2012-03-31, 15:34
Medlem
cirkulationsplatss avatar
Blackhawks, för att farsan var i Chicago på tjänsteresa i början på 90-talet, gick på hockey och köpte en keps till mig!
Sen blev de samlande på hockeybilder och Jeremy Roenick blev favoriten. Tillsammans med Ed Belfour och Chris Chelios. Har en hel jävla pärm med bilder på hawks nånstans. Idag följer jag tyvärr inte NHL med samma intresse som förr. Tidsbrist.
Citera
2012-04-16, 00:09
Medlem
skogshomos avatar
Foppas fel, han gick till Quebec Nordiques och förenades där med
Sudden... sen såldes ju klabbet och dp blev det ju Kållerado
Citera
2012-04-16, 01:36
Medlem
Började hålla på Penguins först när de hade Jagr R.Francis M.Lemieux runt 95 däromkring under hockeykortens era

Sen gick jag över till Flyers med Lindros och co spelade alltid med dem när jag körde NHLspel etc

Sen i år har jag börjat intressera mig mer då Flyers för första gången på ett par år hade en riktigt intressant trupp med t.ex Jagr!

Nu är jag fullkommligt ivrig över ha sett de 3 matcherna hittils i slutspelet Flyers-Penguins med sidbytarna Talbot o Jagr
Citera
2012-04-16, 11:00
Medlem
Onkel Vanjas avatar
För att Bob Probert var störst och grymmast av alla i början av nittiotalet. Sedan var ju Yzerman helt okej, dock ingen Probert, Kocur var guld även han.
Citera
2012-05-20, 01:39
Medlem
farbrorrabarbs avatar
Kings. Började väl när jag var i 10-årsåldern, troligen mest pga att Gretzky spelade där tillsammans med Tomas Sandström och Jari Kurri. Hade en såndär klassisk Kings-keps med den gamla loggan från den tiden. Har sedan egentligen inte direkt följt dem sen de var i final 1993, men inför denna säsong bestämde jag mig för att hänga på i och med att de värvade Gagne och Richards och öht verkade ha ett väldigt spännande lag. Var ganska plågsamt att följa dem i grundserien pga all måltorka men i slutspelet har det ju varit en stor fröjd än så länge.
Citera
2012-05-25, 11:24
Medlem
Kungztors avatar
Foppas fel. Colorado
Citera
2012-05-25, 12:44
Medlem
Blafsens avatar
Jag har bara ett favoritlag i Elitserien. I NHL velar jag. Förr var det Avalange, men nu håller jag på Canucks. Vilka jag håller på i ES får ni lista ut själva.
Citera
2012-05-31, 23:24
Medlem
intebadsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Gillade alltid pingviner när jag var liten så det blev ett rätt självklart val när man hade sett Pittsburgh

Håller dock inte på något NHL-lag sådär jättemycket, finns vissa lag jag gillar mer och vissa jag gillar mindre även om Penguins och Buffalo (Hasek och Mogilny var några av mina första hockeyidoler i början på 90-talet så då blev det till att hållapå Buffalo) är mina "favoriter" om jag måste välja.

Kanke inte så bra anledningar men ändå något.

Lite samma här. Kommer inte ihåg vilken klass jag gick i men jag har gillat pingviner och så ville jag inte välja ett lag som inte var på topp. Pittsburgh hade missat några slutspel på raken. Har följt dom sedan dess.

Dock måste jag hoppas att de ska gå bra för Toronto också eftersom Jonas Gustavsson kommer från samma ort som jag. Men det är mer som ett andra lag. Penguins är de lag som står närmast hjärtat.
Senast redigerad av intebadsalt 2012-05-31 kl. 23:31.
Citera
2012-05-31, 23:25
Medlem
intebadsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Började hålla på Penguins först när de hade Jagr R.Francis M.Lemieux runt 95 däromkring under hockeykortens era

Sen gick jag över till Flyers med Lindros och co spelade alltid med dem när jag körde NHLspel etc

Sen i år har jag börjat intressera mig mer då Flyers för första gången på ett par år hade en riktigt intressant trupp med t.ex Jagr!

Nu är jag fullkommligt ivrig över ha sett de 3 matcherna hittils i slutspelet Flyers-Penguins med sidbytarna Talbot o Jagr

fyfyfy att byta från Penguins till Flyers är inte ok
Citera
2013-01-06, 22:55
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
Vilket lag ska jag heja på i NHL?

Hallå i stugan.

Jag tänkte börja följa NHL nu när det ser ut att börja komma igång igen (eller?) men jag kan inte bestämma mig för vilket lag som jag ska följa och heja på. När jag var liten så samlade jag och mina bröder på hockeykort och då tyckte jag att Colorado var bäst, mest för att Peter Forsberg spelade där hehe.

Jag vill ha ett lag som spelar bra hockey, är roliga att se på även fast det inte alltid är seger i slutändan av matchen och att det är ett lag som spelar lite tufft ibland och trycker till lite extra om man säger så.

Tack på förhand för svar!
Citera
2013-01-06, 22:59
Medlem
regndroppens avatar
Med den där motivationen så ska du inte hålla på ett lag. Du ska kolla på NHL för att det spelas bra hockey. Man börjar inte bara hålla på ett lag ''sådär''
Citera
2013-01-06, 23:00
Medlem
regndroppens avatar
Men för att svara på din fråga så ta det laget du gillar mest. Coolast logga etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in