2009-04-10, 15:42
Medlem
SoulCollectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
ja jag vet hur många som fick bryta ner han. Finns mkt att skriva om kovac.
Och där på park lane sköt neumann Rade Kadur (spelkungen) i foten.

Det var inte "Spelkungen" som blev skjuten av N. Neumann på Park Lane
utan en kille vid namn Kador. Kador är död sedan många år tillbaks, han dog i en bilolycka.
Citera
2009-04-10, 16:09
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Det låter ju helt otroligt. Tycker inte bilden av att han var en slagskämpe stämmer, tyckte mer han var en stökig och gapig jävel. 75% av alla som var på pizzerian skulle nog gjort mos av honom. Så vitt jag vet så har han aldrig gjort något intressant. Som sagt, jag tryckte till han på vårväderstorget, en armbåge i ansiktet mot väggen har jag för mig. Och det var inget märkvärdigt alls med det, ingen som reagerade med att han skulle var något speciellt. Han var ju bara en slags uppmärksamhetshora, som ingen såg upp till. Det som fick mig att reagera det var alltså vad han gjorde mot henne och övriga lågintelligenta vansinnigheter. Men jag pratade med en väninna till tjejen några år efter, och ungen verkar ju ha allvarliga problem, konstig i huvudet på något sätt.

Det du säger låter helt otroligt i mina öron..hehe..
Han är ökänd för att kunna fightas eller att var farlig med sina nävar, det skulle alla namn vi pratat om i tidigare inlägg kunna skriva under på. Men när han fick höftbenet bortsjutet så kunde han inte längre använda sina ben. Men han har gjort många indrivningar och andra beställningsjobb tillsammans med folk vi diskuterat. Gapig, det håller jag definitivt med om särskilt påtänd.. Han var som sagt väldigt duktig kickboxare med em vinst. Tror han bara vägde 75kg då, det var säkert 20 årsedan.
Men även andra som *homa* *aun* som var RW för massa årsedan och även han känd med sin Krav Maga, talade ofta om respekt inför Kellys punch och snabbhet med händerna. Det låter helt bängt för mej att folk skulle plocka han utan att blinka. Men han har oavsett om han kan slåss eller ej ett ganska ökänt rykte iaf. Men en sak kan jag säga att under dom åren jag känt honom, har han aldrig varit någon som visat upp sina "kickerkunskaper", ingen som sparkar ner folk till höger och vänster. Nej han avskydde den stilen och och menade att det bara var svartskallar som gick ut i syfte att slåss och vara tuffa.
Men jag glömmer aldrig när han spöade upp tre turkar i en spårvagnshållplats. Dessa hade slagits med Kellys vän ( som hade muckat gräl dessutom) och slagit ner honom, vi gjorde ingenting, för han fick stå sitt kast men när dom fortsatte när han låg ner, ja då tog väl 15 sekunder så hade han slagit ner dom alla tre med sina kryckor
Så han har inte den vanliga värstingstatusen som Lamin och vad alla från Angered hette som slogs i femman.. Han var inte mycket för gäng, föredrog att lösa indrivningar, konflikter tilsammans med någon av dom andra gobbetorpederna som polacken och ezmin. Dessa sägs gjort en del ihop.
Sen kände han alla möjliga i RW/HA, BSK men dessa har alltid sätt på han som en riktig jobbig psykopat Iaf så har jag fått den bilden framför mej. Marcus Öjersjär hängde med honom och massa flera dårar.
Men visst kanske dom bara var dårar som bygt ett rykte genom att bara bete sej som sådanna dom var- psykopatiska gobbedårar.. Men du är den förste jag hör det säga, men jag tänker inte säga mot dej heller. Men tycker bara att det låter konstigt.
Citera
2009-04-10, 16:33
Bannlyst
Nej, det kan jag aldrig tänka mig. Okej, han var berusad vid tillfället. Väger han bara 75 kg? Jag väger 95, är 191 cm, och har vunnit hundratals slagsmål. Jag vet ju att det är han, är 100% säker. Jag har ju haft ihop det med hans tjej som han har unge med. Det är en flöjt.
Citera
2009-04-10, 16:37
Bannlyst
EM-vinst? Vilken klubb då?

