Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-13, 13:31
Medlem
NirvanAs avatar
För att mina favoritspelare lirade där... Lidström&Yzerman.. Hållt på detroit sen -97 tror jag... god hockeytradition i detroit och har oftast ett väldigt bra lag som kommer långt!

Roligt på senare år att fler svenskar som zetterberg, kronwall, franzén har kommit också :-)
Citera
2008-02-18, 11:04
Medlem
ZaiLHs avatar
Ciccarelli, Yzerman, Konstantinov mfl ledde till att jag började heja på dom -94, satan vad jag lirade NHL på sega megadrive, hade nästan glömt den gamla goda tiden
Citera
2008-02-18, 11:10
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaiLH
Ciccarelli, Yzerman, Konstantinov mfl ledde till att jag började heja på dom -94, satan vad jag lirade NHL på sega megadrive, hade nästan glömt den gamla goda tiden

Vilken hjälte det var..

Hans uttalande efter The Turtles påhopp är en klassiker..
"I can't believe i shook this guy's friggen hand."
Citera
2008-02-18, 12:04
Medlem
mmas avatar
JAg minns faktiskt inte exakt, men det var en blandning av att yzerman hade ett rätt coolt namn och att han var så bra, och TVspel som gjorde att jag håller på detroit, rejält många år sen.
Citera
2008-02-18, 14:33
Medlem
ZaiLHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Vilken hjälte det var..

Hans uttalande efter The Turtles påhopp är en klassiker..
"I can't believe i shook this guy's friggen hand."

ja, undrar hur glad han var att han lämnades Wings samma säsong som de äntligen vann stanley cup, något han aldrig gjorde
Citera
2008-03-23, 23:01
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eribus
San José Sharks, då farsan jobbade en del i Silicon Valley och såg mycket hockey med sina arbetskollegor, tror även det anordnades mycket företagsevent i samband med matcherna. Några Sharkströjor + en keps senare och jag var frälst

Är helt övertygad om att 99% av alla San José-fans i Sverige (de är inte många) på något sätt har en koppling till IT-industrin i Kalifornien, fanns garanterat fler kids på 90-talet med fäder som arbetade där.

Ful ny logga San Jose har f ö, dumt att byta ut den gamla
Jag började också heja på San José Sharks pga jag hade en farbror som bodde och jobbade i San José( inte i IT industrin men iaf). Han skickade alltid Sharksgrejer till mig när jag fyllde år och på julafton. Han bor där fortfarande i San José och ser på 30-40 Sharks matcher varje år.
Citera
2008-03-23, 23:55
Bannlyst
Det finns en Philadelphia mössa hemma hos mig som hängt med sen jag var liten. Så det var väl det första NHL-laget jag kom i kontakt med. Sen blev det att man lirade med Philly på NHL spelen, jag har kanske inte haft ett lag jag hållt på i NHL hela tiden. Men Philly har alltid varit ett lag jag tyckt om och nu är det det laget jag håller på.
Citera
2008-03-28, 10:30
Medlem
largemans avatar
Flyers p.g.a. av Pelle Lindbergh som var min stora idol när jag var knattemålvakt.
Citera
2008-03-28, 17:26
Medlem
brenkes avatar
Philadelphia Flyers pga att jag hade så många hockeybilder med spelare från dem samt att ingen annan i plugget höll på dem.
Citera
2008-03-28, 18:27
Medlem
Crazy JOs avatar
Quebec Nordiques pga av att Sudden och Foppa gick dit....men nu finns ju inte de längre...jag har iaf en keps kvar....
Citera
2008-03-28, 20:08
Medlem
Jag håller på Detroit och anledningen stavas Henrik Zetterberg, han är min favorit hockey spelare.
Citera
2008-03-29, 00:37
Medlem
_Gallardo_s avatar
New York Rangers! Jag fick en NYR tjocktröja av farsan 94-95 eller något sånt. Tror han valde den till mig bara för att mitt namn börjar på N, brorsan fick en Chicago tröja samtidigt och hans namn börjar på C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in