Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-11, 12:59
Medlem
Spark Jocke = Joachim Nordwall, som är med i OG?, läste någonstans att han inte är med där längre. Någon som vet?
Efternamnet är inte samma som han hade är han växte upp. Vad han hette då tänker jag inte berätta.
Citera
2008-07-11, 17:10
Medlem
David416s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goahead
Spark Jocke = Joachim Nordwall, som är med i OG?, läste någonstans att han inte är med där längre. Någon som vet?
Efternamnet är inte samma som han hade är han växte upp. Vad han hette då tänker jag inte berätta.

Hittar tyvärr inte källan nu, vet att det stått på svenskmaffia.se + att det pratats om det här på forumet...
Citera
2008-07-11, 19:21
Medlem
Kent Andréasson

Kent Andréasson är död, avled 2008-06-26. Var han en Magnusson ? Och nån som vet hur han dog ?
Citera
2008-07-11, 23:04
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Aldrig hört talas om något gänmg i Haga annedal masthugget, sedan 1972. vilket år talar du om???

Det fanns enskila snubbar som lasse snövit, leffe muskel, Rocky, Uppsala Benke. långe lasse, gert skomkarn, Tommy Ring, Håkan "räven" lasse listorp,
Satisfactions ägare Staffan Lundström, karstad- bröderna, japan, peter pan,
Leif Zetterberg,. blomman, lasse sveg, Arvika -folket,Holmer, janne Basker, m ellqvist, dino,Robban Ryssen, Blues-annika

Blues-Annika som spelade in en skiva? Har lyssnat en del på henne under min uppväxt. Vet du något mer om henne?
Citera
2008-07-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Blues-Annika som spelade in en skiva? Har lyssnat en del på henne under min uppväxt. Vet du något mer om henne?
Blues-Annika ska tydligen vara rejält utslagen. Dvs a-lagare.
Citera
2008-07-11, 23:10
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Blues-Annika ska tydligen vara rejält utslagen. Dvs a-lagare.

Ja, jag hörde samma sak när jag frågade min kära mor om henne och det var säkert 15 år sedan.
Citera
2008-07-12, 07:31
Medlem
Ja Jack L var en riktigt bråkstake, han drev en karate klubb på 80-talet.
Har en äldre kampsports kompis som tränade med honom på den tiden. Han har berättat en del roligt om honom, tydligen var han på den tiden med i en porrblaska som hade en artikel om Sveriges farligaste brottslingar.

Ang Jocke W kan väl jag nämna att han som liten var en retsticka, och då han var ganska "tunn" på den tiden fick han en del stryk.
(Stryk på den tiden = typ en smäll i magen, var bättre förr)
Men som sagt en trevlig kille ändå.
Citera
2008-07-12, 11:02
Medlem
Editerar mitt inlägg oven.
Jack L var listat som en av Sveriges farligaste personer, och inte brottslingar.
Jocke W ska vara Joachim N
Citera
2008-07-14, 21:27
Bannlyst
Taximordet

Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Jag klipper in vad jag tidigare skrivit i ämnet:

Magnussornarna mfl

------------------------------------------------------------------------

Dessa tattare Magnusson måste vara de mest pinsamma fegisar som funnits. Släkten gjorde sig känd på 60-talet i stadsdelarna Lunden o Överås, där även släkten Aronsson bodde.

På 70-talet flyttade en hel del av dessa till Hjällbo o sedemera till Frölunda.

Har alltid varit ett gäng ynkryggar som kommit i flock på folk. "Chicko" Magnusson såg jag för ett tag sedan, helt offside, några bor på campingen i Askim. Glenn Magnusson drukna i Surtesjön. En av bröderna var med o mörda Gunnilses fotbollsmålvakt Kekkis Eckerhult i hjällbo. En av bröderna var med om att mörda en totalt värnlös taxichaufför, strax bortom HA gård i Gunnilse. Tog hans plånbok, jagade honom ur bilen, sköt honom i ryggen, tog hans taximössa o körde därifrån triumferandes.... svin. Eva Magnusson har plundrat många gamlingar.

Har för mig att det gällande "Kekkis" inträffa på Bergsgårdsgärdet, men kan ha varit Sandspåret/Skolspåret ev.

Gällande Jonny Karate så syfta jag på den som "snorig" nämnt som Anita Bergström - Lindgrens kille. Vad han också med och hugga av huvudet i Lövgärdet ?

Jag syftade på Geson, konstnären.

Tack "snorig" för all info ! Du imponerar !

Den som sköt var Mikael "Raggan" R*****z när det gäller taximordet.
Tillika den ende som rymt från häktet på Skånegatan. Nån som vet var han är nu?
Citera
2008-07-15, 17:02
Medlem
Kaffe_langarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senilone
Micke picke och "chockri" har man ju hört talas om
Antar att du hört en del om neger-pierre, frank, seweryn osv oxå ?
Ljuset och ögat på frölunda torg får inte heller glömmas!

seweryn är död dog i någon bilolycka, Ögat utlänsk knarkare med ett intryckt varigt öga ?
Citera
2008-07-15, 21:10
Medlem
David416s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Den som sköt var Mikael "Raggan" R*****z när det gäller taximordet.
Tillika den ende som rymt från häktet på Skånegatan. Nån som vet var han är nu?

Va? har inte Joakim Nordwall t.ex som pratas om i tråden innan med rymt därifrån?

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0011/05/hannah.html

"För en vecka sedan lämnade han häktet i Göteborg – genom det okrossbara pansarfönstret på åttonde våningen. Tjugotvå meter över marken."
Senast redigerad av David416 2008-07-15 kl. 21:19.
Citera
2008-07-16, 21:31
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Japp

Jag vet inte riktigt. Tyckte jag såg honom på vagnen pratandes för sig själv. Nåt du känner till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in