2009-04-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantona
Vilka minnen denna tråd väcker Alla kvällar som spenderades på Yaki med diverse mer eller mindre galna människor. Här kommer ett gäng till som man gärna skulle vilja veta vad det blev av: Röd-Micke, Görding, Danne å lill-Stefan. Nån som kommer ihåg dessa herrar?
Röd-Micke, han på sparta? En stor jävel som åkte omkring och beckna kork och prylar man växer på Han fick ordentligt med stryk av red&white, flyttade från stan och höll sig undan ett par år. Tror det var mellan 03-07 som han höll sig undan, efter det har han synts till på lite olika ställen i stan igen.

Han var helt loss i huvudet, en gång gick han fram till en 4a årig flicka och skrek till henne att han visste att hon samarbetade med span och att hon skulle hålla sig borta från han. Förmycket kemiska substanser i honom.
Citera
2009-04-24, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David416
hittade detta i en artikel på

http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=1160

"Ett omskrivet fall där en film inspirerat till ett våldsdåd inträffade januari 1980 i Göteborg.

Förortsgänget Black Birds hade sett filmen Warriors där en av huvudpersonerna kastade en bensinbomb. Black Birds prövade detta i verkligheten och kastade en sk molotovcocktail genom fönstret på en spårvagn.

En kvinna i 37-årsåldern satt vid fönstret och skadades svårt. Hon fick brännskador över hela ansiktet och blev förtidspensionerad efter Black Birds attack."

Någon som minns dom eller?

Ruggig historia.
Kanske sitter någon av medlemmarna på Flashback och kan ge några detaljer?
Citera
2009-04-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Då stämmer det inte. Patrik är mörk, lång och smal, och otroligt stirrig. Han har barn nu med en ryska.
Patrik Borg var långhårig för ett tag sen, då jobbade vi en hel del tillsammans, men tyvärr sen förlorade jag kontakten med honom.
Har sett honom i Majorna ett par gånger för ca 1 år sen. Han hade med sig en ung snygg brunette och ungar. Visste inte att han startade eget. Det verkar att det går åt rätt håll för denna killen.
Det var ett tag som jag sagt... hade en gemensam polare som har krockat med BMW 740.
Citera
2009-04-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Snorig, du känner inte till någon gubbe som heter Sune, han är väl runt 55-60 nu kanske. När jag var liten så var jag med min fuckingidiotfar på systemet, och då pratade han med den figuren, och han var otroligt bred och såg enormt brutal ut. Sen sa min farsa, skulle han kunna jaga en kula i huvudet på den jäveln så skulle han inte tveka en sekund, för han hade gjort så mycket ont så ingen kan föreställa sig det. Vid ett senare tillfälle så gjorde en grimas mot honom, kanske var 13-14 år då han hängde med alkisarna på wieselgren. Då kommer han fram till, rätt fram till och frågade vad jag ville. Jag blev faktiskt riktigt rädd då, trots att vi var kanske 5-6, och jag trodde att jag var "säker". Så var jag tvungen att be om ursäkt. Detta har nog aldrig hänt efter denna händelsen. Min farsa kände Högberg, och hans bästa kompis var en SM-boxare som kallades för "Nalle" - som också var ökänd.
Känner du igen någon av dessa namnen, förutom BH?

Jag bara undrar, den här Sune, jag har aldrig sett någon som honom, och då har jag nog sett en del.

Någon som liknar Sune har jag sett, hade aldrig pratat med honom. Undrar om någon vet ngt om Lasse från Kungälv? Han har en fet HD, är väldigt bråkig och super mycket nuförtiden. På 80-tal var han mycket känd inom vissa kretsar.
Citera
2009-04-26, 14:18
Bannlyst
kassaskåp!

En rolig djävel är Tony Kaspersen, hans kusin var det som startade Hawks.

En gång för länge sedan skulle vi ta skåpet i en affär i Mölnlycke. In dit gick smidigt, då har Tony för kort stubintråd, vi laddad på ordentligt men skulle vi våga chansa med så kort stubin, ja gick ut så fick han bestäma själv, och det

gjorde han med dunder och brak, för stubinfan brann så fort så det small ordentligt och ut kom tony fönstervägen med brinande täckjacka, tror du han gav sig. Aldrig! han in igen och plockade pengar, vi fick en bra slant, men fick totalrenovera Tony! helt orädd var han den gubben, nu super han mest och bor lite här och där.
ja han har verkligen besegrat döden mer än en gång. Vi hade många roliga stunder även andra var med och alla fick ett gott skratt av hans framfart.
Senast redigerad av snorig 2009-04-26 kl. 14:20.
Citera
2009-04-26, 14:32
Bannlyst
Tony prövar GHB utan att veta om vad det innehöll.

En annan gång så satt vi på spårvagnen, han hade en annan med sig oxå som skule fixa en sak, Tony var törstig och fyllesjuk.

Då halar en pellejöns upp en flaska och bjöd Tony på ett par supar, Tony var salig, vi skule oxå få givetvis, men sedan efter 2 minuter rasade Tony ihop, det var GHB idioten bjöd på utan att säga något, Tony hamnade på intensiven
hans andra hem ett tag.
Djävla sätt, bjuda på GHB utan att säga till, men Tony fixade det ändå, vet ej om han sedan dess druckit GHB, vi ses så sällan 1 gång om året kanske.

