2019-06-01, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Bumpar lite försiktigt... det fanns väl en medgärningsman vid mordet på Erlandsson? Någon som vet vem? Finns det dom att tillgå?

Finns det tråd eller annan info om mordet på Erlandssson?

Tacksam för länk/länkar eller annan info så jag kan hitta mer om detta?
Citera
2019-06-16, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Finns det tråd eller annan info om mordet på Erlandssson?

Tacksam för länk/länkar eller annan info så jag kan hitta mer om detta?
Det finns med i Nordisk Kriminalkrönika som finns på Biskopsgårdens bibliotek.

Bra att Rizza fick skjuten i benen av BMC som hämnd för att han stal Riddes väst! Rizza misshandlade sin tjej genom att trycka en kofot i vaginan på henne. Några år tidigare ska han ha gjort samma sak mot en annan tjej. Rizza och Saban är skitmänniskor!!!
Citera
2019-11-12, 21:35
Medlem
Är det någon som vet vad som hänt med N .Chmelnik? Hittar inget i tråden
Citera
2019-12-06, 20:18
Medlem
Mg8s avatar
Jag lever och mår bra mikael gillberg från pennygången högsbohöjd
Citera
2019-12-06, 20:19
Medlem
Mg8s avatar
Jag Mikael gillberg lever i Alingsås idag bodde på meros mm
Citera
2019-12-08, 18:21
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mg8
Jag Mikael gillberg lever i Alingsås idag bodde på meros mm
Var du en kändis i den kriminella världen i Gbg på 80/90 talet? Man kvalar inte in där för att man har bott på Meros.
Citera
2019-12-08, 22:30
Avstängd
Inspirit81s avatar
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...gen-1.20384966

enligtryktet är det en kändis som stykit med här någon som vet något???+
Citera
2019-12-09, 11:08
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...gen-1.20384966

enligtryktet är det en kändis som stykit med här någon som vet något???+

Det är väl denna tråden det handlar om, där du var den siste att skriva inlägg i. Aldrig hört talas om människan det spekuleras om i tråden dock.

(FB) Man död i Hisingen, Göteborg 2019-11-15
Citera
2019-12-09, 14:15
Medlem
Tidigt 90 tal och jag gick i högstadiet och blev invigd i kickers världen runt valand. Mkt fokus på hur högt någon kunde sparka,

Costa från Kålltorp minns jag, hörde alltid ryktet att han körde sin morsa till soc i en stulen bil när han gick på högstadiet, jag är ett par år yngre så det är garanterat en vandringssägen men historien är ju bra,

Marco Andersson, mästaren på höga hoppsparkar, såg många killar få skallen tillsopad av hans gympadojor.

Sen har vi Jure Sepac i Lunden som gjorde den stora dynamitkuppen, eller han köpte loss all dynamit som kidsen snodde vid bygget av pendeltågsstationen vid Liseberg som sedan användes till allt möjligt olagligt. Han gjorde sedan en massa annat dumt som jag inte minns,

Paul? en svart kille, runt 90-94, mins inte vart han kom ifrån men hans slagsmål på Valand var så hypad att när dom väl slogs så fanns det knappt plats för dom då det var så mkt folk där. Minns även när han kom in till göteborgskalaset vid kungsport och det första han gör efter att ha hoppat av vagnen är att försöka skruva av en saftblandare på en polisbil och blir givetvis omedelbart arresterad,

Martin Parrachione? minns att han stack en kniv i röven på en kille på det discot i lisebergshallen som direktsändes i öppna kanalen, ingen som har det bandat på VHS?
Han var en riktigt seg kille som aldrig gav sig i ett bråk. Finsk-Italiensk härkomst, känns rätt givet att man måste bli buse med de generna.

Umit, Han med Ögonen, ingen farlig kille men en kändis ändå.

Minns just sträckan mellan Valand och Musikcafeet som ett enda aggresivt ghetto på helgkvällarna. Fattar inte vad jag gjorde där då stämningen var dålig och det inte fanns några tjejer att tala om där ändå.

Fjant? kommer inte ihåg mer än så, tror han var från mölndal eller guldheden? Slog ner en polare till mig på 5ans spårvagn när vi var på väg mot liseberg, riktig tjyvsmäll, precis när dörrarna skulle stängas, han hoppade av. tror han gjorde så några gånger för mycket och var tvungen att ligga lågt efter det.
Citera
2019-12-19, 17:49
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexochost
Tidigt 90 tal och jag gick i högstadiet och blev invigd i kickers världen runt valand. Mkt fokus på hur högt någon kunde sparka,

Costa från Kålltorp minns jag, hörde alltid ryktet att han körde sin morsa till soc i en stulen bil när han gick på högstadiet, jag är ett par år yngre så det är garanterat en vandringssägen men historien är ju bra,

Marco Andersson, mästaren på höga hoppsparkar, såg många killar få skallen tillsopad av hans gympadojor.

Sen har vi Jure Sepac i Lunden som gjorde den stora dynamitkuppen, eller han köpte loss all dynamit som kidsen snodde vid bygget av pendeltågsstationen vid Liseberg som sedan användes till allt möjligt olagligt. Han gjorde sedan en massa annat dumt som jag inte minns,

Paul? en svart kille, runt 90-94, mins inte vart han kom ifrån men hans slagsmål på Valand var så hypad att när dom väl slogs så fanns det knappt plats för dom då det var så mkt folk där. Minns även när han kom in till göteborgskalaset vid kungsport och det första han gör efter att ha hoppat av vagnen är att försöka skruva av en saftblandare på en polisbil och blir givetvis omedelbart arresterad,

Martin Parrachione? minns att han stack en kniv i röven på en kille på det discot i lisebergshallen som direktsändes i öppna kanalen, ingen som har det bandat på VHS?
Han var en riktigt seg kille som aldrig gav sig i ett bråk. Finsk-Italiensk härkomst, känns rätt givet att man måste bli buse med de generna.

Umit, Han med Ögonen, ingen farlig kille men en kändis ändå.

Minns just sträckan mellan Valand och Musikcafeet som ett enda aggresivt ghetto på helgkvällarna. Fattar inte vad jag gjorde där då stämningen var dålig och det inte fanns några tjejer att tala om där ändå.

Fjant? kommer inte ihåg mer än så, tror han var från mölndal eller guldheden? Slog ner en polare till mig på 5ans spårvagn när vi var på väg mot liseberg, riktig tjyvsmäll, precis när dörrarna skulle stängas, han hoppade av. tror han gjorde så några gånger för mycket och var tvungen att ligga lågt efter det.

Det fanns ett kickersgäng 1990 som höll till runt Landalatorg, utanför ett disco som hette Plaza. Ledare var en halvkines i 18-årsåldern, övriga var svenskar tror jag. Nån som känner igen detta och vet vem jag menar? Vem var halvkinesen?
Citera
2019-12-19, 18:09
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Mats Larland någon som känner till han?
Var det han som blev knivmördad i Kville 19-11-15?
(FB) Man död i Hisingen, Göteborg 2019-11-15
Citera
2020-01-07, 01:04
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Var du en kändis i den kriminella världen i Gbg på 80/90 talet? Man kvalar inte in där för att man har bott på Meros.

haha jo det gör man faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in