2009-04-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyQuest
Tommy rosén är väl död? körde ihjäl sig har jag för mig? Gyner.. det namnet har jag inte hört på minst 10 år. skulle vara intressant att veta mer.
Nej Tommy Rosén är inte död, om du menar den Tommy som jag menar, han från Backa!
Citera
2009-04-14, 21:31
Medlem
David416s avatar
gänget black birds i gbg??

hittade detta i en artikel på

http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=1160

"Ett omskrivet fall där en film inspirerat till ett våldsdåd inträffade januari 1980 i Göteborg.

Förortsgänget Black Birds hade sett filmen Warriors där en av huvudpersonerna kastade en bensinbomb. Black Birds prövade detta i verkligheten och kastade en sk molotovcocktail genom fönstret på en spårvagn.

En kvinna i 37-årsåldern satt vid fönstret och skadades svårt. Hon fick brännskador över hela ansiktet och blev förtidspensionerad efter Black Birds attack."

Någon som minns dom eller?
Citera
2009-04-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Då stämmer det inte. Patrik är mörk, lång och smal, och otroligt stirrig. Han har barn nu med en ryska.

Hahaha Patrik Borg sicken jävla lirare....

Väste upp tillsammans med dom, tre bröder som heter Jerry, Gerry och Patrik Borg. Det roligaste av allt är att farsan heter BJÖRN BORG

- Jerry var grym tjuv
- Patrik var grym på nunchackus och kickar
- Gerry gick på chalmers

Farsan Björn Borg tyckte det var ok att Jerry och Patrik snodde grejer så länge han fick vita skjortor och manchettknappar

Patrik hängde med en efterbliven finne som hette Arto eller nåt liknande, han trodde han kunde boxas på riktigt. Patrik slog sönder en schäferhund med nunchakus på hållplatsen vid lilla bommen när en pundare började jobba sig på honom.

Dom har ju en syrra som är två meter lång som var ihop med nån koboltneger från västindien, har för mig att Patrik misshandla honom ganska kraftigt

Den familjen var jävligt speciell, undra fan om inte dom hade tattare i sig
Citera
2009-04-15, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mesens
Hahaha Patrik Borg sicken jävla lirare....

Väste upp tillsammans med dom, tre bröder som heter Jerry, Gerry och Patrik Borg. Det roligaste av allt är att farsan heter BJÖRN BORG

- Jerry var grym tjuv
- Patrik var grym på nunchackus och kickar
- Gerry gick på chalmers

Farsan Björn Borg tyckte det var ok att Jerry och Patrik snodde grejer så länge han fick vita skjortor och manchettknappar

Patrik hängde med en efterbliven finne som hette Arto eller nåt liknande, han trodde han kunde boxas på riktigt. Patrik slog sönder en schäferhund med nunchakus på hållplatsen vid lilla bommen när en pundare började jobba sig på honom.

Dom har ju en syrra som är två meter lång som var ihop med nån koboltneger från västindien, har för mig att Patrik misshandla honom ganska kraftigt

Den familjen var jävligt speciell, undra fan om inte dom hade tattare i sig

Arto var snäll men riktigt bra på att slåss. Stark också som fan. Det var inget fel på honom, men när han blev arg, då backade han inte för någon, och han kunde ta mycket stryk. Efterbliven var han inte alls. Men visst, klart under normalintelligens. När jag träffade han senast påsken 2001 uppe vid svarte mossen, så var han där med andra alkisar. En trist syn. Han berättade att han hade hållit på i många år. Har inte sett han sen dess.
Gerry var väl den enda som var normal, men så var han yngst också. Tjejen träffade jag aldrig.
Citera
2009-04-15, 09:01
Medlem
Jo snäll var han allt Arto men ingen nobelpristagare precis.

Vet du hur det gått för Jerry Borg?

Dom andra lirarna från Länsmansgården och Biskopsgården som borde var närmare 40 idag, berätta gärna om du har koll på deras utveckling.
Citera
2009-04-15, 09:17
Medlem
Beckstedt

Är det Stefan Beckstedt (19680630) ni undrar om?
Citera
2009-04-15, 10:01
Bannlyst
Citat:
Jo snäll var han allt Arto men ingen nobelpristagare precis.

Vet du hur det gått för Jerry Borg?

Dom andra lirarna från Länsmansgården och Biskopsgården som borde var närmare 40 idag, berätta gärna om du har koll på deras utveckling.

