2007-07-13, 03:52
Medlem
steffeGs avatar
Detta brukar vara riktigt intressant att höra, eftersom det oftast (nästan aldrig) finns någon lokal anknytning eller någon farsa som "bankar in" det i skallen vid tidig ålder.

Vad är anledningen till att ditt favoritlag i NHL är just ditt favoritlag?
Citera
2007-07-13, 03:57
Medlem
Ferross avatar
Gillade alltid pingviner när jag var liten så det blev ett rätt självklart val när man hade sett Pittsburgh

Håller dock inte på något NHL-lag sådär jättemycket, finns vissa lag jag gillar mer och vissa jag gillar mindre även om Penguins och Buffalo (Hasek och Mogilny var några av mina första hockeyidoler i början på 90-talet så då blev det till att hållapå Buffalo) är mina "favoriter" om jag måste välja.

Kanke inte så bra anledningar men ändå något.
Citera
2007-07-13, 06:53
Medlem
Zildjians avatar
Skulle göra ett valfritt arbete under ämnet OÄ - Amerika på mellanstadiet och valde NHL, året var 1986 (på hösten) och Stanley Cup-vinnare det året var Montreal, och på den vägen är det.
Citera
2007-07-13, 08:45
Medlem
edlunns avatar
Mitt hjärta hamnade hos Ducks då Påhlsson blev värvad.

Varför? Känner Samme lite smått då han är tillsammans med en bekant.
Citera
2007-07-13, 14:14
Medlem
SweTechs avatar
Min orsak stavas Sega och Dino Ciccarelli..

Jag vet inte varför men Red Wings blev laget för mig när jag spelade sega spelet och sen dess har jag hållt på dom.

Edit: 2000 inlägg!!!
Citera
2007-07-13, 14:28
Medlem
Skiftnyckels avatar
Man kan väl inte säga att jag håller på något lag men Calgary Flames har jag sett i Saddledome (2 matcher, mot Vancouver och mot Colorado) så det är väl Flames som jag försöker hålla lite koll på. Dessutom har jag en morbror som bor på plats och är fanatisk Flames supporter och går på alla matcher.

Att gå på hockey i Canada känns bara som en ursäkt för att bli full, äta onyttig mat och hoppas på slagsmål på plan, fast det var ändå go stämning med 19000 på läktaren en kväll mot Vancouver som nästan är ett derby med många tillresta.
Citera
2007-07-13, 14:29
Medlem
Förrut höll jag på de lag som Pavel Bure spelade i, dvs Vancouver, Florida Panthers och sedemera New York Rangers. Pavel slutade men sedan började massa sköna lirare i Rangers, däribland "Nyllet". Så då blev det att fortsätta sympatisera med Rangers. Kan dock tillägga att jag aldrig varit en hängiven NHL-supporter, men hockeyn har jag alltid gillat.
Citera
2007-07-13, 20:28
Medlem
loafmasters avatar
Har egentligen aldrig riktigt haft ett lag i NHL. Men när jag var liten så hade jag en Washington Capitals t-shirt som jag tyckte om, så det var alltid laget jag valde på NHL 94 på mitt Super Nintendo. Sedan dess har jag dock favoriserat spelare framför lag då jag haft fullt upp med att följa Brynäs här hemma. Theo Fleury och Mario Lemieux var framförallt stjärnorna som jag älskade så Calgary och Pittsburgh var lagen man hejade lite smått på. Sen nu när Bäckström blev draftad av Capitals så tror jag nog att det är dags att dra fram den gamla urtvättade t-shirten och börja heja på riktigt.
Citera
2007-07-13, 23:12
Medlem
Jag har egentligen inget favoritlag utan det ändras från säsong till säsong beroende på underhållningsvärdet.
Citera
2007-07-13, 23:35
Medlem
Toronto.. då för att salming spelade där. Han var ju gud när man som knatte lirade hockey.
Citera
2007-07-14, 01:20
Medlem
Detroit.

Anledningen: När Vladimir Konstantinov, Sergei Mnatsakanov och Vyacheslav Fetisov förolyckades den 13 juni 1997, så vart "Vladdie" förlamad. Året efter så vann Detroit Stanley Cup och det första, nästan, Steve Yzerman gjorde var att ge bucklantill "Vladdie" så körde dem runt "Vladdie" på isen med bucklan i knät. Så vackert att jag nästan började gråta.
Citera
2007-07-14, 01:21
Bannlyst
Toronto.. för att Sudden spelar där och han är juh Sveriges bästa hockeyspelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här