2013-01-07, 17:07
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Rent praktiskt är ett lag som ligger i öst bättre att hålla på då dom flesta matcherna börjar 01.00. Dom stora amerikanska lagen (Rangers, Bruins, Flyers, Blackhawks, Red Wings) har även fler tidiga matcher på lördagar/söndagar som börjar 19.00 svensk tid.

Åh andra sidan, lite beroende på ens schema, kan de andra lagen passa perfekt för att stiga upp lite tidigare och se på till frukosten, lättare att få in en vettig sömntrytm så än matcher som börjar 01. 01 får man ju antingen hålla sig vaken länge och få max 1-3 timmar sömn om natten, eller så får man sova ett par timmar, vakna och sen försöka sova ett par timmar till.
Citera
2013-01-07, 17:14
Medlem
Lussigs avatar
Hawks håller jag på men följer oxå Lightning, Rangers och Caps.
Men det känns lite konstigt att du ska börja hålla på ett lag bara för att hålla på ett lag.
Citera
2013-01-07, 17:15
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Åh andra sidan, lite beroende på ens schema, kan de andra lagen passa perfekt för att stiga upp lite tidigare och se på till frukosten, lättare att få in en vettig sömntrytm så än matcher som börjar 01. 01 får man ju antingen hålla sig vaken länge och få max 1-3 timmar sömn om natten, eller så får man sova ett par timmar, vakna och sen försöka sova ett par timmar till.

Annars kan man se till att man är trött dagen innan (kanske stanna uppe länge, gå upp tidigt, träna ordentligt) och gå på massor av kaffe hela dagen för att sedan lägga sig vid 9, sova fyra timmar till klockan 1, titta på matchen, somna om igen vid halv 4 och sen gå upp som vanligt igen. Går man vanligtvis upp vid 7-8 så kan man ju ändå få uppemot 8-9 timmars sömn.

Fast jag kan håller med om att matcher som börjar vid 4 känns lite smidigare. Utan några problem kan man få 6 timmars sömn (det är inte så farligt) om man lägger sig vid 10, gå upp vid 4 och dricka kaffe och käka frukost och titta på matchen. Inget krångel med att somna om igen eller något sådant samtidigt som man kan få det till vana att lägga sig och gå upp tidigt varje dag, även när det inte är hockey.
Citera
2013-01-07, 17:21
Medlem
PhilMorriss avatar
Om du gillade Colorado när du var liten bör du haka på dem nu också, Gabriel Landeskog kommer att göra succé där.

Annars kan du ju göra som så många andra - ladda ner de två säsongerna av Road to the winter classic och sen börja 'älska' något av de fyra lagen.
Citera
2013-01-07, 17:30
Medlem
Maowdigs avatar
Kör hårt på Detroit då det är så svensktätt Känns som att det är enda laget jag har en anledning att hålla på Kanske skulle börja släktforska och se om man har några amerikanska släktingar med närheten till ett hockeylag att stödja
Citera
2013-01-07, 17:36
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Annars kan man se till att man är trött dagen innan (kanske stanna uppe länge, gå upp tidigt, träna ordentligt) och gå på massor av kaffe hela dagen för att sedan lägga sig vid 9, sova fyra timmar till klockan 1, titta på matchen, somna om igen vid halv 4 och sen gå upp som vanligt igen. Går man vanligtvis upp vid 7-8 så kan man ju ändå få uppemot 8-9 timmars sömn.

Fast jag kan håller med om att matcher som börjar vid 4 känns lite smidigare. Utan några problem kan man få 6 timmars sömn (det är inte så farligt) om man lägger sig vid 10, gå upp vid 4 och dricka kaffe och käka frukost och titta på matchen. Inget krångel med att somna om igen eller något sådant samtidigt som man kan få det till vana att lägga sig och gå upp tidigt varje dag, även när det inte är hockey.

Ja, jo visst funkar det att sova på kvällen också, men jag tycker det känts mycket slitigare i längden för kroppen. Nu är jag ingen sömnexpert, men min personliga erfarenhet har varit att sova 6 timmar mår man långt mycket bättre av än att sova typ 3+3 timmar uppdelat. Dessutom är det, som du säger, mycket smidigare att bara göra det till en vana att helt enkelt somna tidigt och stiga upp tidigt, än att försöka somna om och pressa in småtimmar här och där hela nätterna.
Citera
2013-01-07, 17:59
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallgren
Nu låter du plötsligt som en vettig människa och hade du skrivit detta i början hade du besparat mig på mycket tid!

Ja jo men jag visste inte att tråden skulle bli så dissekerad som den är nu.
Men men, nu ska jag ladda ned Winter Classics serien samt det där 36 hours eller vad det hette.
Citera
2013-01-07, 18:00
Moderator
vfs avatar
Sammanfogat trådar och raderat en del skräp/Mod
Citera
2013-01-07, 18:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
stämning i NHL? det existerar inte. alla sjunger LETS GO *insert lagnamn* sen sitter man och tittar på matchen som om det vore bio.
Allt är relativt och "gapet" är stort, det kan vara dålig stämning och helt fantastisk, beroende på lag, tid på året etc ....Denna brukar alltid visas när man argumenterar med folk som säger det är dålig stämning

http://www.youtube.com/watch?v=O7O5LZc59Os

EDM-CAR 06 finals
Citera
2013-01-07, 19:00
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Calgary Flames är mitt favoritlag i NHL. Vet faktiskt inte riktigt varför, men tycker Jerome Iginla är stencool iallafall.
Citera
2013-01-07, 19:00
Bannlyst
Håller inte på något lag egentligen. Följer Edmontons framfart med spänning då de har ett mycket intressant framtidsprojekt
Citera
2013-01-07, 20:00
Medlem
Försöksdjurs avatar
Chicago Blackhawks är mitt favoritlag. Anledningen är att jag i maj 2010 träffade Niklas Hjalmarsson utanför självaste United Center. Jag och ett par kompisar var där för att försöka köpa biljetter till kvällens match mot Vancouver, dock så var det helt slutsålt. Där står vi och små svär när Hjalmarsson kommer fram och presenterar sig (han hörde svenskan). Hela laget hade precis varit där och tränat.

Vi följde Chicago under slutspelen och såg dom vinna mot PFlyers på tv i ett sunkigt hotellrum på USA västkust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in