror jag också.
Hur började jag då? vette fan riktigt kunde inte en enda spelare förrens jag köpte NHL 95 och började lära mig och spelade alltid med Detroit på min gamla windows dator som idag funkar fortfarande med lite strid!
Citera
2013-01-08, 12:23
Medlem
Har hejat på två NHL lag i mitt korta liv (nyligen fyllda 18), utöver de lag man unnar lite extra framgång på grund av deras svenska spelare.

Bodde i Cleveland 95/96 och min pappa jobbade då i närheten av Detroit, som, när jag började bli intresserad av sport, hade många svenska spelare, så det valet var självklart.

Har dock även bott i New York efter det och har hejat på mina älskade Rangers i snart 8 år, har många underbara minnen från MSG, och nu känns det som ödet förde oss samman, i.o.m att jag är född -94, året då NYR vann sin senaste Stanley Cup.
Citera
2013-01-08, 14:38
Bannlyst
Håller på Rangers. Jag har släkt i New York och jag fastnade för dom när jag blev intresserad. Jag har varit i MSG och kollat Rangers - Ottawa, det var riktigt häftigt att uppleva det på plats.

Sen har vi ju kringelsonen Hagelin i laget vilket är riktigt härligt.
Citera
2013-01-08, 15:40
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes156
Gillade Rangers redan när jag började kolla på NHL förra året och det handlade nästan bara om en spelare tyvärr :/

Ni vet säkert vem jag pratar om
Michael Del Zotto?
Citera
2013-01-08, 15:42
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAwesome
Calgary Flames är mitt favoritlag i NHL. Vet faktiskt inte riktigt varför, men tycker Jerome Iginla är stencool iallafall.
Han är hård
Citera
2013-01-08, 15:45
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Chicago Blackhawks är mitt favoritlag. Anledningen är att jag i maj 2010 träffade Niklas Hjalmarsson utanför självaste United Center. Jag och ett par kompisar var där för att försöka köpa biljetter till kvällens match mot Vancouver, dock så var det helt slutsålt. Där står vi och små svär när Hjalmarsson kommer fram och presenterar sig (han hörde svenskan). Hela laget hade precis varit där och tränat.

Vi följde Chicago under slutspelen och såg dom vinna mot PFlyers på tv i ett sunkigt hotellrum på USA västkust.

Haha ovanligt att en spelare kommer fram (nu pratade ni iof svenska) men vad sa han då? Fick ni träffa hela laget?

Chicago har jag alltid haft ett hjärta för. Kruger spelar ju där nu som är en utav mina favoriter. Sen gillar jag Kane eftersom han är fruktansvärt duktig med puck och klubba!

Fast håller inte riktigt på ett lag men jag säger väl Chicago isf!
Citera
2013-01-08, 20:40
Medlem
chicago,kane och toews gjorde det.

sen la kings för kopitar
Citera
2013-01-09, 03:59
Medlem
Philladelphia Flyers av några olika skäl. Några släktingar som flyttade dit vid 2004, besökte dom 2007 och såg staden och 2 matcher flyers hade mot Montreal och mot storrivalen Pitsburgh. Tyckte staden var helt grym och fansen i arenan var helt galna.

Då jag återvände till Sverige började jag kolla på deras matcher och tillslut fanns spänningen med mig i varenda match de spelade.

Deras comeback mot Bruins i slutspelet 2010 var en helt grym upplevelse också!
Citera
2013-01-09, 04:11
Medlem
Första laget jag började hålla på over there var Flyers och det är även laget man håller varmast om hjärtat när vi ser till NHL då. Har på senare tid börjat hålla lite på både Detroit och Caps också. Detroit pga alla svenskar och att de spelar en ganska rolig hockey och har alla spelartyper i laget. Brunkare, tacklare, finlirare, snipers osv. Komplett lag!

Caps var mest pga Ovie, men även Bäckström och även Mackan, som kom över från mitt favoritlag i SHL, FBK, till Caps.

Men, högst står Flyers! Varför?

Hextall? Flyers, så som dom spelade förr. De var mina gudar när jag växte upp. När man lattjade hockey så var man alltid någon spelare som spelade för Flyers. Första tröjan jag fick av mina föräldrar var en fin Flyerströja, som man har kvar än idag. Hänger nere i hobbyrummet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in