2009-02-04, 10:36
Medlem
Nån som vet hur jag kan få tag i den där dokumentären om Bosse Högberg som Tom Alandhs gjort ?"Bosse Högberg – en film om kärlek, sjukdom och feta smällar"
Citera
2009-02-04, 18:40
Medlem
majkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Är det inte han som håller på med skrotbilar tjack allt möjligt pundande?

Ja det är nog han, anders är hans riktiga namn iaf. Du har inte hört någon rolig historia om honom?

Ingen som känner till Björn AKA Kalinka ifrån frölunda? Rött skägg ska han ha eller ha haft och gått runt med träskor.
Citera
2009-02-05, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Du som har en otrolig koll på det mesta. Kommer du ihåg "Bertil Rövarn" o Jan-Roger som var från Lunden och slog ihjäl en som kallades "FN-Benga", tror han hette Bengt Lindfors.

Hur gick det med det två ovanstående sen ?
ja det minns jag, men kan du försöka precisera året lite och jan roger, så vet jag bättre.
Citera
2009-02-05, 19:19
Medlem
5starGs avatar
nån som känner till snubbe vid namn Göran från Frölunda? han gick på anabola och tydligen var helt tokig. frågade om han tidigare i tråden men fick inget svar då, visste dock inte hans namn då och trodde han kom från högsbo

han spöade tydligen ensam upp typ 10 pers ur högsbo mc under fest i derasklubbstuga 1983-84 nån gång. han fick bl.a en stol i ryggen och en biljardkö slagen över vaderna utan att sluta svinga. till slut kom en polis och sa "döh hulken, det räcker nu" var på han sluta slåss och åkte med dom. tydligen hade han inte haft nåt otalt med nån på festen utan åkte bara dit för att slåss

han jobbade tydligen som dörrvakt på frölunda krog som låg inne på frölunda torg. vid nåt tumult där utanför som han var inblandad i så hade en snubbe trillat över räcket (krogen låg på övervåningen) och slagit ihjäl sig.
han jobbade tydligen även på televerket ett tag, vet ej om det stämmer dock
Citera
2009-02-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ja tida 50-talet det stämmer. ja jag känner tilll nästan alla så här på rak arm.

Hasse Brannkvist dog för 10år minst, var en mkt bra kille om man kände honom, var duktig ikampsport.

Gert sjösteds fick ett barn med mia Eriksson och dom skrev en bok mia som oxå var alkolist deh hette "måla alla speglar svarta" sen bytte gert dam.
är med länkarna nu.

Jonny Karate var väl med upp i lövgärdet i styckningen av dansken, var ofta för nere i haga. tror han bor utanflör staden. långe ola förbryllar mig lite grann
har ett annat namn på han, återkommer om han . Geson super väl och annat
Uffe H är ett blankt papper för mig just nu.

Ja det är riktigt att hela högen stod på trappan vid folkets hus, Östra stadsdelarna. Finns många juveler till där från just det du nämnde.

Snorig? Du nämner en Gert sjöstedt . Vad mer känner du till om honom?
Citera
2009-02-13, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5starG
nån som känner till snubbe vid namn Göran från Frölunda? han gick på anabola och tydligen var helt tokig. frågade om han tidigare i tråden men fick inget svar då, visste dock inte hans namn då och trodde han kom från högsbo

han spöade tydligen ensam upp typ 10 pers ur högsbo mc under fest i derasklubbstuga 1983-84 nån gång. han fick bl.a en stol i ryggen och en biljardkö slagen över vaderna utan att sluta svinga. till slut kom en polis och sa "döh hulken, det räcker nu" var på han sluta slåss och åkte med dom. tydligen hade han inte haft nåt otalt med nån på festen utan åkte bara dit för att slåss

han jobbade tydligen som dörrvakt på frölunda krog som låg inne på frölunda torg. vid nåt tumult där utanför som han var inblandad i så hade en snubbe trillat över räcket (krogen låg på övervåningen) och slagit ihjäl sig.
han jobbade tydligen även på televerket ett tag, vet ej om det stämmer dock
Övervåning, räcke? Förklara dig..
Citera
2009-02-13, 01:44
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Övervåning, räcke? Förklara dig..
http://blog.thirdphaze.com/uploaded_...bg4-763535.jpg
så här ser frölunda torg ut, vet inte exakt vart krogen låg men den låg iaf nånstans på övervåningen inomhus.
Citera
2009-02-13, 02:49
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madeisia

Kan väl lite till om Gert, förutom det som snorig redan skrivit. Var riktigt bra i både hockey o fotboll. Stod i mål i Qviding rätt länge trots problem. Vad jag hört är han nykter numera, men rätt illa åtgången.
Citera
2009-02-13, 04:58
Bannlyst
Citat:

Undrar varför du frågar om Gert Sjöstedt?är du en polare till honom eler bara nyfiken.

ja han var en mkt bra målvakt som bluetramp skriver i Qvidinge men slutade tidigt, pillertorsk och brännvin. Bra kille!
Citera
2009-02-13, 09:35
Medlem
Citat:
Undrar varför du frågar om Gert Sjöstedt?är du en polare till honom eler bara nyfiken.

ja han var en mkt bra målvakt som bluetramp skriver i Qvidinge men slutade tidigt, pillertorsk och brännvin. Bra kille!

Jo jag känner Gert, mycket riktigt. Är hans dotter. Lite nyfiken på hans tidigare historia. Såg att han nämndes här och då väcktes min nyfikenhet?. ..
Citera
2009-02-13, 10:53
Bannlyst
Citat:
Jo jag känner Gert, mycket riktigt. Är hans dotter. Lite nyfiken på hans tidigare historia. Såg att han nämndes här och då väcktes min nyfikenhet?. ..

Där ser man! ja tiden går! du är väl rätt gammal nu! minns dig som liten! ha det så bra!
Citera
2009-02-13, 11:08
Medlem
Citat:
Där ser man! ja tiden går! du är väl rätt gammal nu! minns dig som liten! ha det så bra!

Du tänker nog på den äldsta utav oss kanske, dottern till Mia ? Gert "pappa" har ju fyra barn och jag är den mittersta. 26 år . Ja tiden springer iväg. Men har du inget mer intressant att berätta om min fars gamla goda tid så att säga du verkar ju ha rätt bra koll på detta?, som sagt blev ju lite nyfiken när han nämns här i detta sammanhanget. Tackar för det !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in