2007-08-17, 00:15
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
.................................................. ................................................

Anders Fälling satt inne för lite eko-brott på 80-90 talet. Träffade han ganska ofta, efter den tiden. Han flyttade till Örebro för ca 10-12 år sedan. Jobbade hos en travkusk (Carl-Erik Lindblom) som någonslags matchmaker... Tror han bor kvar i Närke. Hörde att han dragit in en storvinst på V75 för något år sedan. Han hade affärer med Frank Andersson tidigare bla.

.................................................. ........................................

Kollade på Hitta, han bor kvar i Örebro

Anders Fälling
Mobil: 070-xxxxxxxxx
Folkungagatan xxx
xxxxxxx ÖREBRO
Citera
2007-08-17, 11:23
Medlem
lejonmannens avatar
Citat:
.................................................. ........................................

Kollade på Hitta, han bor kvar i Örebro

Anders Fälling
Mobil: 070-xxxxxxxxx
Folkungagatan xxx
xxxxxxx ÖREBRO
Kul om han ordnat till sitt liv.

Beträffande Frank så undrade jag ofta över vad han och Fälling hade ihop. Troligen var det väl en del skalbolag, vet bl.a. att Franken disponerade en toktrimmad Porsche 928 via något av Fällings bolag.

Såg ofta Frank på Rubinen, hög som ett troll, tror inte han mådde så bra den här perioden av sitt liv. Oldsberg hängde en del med Frank på Rubinen. Om jag minns rätt så hade han även precis gift sig och jag tyckte det var konstigt att han var i Götet under en hel sommar och pundade runt och knullade småbrudar.

Är jag inte helt ute och cyklar så drogs han även vid den här tidpunkten in i en härva med Rikskuponger där jag hört att Takki var en annan aktör. Att Takki var med är bara hörsägen, att Frank däremot var det är jag säker på. Fällings roll i denna historia vet jag heller inget om.

Frank och Fälling sågs även hel del på Åby, förutom intresset för vitvaror så hade de ju hästarna. Satt alltid i Pegasus och syntes och hördes.
Citera
2007-08-17, 22:43
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonmannen
Kul om han ordnat till sitt liv.

Beträffande Frank så undrade jag ofta över vad han och Fälling hade ihop. Troligen var det väl en del skalbolag, vet bl.a. att Franken disponerade en toktrimmad Porsche 928 via något av Fällings bolag.

Såg ofta Frank på Rubinen, hög som ett troll, tror inte han mådde så bra den här perioden av sitt liv. Oldsberg hängde en del med Frank på Rubinen. Om jag minns rätt så hade han även precis gift sig och jag tyckte det var konstigt att han var i Götet under en hel sommar och pundade runt och knullade småbrudar.

Är jag inte helt ute och cyklar så drogs han även vid den här tidpunkten in i en härva med Rikskuponger där jag hört att Takki var en annan aktör. Att Takki var med är bara hörsägen, att Frank däremot var det är jag säker på. Fällings roll i denna historia vet jag heller inget om.

Frank och Fälling sågs även hel del på Åby, förutom intresset för vitvaror så hade de ju hästarna. Satt alltid i Pegasus och syntes och hördes.

Frank o Fälling hade bla import av bollar, märket Kimpex tillsammans. Rikskupongerna försökte Frank sälja på Solvalla. Det var i den vevan som Frank hade köpt tillväxt-preparat av nån galen morsa som fått dem för sin son..... Var lite stohej i pressen om detta. Fälling bodde under sina år i Gbg enbart på olika hotel, men han hade då en annan "kassa" än vad han senare kom att innehava.
Citera
2007-08-17, 22:59
Medlem
ibumetins avatar
vem va den gamla presidenten för bandidos. va hette han o va inte de i göteborg ahn hängde i eller är jag i cyklar sokm vanligt
Citera
2007-08-18, 00:02
Medlem
Någon som vet vad som hänt med Tommy Jokkalainen(stavning?), sysslade väl med en del kokain b.la.

Samt en viss Jocke (efternamn vet ej), extra knäckte bland annat som vakt på dåvarande nattklubben XLNT. Rakad, stor kille bodde ute i skärgården och bytte bil ungefär en gång var 6:e månad...

Samt Jonas Östlund men han antar ja e nerpundad eller liknande då han pundade kraftigt senast ja hörde av honom.

MVH
Citera
2007-08-19, 06:15
Medlem
Galacticos avatar
Ingen som umgicks med eller känner till något om Paolo Roberto? Han var väl en "värsting" på sin tid, av det jag har hört.
Citera
2007-08-19, 16:39
Bannlyst
Seppo

Någon som vet hur det gått för Seppo skinhead. Mord på en bög under 80-talet? Håkan Löfvall hette en buse för 20 år sedan. Någon info?
Citera
2007-08-19, 21:40
Medlem
Bryggeriets vakter

Vet ni hur det var med Bryggeriets vakter, Ray och Magnus? Hörde för några år sen att Ray skulle suttit inne, men har ingen aning om ifall det är sant...De kankse inte hör hemma i den här tråden?
Citera
2007-08-19, 23:30
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galactico
Ingen som umgicks med eller känner till något om Paolo Roberto? Han var väl en "värsting" på sin tid, av det jag har hört.

När var han i Gbg...?
Citera
2007-08-20, 16:13
Medlem
Galacticos avatar
Citat:
När var han i Gbg...?

Oops! Missade visst att det handlade om GBG, ber om ursäkt.
Citera
2007-08-20, 16:31
Medlem
canibuss avatar
jag är inte ifrån götet, så har ingen aning om kriminella 80/90 kändisar i gbg men jag har ändå en fråga. Hörde på en tillställning jag var på snack mellan göteborgare om en som dom kallade "indianen" som tydligen sat inne nu och är
i 30års åldern idag.
jag undrar bara om det är ngn ni känner till?
Citera
2007-08-20, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
jag är inte ifrån götet, så har ingen aning om kriminella 80/90 kändisar i gbg men jag har ändå en fråga. Hörde på en tillställning jag var på snack mellan göteborgare om en som dom kallade "indianen" som tydligen sat inne nu och är
i 30års åldern idag.
jag undrar bara om det är ngn ni känner till?

Han sitter 10 år just nu för narkotikasmuggling. Ville avtjäna straffet utomland men det blev nej på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in