Jerry är städad idag. Han hade problem med dricken ett tag, men det är rätt länge sedan. Han har iaf en unge, en på typ 9-13 år, som han hade med på media markt i sisjön. Småfet har han blivit. Vi hann/ville inte prata med honom. Han var kleptoman, det vet du va? Dessutom så tjallade han på alla, t.o.m. hitta på grejer för polisen när de hade tagit han. Det hände en grej för min del. Men de kunde inte binda mig. Kommer du ihåg Jerry Pettersson (Bagarn, enarmade banditen)? Nicke Zéden?
Men mest kända från norra biskop/länsman måste vara som sagt Patrik Borg och Lennart Dahl. Iofs har ju clark olofsson bott i södra biskop, och uppväxt i tollered/bjurslätt.
Citera
2009-04-15, 10:54
Medlem
Ja vem fan kommer inte ihåg Bagarn, han var grym i pingis och biljard med den lilla stumpen till arm

Han var väl polare med fjompen som han fällde när snuten jagade dom för att snten skulle ta fjompen istället för bagarn

Jaså Jerry har blivit fet, han såg bra ut förr i tiden med långt hår, kostym och alltid solbränd, satt alltid längst bak på 5 ans spårvagn på väg in till stan för att "kirra" lite grejer som han sa.

Ziden var väl boffare som jag minns det, kan inte placera Lennart Dahl till namnet, finns det nån bild på honom?
Citera
2009-04-15, 13:22
Medlem
Från värstingar till A-laget!

Har frågat förut men bara fått diffusa svar... det gäller två bröder som ställde till med en hel del bus på slutet av 60-talet och framåt!

Billy och Berry hade nog en massa överskottsenergi och frustration inombords och i efterhand verkar det ju som de överdoserat på jävligheter. Men skall jag vara ärlig har jag inte haft nåt med dem att göra, bara hört från folk på den tiden att de var allmänt jobbiga.

Har hört massa konstiga historier om att nån av dem sålde fultjack som dödade en snubbe samt att en av dem sparkat nån gravid tjej i magen på en spårvagnshållplats i Biskop!
Citera
2009-04-15, 13:26
Medlem
Enögd chilenare i Hammarkullen!

På mitten av 70-talet sprang det i Hammarkullen omkring en mörk- långhårig enögd chilensk snubbe och jobbade sig mot nästan alla. Snubben var typ 1.80-1.90 lång, ganska tunn, senig oftast svartklädd och kaxig som få!

Vid ett tillfälle hade han hotat en kompis handikappade morsa med spö. Tanten var typ i 55-årsåldern och satt i rullstol och jag vet att min kompis som var en ganska driven kampsportare med bra kontakter hade vissa planer på att plocka detta idianliknande invandrarpucko en gång för alla. Som tur var för alla inblandade så besinnade sig min polare och hans vänner. Vet inte om jag varit lika förstående!

Såg honom nån sommar senare då han stapplade fram på kryckor med två obrukbara ben. Det gick en story om att han blåst fel gubbs och att de knäckte benen på honom.

Sen blev det tyst! Nån som vet vad det var för lirare och vart han tog vägen!
Senast redigerad av DixiePrick 2009-04-15 kl. 13:31.
Citera
2009-04-15, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ja vem fan kommer inte ihåg Bagarn, han var grym i pingis och biljard med den lilla stumpen till arm

Han var väl polare med fjompen som han fällde när snuten jagade dom för att snten skulle ta fjompen istället för bagarn
Jaså Jerry har blivit fet, han såg bra ut förr i tiden med långt hår, kostym och alltid solbränd, satt alltid längst bak på 5 ans spårvagn på väg in till stan för att "kirra" lite grejer som han sa.

Ziden var väl boffare som jag minns det, kan inte placera Lennart Dahl till namnet, finns det nån bild på honom?

Ja, det stämmer. Bagarn fick flytta från stan för gott, efter det. Han var väl runt 20 då tror jag. Fjompen är snickare nu och bor i olskroken, är städad nu.
Citera
2009-04-15, 13:48
Medlem
Marcus Ö_J_E_S_K_Ä_R född Tolered-75.. dog som jag sa tidigare i denna tråd
förra sommaren.
Han hade flyttat upp till Stockholm och skärpt till sej och tagit upp boxningen och börjat tävla igen.
Fick i januari förra året en hjärnblödning........om detta va hans tidigare hårda liv eller boxningen eller kanske en kombination vet jag ej.
Han fick då tävlingsförbud.. men detta hade hävts när jag sommaren -08 pratade med honom....
Dagen efter ett sparring-pass så hittades han död av en granne i sin säng.
Han skall då ha fått en andra hjärnblödning tyvärr.

Umgicks mycket med han på 90-talet och han var en riktigt god vän.
Han va väldigt givmild person och ställde alltid upp för sina vänner.
Har många roliga minnen ihop med honom.
Han va helt överjävlig på affärer och även på brudar...och bra tryck i högern om det behövdes....dock ingen som slogs för skoj skull.
Han var en riktig pratkvarn och sa väll ibland för mycket......men dock inte för att skada nån annan......va helt enkelt lite över-social.
Det va desutom hans forcerande munläder som gjorde att han lärde känna alla... och kunde göra affärer med allt å alla.
Har lite sämre koll på vad han pyssla med efter -00......vet att han gjorde några voltor och hade det allmänt jobbigt.

R.I.P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in