Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-10, 18:42
  #877
Medlem
uffeoboys avatar
Själv håller man på Ducks, och precis som 99% av resten av Sveriges Ducksfans så är det pga filmerna.
Citera
2014-03-10, 18:44
  #878
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Håller påSan José Sharks för att jag hade en sådan keps
Citera
2014-03-11, 01:02
  #879
Medlem
Som många andra är det Detroit som jag favoriserar, vill så gärna känna mer än vad jag gör men går inte att relatera till det bara. Detroit gäller eftersom det är en svenskklubb och det var Red Wings som gällde när man börja spela NHL 99 eller vad det kan ha vart för upplaga
Citera
2014-03-11, 12:47
  #880
Medlem
Dimaks avatar
Körde NHL 98 eller 99, spelade som Colorado då jag visste att Foppa Sakic och Roy spelade där.men jag förlorade alltid mot min pappa på skiten, så jag valde DETROIT RED WINGS och äntligen vann jag, Hade ingen aning att Lidström eller Holmström spelade där då (Visste inte vilka de var ens) Och Steven Yzerman (notera min avatar) blev en stor idol för mig, och de gamla ryssarna också.

RED WINGS !
Citera
2014-03-11, 12:54
  #881
Medlem
Jag började hålla på mitt NHL-lag efter att jag varit med i en bilolycka. Jag låg i koma i tre månader och när jag vaknade var jag förståndshandikappad och tyckte ishockey var jättekul. True story!
Citera
2014-03-19, 16:08
  #882
Medlem
Började hålla på Philadelphia Flyers som 6-åring. Antagligen var det deras schyssta tröjor som tilltalade och även Legion of Doom när man började få mer koll på själva spelet.
Citera
2014-04-09, 14:34
  #883
Medlem
Repolainens avatar
Oklahoma Butt Sniffers. För att de är BÄST!!!
Citera
2014-04-09, 14:45
  #884
Medlem
BountyKillers avatar
Ducks har varit mitt lag sedan barnsben. Varför? Landsmannen Teemu Selänne. När jag var yngre så skickade min storebror brev till teemu och fick sedan ett brev tillbaka från selänne med en signerad bild på Selänne och Kariya (bådas signaturer). Den bilden finns dock inte kvar (iaf inte vad jag vet) vet faktiskt inte om brorsan har den än idag, måste kolla med honom någon dag
Citera
2014-04-11, 17:09
  #885
Medlem
-spacemanatee-s avatar
panthers för jag fick ett gäng hockeykort i utbyte mot typ någon biker mice (eller nått, minns inte riktigt) av en polare.
iaf så i den 'bunten' fick jag med ett kort på paul laus och ett på jesse belanger och tyckte florida hade de överlägset fetaste tröjorna och sedan dess har jag hållt på dem. sen har ju det där utvecklats så ju äldre jag har blivit har även intresset för laget ökat.
från att man som kid bara samla på hockeykort på spelare i florida till att börja lira med dem på nhl-spelen och sen även läsa om dem i pro hockey när man började bli tonåring, sen typ surfa runt och kika text-tv på morgonen, sen kolla highlights efter varje match.
nu missar jag inte en enda match och bara jag får in lite para drar jag över en vecka och kollar in ett par matcher live nästa år.
man måste ju passa på nu, man vet ju inte hur länge laget kommer vara kvar haha.
Citera
2014-04-12, 18:38
  #886
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Fick min första hockeykortsbunt av farsan som han han av nån anledning hade i nån låda (det var alltså typ 8-10 st random kort) och i den bunten var det Brian Bellows i Minnesota North Stars tröjan som stod ut. Så mitt favoritlag blev Minnesota North Stars och började samla på hockeykort med dom. Problemet var att detta var cirka 95-96 så North Stars hade redan flyttat till Dallas och Mighty Ducks var aspopulära på den tiden (hade både keps och ryggsäck och en massa annat med Mighty Ducks på) så jag höll på dom tills jag fick två pennor med alla NHL lags logor på och såg att det skulle bli två nya lag, Columbus Blue Jackets och Minnesota Wild och sen dess har jag hållit på Minnesota Wild. Och sen dess har jag hoppats på att dom ska få tillbaka rättigheterna till North Stars namnet och byta tillbaka till den fantastiska logan.
Citera
2014-04-16, 09:41
  #887
Medlem
mendokusais avatar
Som kid gillade jag Buffalo pga Dominik Hasek och även Colorado pga Foppa. Nu på senare tid kan jag inte påstå att jag håller på nåt lag. Gillar bara att se på bra hockey.
Citera
2014-04-19, 11:13
  #888
Medlem
Faukess avatar
Teemu Selänne var min stora idol när jag var liten.
Min mamma målade hela min vägg i mitt pojkrum med Anaheims logga (Ankmasken med två korsade klubbor). Nu för tiden är jag inte något stenhårt fan av något lag men Anaheim ligger alltid nära hjärtat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback