2013-01-09, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theodoore
Första laget jag började hålla på over there var Flyers och det är även laget man håller varmast om hjärtat när vi ser till NHL då. Har på senare tid börjat hålla lite på både Detroit och Caps också. Detroit pga alla svenskar och att de spelar en ganska rolig hockey och har alla spelartyper i laget. Brunkare, tacklare, finlirare, snipers osv. Komplett lag!

Caps var mest pga Ovie, men även Bäckström och även Mackan, som kom över från mitt favoritlag i SHL, FBK, till Caps.

Men, högst står Flyers! Varför?

Hextall? Flyers, så som dom spelade förr. De var mina gudar när jag växte upp. När man lattjade hockey så var man alltid någon spelare som spelade för Flyers. Första tröjan jag fick av mina föräldrar var en fin Flyerströja, som man har kvar än idag. Hänger nere i hobbyrummet!

Haha jag har också en Flyerströja köpte Hartnell tröjan då man var där i Philly!
Citera
2013-01-09, 22:31
Medlem
hannes156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Michael Del Zotto?

Najjj! Henke!
Citera
2013-01-09, 22:41
Medlem
Blueskjortans avatar
Fastnade för Rangers efter ett New York-besök där jag bland annat såg Rangers-Chicago i MSG, för ett par år sedan. Det skadade definivitvt inte att en viss svensk målvakt var strålande i den matchen
Citera
2013-01-09, 23:02
Medlem
Druvhagels avatar
När jag var liten spelade jag NHL 99 (tror jag att det var, minns att man kunde tackla domaren dessutom, it was amazing), och då spelade jag alltid som Detroit Red Wings för att loggan av någon anledning tilltalade mig estetiskt. När jag sedan blev äldre under 2000-talet och började att få ett verkligt intresse för hockey var Detroit således ett naturligt val. Det skadade dessutom inte att laget spelar fruktansvärt bra hockey och har många svenskar i truppen. Nu har jag följt laget i 6 säsonger och känner intresset för sporten och kärleken för klubben öka med åren!
Citera
2013-01-09, 23:06
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes156
Najjj! Henke!
Hahaha förstod d Ville bara vara lite lustig
Citera
2013-01-10, 07:54
Medlem
svulles avatar
När jag ursprungligen började följa NHL så höll jag halvt som halvt på Nordiques och till och från Oilers. När jag sedan flyttade till USA och New York för att studera så började jag gå och titta på Rangers ganska så frekvent, i och med att jag bodde ett stenkast från Midtown, och hade min farsa där. Skulle tippa på att jag såg varannan, var tredje hemmamatch eller liknande. Så jag har fått uppleva Messier, Gretzky, Kurri och så vidare live.

Idag håller jag inte på något specifikt lag egentligen, men det är klart att jag håller på Rangers lite halvt, i och med att det är laget jag kan identifiera mig med då jag gick på deras hemmamatcher under några år.
Senast redigerad av svulle 2013-01-10 kl. 08:00.
Citera
2013-01-10, 08:01
Medlem
FarbrorKjells avatar
Los angeles Kings, av den enkla anledningen att det var det enda hockeylaget i Californien på den tiden då jag var där en längre period.
Det var inte så många lag på den tiden, 8-10-12 eller så.
Citera
2013-01-10, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Los angeles Kings, av den enkla anledningen att det var det enda hockeylaget i Californien på den tiden då jag var där en längre period.
Det var inte så många lag på den tiden, 8-10-12 eller så.
Då är du en gammal stöt, alltså!
Citera
2013-01-10, 09:34
Medlem
Rangers, Kung Lundqvist är orsaken.
Citera
2013-01-10, 10:04
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinson
Då är du en gammal stöt, alltså!
kan man uttrycka sig.
Citera
2013-01-10, 12:26
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druvhagel
När jag var liten spelade jag NHL 99 (tror jag att det var, minns att man kunde tackla domaren dessutom, it was amazing), och då spelade jag alltid som Detroit Red Wings för att loggan av någon anledning tilltalade mig estetiskt. När jag sedan blev äldre under 2000-talet och började att få ett verkligt intresse för hockey var Detroit således ett naturligt val. Det skadade dessutom inte att laget spelar fruktansvärt bra hockey och har många svenskar i truppen. Nu har jag följt laget i 6 säsonger och känner intresset för sporten och kärleken för klubben öka med åren!

Ett riktigt bra lag de hade på det spelet, enbart centrarna skulle ju kunna sätta skräck i vilket lag som helst, Fedorov, Yzerman och Larionov herregud.
Citera
2013-01-10, 12:58
Medlem
FarbrorKjells avatar
Juha Widing och Butch Goring hette profilerna i Kings på den tiden, innan Marcel Dionne köptes dit.

Föga visste jag att Juha Widing, oväntat, skulle dyka upp i svenska Canada cup-laget 1976.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in