Är inte med dom gängen längre!

Fanns inget som hejdade denn mannen när han bestämt sig!
Citera
2009-04-26, 15:52
Bannlyst
Sune, Bosse H, nalle, bosse P.

Citat:
Ursprungligen postat av exgangster
Någon som liknar Sune har jag sett, hade aldrig pratat med honom. Undrar om någon vet ngt om Lasse från Kungälv? Han har en fet HD, är väldigt bråkig och super mycket nuförtiden. På 80-tal var han mycket känd inom vissa kretsar.

Ja ja vet vem Sune är mkt väl, inte nu längre för umgås inte i dom kretsarna hejar bara. Sune har jag inte sett på år och dar.

Han var en mkt grym peson i alla avsende, kan inte säga något gott om den mannen, slog försvarslösa stackare,skrek när han pratade, skrämde slag på folk, som inte gjort han något. ja det var en mkt otäck djävel, var med han på
länken för massor av år sedan, där förde han oxå ett liv,tills dom kastade ut han. var som svarta Handen i gapandet, och stark var fanstyget, så han skrämde slag på alla, har absolut inget gott att säga om honom. Hur jag än försöker. vet inte om han lever?

Nalle står det still, men vet jag bara vilken klubb han boxades i så kan poletten ramla ner. men känner en del som kallas nalle, men vet inte om någon av dom varit boxare? kan fråga när ja se någon "nalle"
Umgicks med Bosse Högberg, ja vi bodde grannar jag och bosse, i mölndahl.
en trevlig snubbe som jag umgicks en del med, han och bosse P. men kriminell så det stod härliga till. och då måste jag ju sett nalle.

Fins en tråd där jag skrivit mkt om Bosse Högberg, Finns ingen i dagens läge som hade nockat han, han slogs med hjärtat, avslagen käke i 11 ronder när han skule försvara EM-titeln. Började med sin broder Evert figtas på gatan i majorna sm 16 åring, en gatuboxare som aldrig gav sig. gjorde ett par kåkvolter,rätt korta sådana. skall forska i det där med nalle. Vart själv nyfiken vem av dom var det.
Senast redigerad av snorig 2009-04-26 kl. 16:10.
Citera
2009-04-26, 20:08
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
någon som kommer ihåg ett mord på en taxichaufför vid gråbovägen 1985? finns med i nordisk kriminalkrönika 1986. en av rånarna verkar ovanligt avtrubbad och kallas där för ram i efternamn, någon som vet vem detta var/är? tydligen sköt han med en revolver som han först skaffat till en kamrat som ville ta livet av sig.
Citera
2009-04-26, 23:16
Medlem
Snorig säger namnet Ove juliusson dig något ?
Citera
2009-04-27, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muhamedkarlsson
Röd-Micke, han på sparta? En stor jävel som åkte omkring och beckna kork och prylar man växer på Han fick ordentligt med stryk av red&white, flyttade från stan och höll sig undan ett par år. Tror det var mellan 03-07 som han höll sig undan, efter det har han synts till på lite olika ställen i stan igen.

Han var helt loss i huvudet, en gång gick han fram till en 4a årig flicka och skrek till henne att han visste att hon samarbetade med span och att hon skulle hålla sig borta från han. Förmycket kemiska substanser i honom.

Hmmm. Kommer ihåg att han ofta reagerade först och tänkte sen så det är helt möjligt. Dock otroligt snäll kille när allt klaffade i hjärnan.
Citera
2009-04-27, 00:51
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan
någon som kommer ihåg ett mord på en taxichaufför vid gråbovägen 1985? finns med i nordisk kriminalkrönika 1986. en av rånarna verkar ovanligt avtrubbad och kallas där för ram i efternamn, någon som vet vem detta var/är? tydligen sköt han med en revolver som han först skaffat till en kamrat som ville ta livet av sig.

Har omnämnt det tidigare i den här tråden, då Magnusson/Salenkvist diskuteras

//Magnussornarna mfl

Dessa tattare Magnusson måste vara de mest pinsamma fegisar som funnits. Släkten gjorde sig känd på 60-talet i stadsdelarna Lunden o Överås, där även släkten Aronsson bodde.

På 70-talet flyttade en hel del av dessa till Hjällbo o sedemera till Frölunda.

Har alltid varit ett gäng ynkryggar som kommit i flock på folk. "Chicko" Magnusson såg jag för ett tag sedan, helt offside, några bor på campingen i Askim. Glenn Magnusson drukna i Surtesjön. En av bröderna var med o mörda Gunnilses fotbollsmålvakt Kekkis Eckerhult i hjällbo. En av bröderna var med om att mörda en totalt värnlös taxichaufför, strax bortom HA gård i Gunnilse. Tog hans plånbok, jagade honom ur bilen, sköt honom i ryggen, tog hans taximössa o körde därifrån triumferandes.... svin. Eva Magnusson har plundrat många gamlingar.//
Citera
2009-04-27, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Snorig säger namnet Ove juliusson dig något ?

Ove ja! ja han kände jag allt, har en bror som fick sjukpension när han mördade en krake i majorna, hade en shäfer, sitter vid jaegerdorfplatsen och super.

Dom ärvde farsan taxi rörelse, Ove var alltid flott klädd. och trevlig, nu talar jag om 80 talet, vet inte vad dom bröderna sysslar med nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in