Skit samma. Jag tror inte du ljuger, men jag ljuger inte, eller så var det hans dubbelgångare på vårväderstorget. Men du kan ju inte säga att han ser imponerande ut? I så fall ljuger du definitivt, för det gör han inte. Det vet jag. Jag har ju fan träffat han och hans tjej på 90-talet.
Om det stämmer du säger, så måste han ha väldigt imponerande krafter som är dolda. För övrigt så är det här för första gången på iaf 10 år jag hör någon prata om honom. Honom om alla.
Citera
2009-04-10, 16:47
Bannlyst
Okej, jag slogs med honom, slogs och slogs, en armbåge och en upptryckning mot väggen. Det var det, och sen var han färdig. Men det var innan jag visste vem han var. Sen när jag fick veta vem han var, så var det det första jag sa: Den idioten har jag slagits med. Jävla idiot.
Sen dess har jag alltid sagt det, till många. Det är i så fall att jag har misstagit mig där, i första läget. Men jag har aldrig tvivlat på det förrän du nu verkar helt säker på att sakerna är helt annorlunda. För mig är han iaf helt identisk, från läge A med han i läge B.
Citera
2009-04-10, 16:57
Bannlyst
Nu kom jag på vad hans gamla tjej hette. Hon hette Sandra.
Känner du igen det namnet? Det stämmer va? Jag är 100% positiv.
Citera
2009-04-10, 16:58
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
EM-vinst? Vilken klubb då?

Skit samma. Jag tror inte du ljuger, men jag ljuger inte, eller så var det hans dubbelgångare på vårväderstorget. Men du kan ju inte säga att han ser imponerande ut? I så fall ljuger du definitivt, för det gör han inte. Det vet jag. Jag har ju fan träffat han och hans tjej på 90-talet.
Om det stämmer du säger, så måste han ha väldigt imponerande krafter som är dolda. För övrigt så är det här för första gången på iaf 10 år jag hör någon prata om honom. Honom om alla.

Nej nej, han tävlade med den vikten.. detta var runt 89 tror jag.
Tror det var knockdownkarate om ja inte minns fel, kan så iof göra. Men det eller kickboxing var det.

När Kelly höll gång nu på senare delen av 90 talet och framåt så vägde han dryga 100kg, Han är runt 175 cm lång, lite drygt.. När jag såg han sist ( säkert 4 årsedan) så sa han att han vägde närmare 120kg. Då hade han börjat trycka lite igen.. Men nu då såg han ut som en köttbulle.. så en del av dom kilona var säkert från för många köttbullar..
Jag har aldrig sagt att han ser imponerande ut, det gör han definitvt inte, så ser dom flesta ut som är satta i kroppen och kör lite prepp.. Det är ingen Ezmin i kroppen eller så, det har jag aldrig sagt.. Vanlig slugger kropp det är allt..
Jo en sak till han har tränat en del med Frank Andersson, han känner honom rätt bra tydligen. Om det sen bara var kompis träning på gymmet eller om dom körde sparring vet ja däremot ej..
Ja, kan hålla med om att honom av alla, men jag nämnde honom sen fortsatte det.. Men visst, vad har han åstadkommit i världen? Men folk känner väl honom, tycker alltid folk har någon åsikt om honom, för det mesta en dålig åsikt. men men.
Senast redigerad av botten e nådd 2009-04-10 kl. 17:01.
Citera
2009-04-10, 17:02
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Nu kom jag på vad hans gamla tjej hette. Hon hette Sandra.
Känner du igen det namnet? Det stämmer va? Jag är 100% positiv.

Jäpp, där trillade äntligen polleten ner.. Jo jag har festat med henne också på ada´s och liknande hak..

För att kanske avsluta frågetecknena, så är jag faktiskt helt ovetande om vilken klubb han tillhört. Han pratade mycket om att han tränade upp i Angered, antar nere på abc lokaler, tillsammans med någon annan i europaklassen. Det ända namnet jag kan komma på är Petri Sipponen, men jag vet inte med säkerhet. Minns ärligt inte vem/var han tränade under 80 talet. Han prata iaf mycket om att han tränat i Angered. Sen fanns där ju iof RTZ i Gårdsten, men jag vet ej..
Sen skall man nog tona ner en EM vnst på 80 talet. Då var dessa galor ofta kassa, det drällde dessutom av inofficiella förbund och mästerskap. För jag blev själv förvånad när det kom på tal en gång i tiden, då jag aldrig hört om detta tidigare. Det borde jag ändå, är rätt insatt i det eller var rättare sagt..
Så nu vad det med den saken, tack iaf för att du fick fram Sandra så man slipper ligga vaken och grubbla där..
Senast redigerad av botten e nådd 2009-04-10 kl. 17:29.
Citera
2009-04-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd
Det du säger låter helt otroligt i mina öron..hehe..
Han är ökänd för att kunna fightas eller att var farlig med sina nävar, det skulle alla namn vi pratat om i tidigare inlägg kunna skriva under på. Men när han fick höftbenet bortsjutet så kunde han inte längre använda sina ben. Men han har gjort många indrivningar och andra beställningsjobb tillsammans med folk vi diskuterat. Gapig, det håller jag definitivt med om särskilt påtänd.. Han var som sagt väldigt duktig kickboxare med em vinst. Tror han bara vägde 75kg då, det var säkert 20 årsedan.
Men även andra som *homa* *aun* som var RW för massa årsedan och även han känd med sin Krav Maga, talade ofta om respekt inför Kellys punch och snabbhet med händerna. Det låter helt bängt för mej att folk skulle plocka han utan att blinka. Men han har oavsett om han kan slåss eller ej ett ganska ökänt rykte iaf. Men en sak kan jag säga att under dom åren jag känt honom, har han aldrig varit någon som visat upp sina "kickerkunskaper", ingen som sparkar ner folk till höger och vänster. Nej han avskydde den stilen och och menade att det bara var svartskallar som gick ut i syfte att slåss och vara tuffa.
Men jag glömmer aldrig när han spöade upp tre turkar i en spårvagnshållplats. Dessa hade slagits med Kellys vän ( som hade muckat gräl dessutom) och slagit ner honom, vi gjorde ingenting, för han fick stå sitt kast men när dom fortsatte när han låg ner, ja då tog väl 15 sekunder så hade han slagit ner dom alla tre med sina kryckor
Så han har inte den vanliga värstingstatusen som Lamin och vad alla från Angered hette som slogs i femman.. Han var inte mycket för gäng, föredrog att lösa indrivningar, konflikter tilsammans med någon av dom andra gobbetorpederna som polacken och ezmin. Dessa sägs gjort en del ihop.
Sen kände han alla möjliga i RW/HA, BSK men dessa har alltid sätt på han som en riktig jobbig psykopat Iaf så har jag fått den bilden framför mej. Marcus Öjersjär hängde med honom och massa flera dårar.
Men visst kanske dom bara var dårar som bygt ett rykte genom att bara bete sej som sådanna dom var- psykopatiska gobbedårar.. Men du är den förste jag hör det säga, men jag tänker inte säga mot dej heller. Men tycker bara att det låter konstigt.

Har hört det från flera håll att han var en fruktansvärd fighter och inte bara det, väldigt farlig som var beredd att döda någon rakt av om det krävdes men men en del gör ju så att de slåss lite grann och bygger upp ett rykte om sig för att inte behöva slåss sen. Så visst kan det vara lite som PanamaxSun säger. Det kanske var så att Kelly bara gick på de han visste skulle vinna mot, det vet ni bättre än mig.
Citera
2009-04-11, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoulCollector
Det var inte "Spelkungen" som blev skjuten av N. Neumann på Park Lane
utan en kille vid namn Kador. Kador är död sedan många år tillbaks, han dog i en bilolycka.

Ja jag vet, blandade ihop namnen, för mkt skrivei går.

Att bygga upp ett rykte som fighter eller superminell är ganska enkelt, finnsmånga fall på det. Inte alls ovanligt.
Föresten är inte Petri kristen nu??
Citera
2009-04-14, 14:39
Medlem
Mycket intressant tråd!
Många här inne har verkligen koll och andra har ingen koll alls.

Jag skulle undra om ett par personer som inte direkt är okända i GBG.

Vi börjar med Tommy Rosén. En galning som har gjort allt man kan göra och lite till. Killen har dansat naken på parkeringsplatser till ABBA samtidigt som han har becknat. Han har stått med byxorna neddragna på MC-Donalds och haft kuken hängande framför andra gäster samtidigt som han äter Big-Mac. Han är ett original utan dess like! Nu undrar jag om det är någon som vet vad han gör idag? Sitter han inne eller är han ute?
Tommys kompisar Shakib och Gyner, sitter dom inne eller är dom ute? Stämmer det att Gyner golade?

Sedan undrar jag om en annan galning, Jerry Hallberg, jag vet att han åkte in för ett par årsedan och jag tror att snuten sköt hans hund, är inte säker där, men är han ute nu eller? Det roliga med honom är att han stod med en ak-4a utanför Mikael Danielssons lägenhet innan han åkte in, Mikael hade hotat Jerry på mobilen och sa att han skulle plocka honom, 30min senare stod Jerry utanför Mikaels lägenhet, Mikael åkte till Skåne och gömde sig i 2 veckor efter det Nu till det roliga, efter att Jerry åkte in sa Mikael att han precis hade tänkt att plocka bögjäveln Jerry men eftersom Jerry hade åkt in så kunde han inte det! Så nu undrar jag om Jerry är ute och isåfall har Mikael plockat honom än? Vissa är bra på att snacka och väldigt tuffa i telefonen
Citera
2009-04-14, 16:01
Medlem
Tommy rosén är väl död? körde ihjäl sig har jag för mig? Gyner.. det namnet har jag inte hört på minst 10 år. skulle vara intressant att veta mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in