Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-30, 20:07
Medlem
Det saknas lite inlägg här, var det nåt fel på dem eller vad hände ?
Citera
2009-01-31, 06:15
Bannlyst
Nattvandraren! o andra!

Tycker oxå det saknas en del inlägg!

När skydsvärnet fanns igång för vilkorligt frigivna fångar, både på haga kyrkogatan 6 o Sociala huset, fanns det många juveler som passerade där, bodde där själv några gånger för länge sedan. Rena hälericentralen av allt. noll koll.
Men fördelen var ju att folk fick vara ute i det fria och då försökte dom anpassa dessa gatuboxare till skola, arbete m.m nu är det en harmlös frivård som fungerar som ingenting. Hill---fick väl en fotboja av dem, och där är dom hård vill jag säga och med all rätt, men som vanligt så kunde hill--- lura även dem, fan tro det! han skarvar rätt bra, cykelbudet! nä håll dig till sanningen hill...
så blir alt bra.
Där på haga kyrkogatans skydsvärn satt en finne som petat ut ett öga på tidaholm.
Sen gjorde han en idiotgrej och häktades, dom trodde han skulle klippa det andra ögat oxå så han hade bevakning sades det, never! för det andra ögat
åkte sedan. så han vart blind.
Samma gubbe som blåste boxarn Bo Högberg på tavlor, så bosse kom upp och vi hade bott grannar i mölndal så jag kände honom, gud vad förbannad han var, hade han fått tag i karln hade han slagit ihjäl honom, det var ju en hobby han och bosse Petterson hade att klappa till folk, och ingen stod upp mot dom kan man lungt säga. komer mer stories sen!
Citera
2009-01-31, 06:25
Bannlyst
En klant!

En kväll brakade det till i min dörr och in kom en snubbe (skydsvärnet) med hagelspruta och ville ha med mig på ett rån, var var det inte planerat, nä sa jag ta någon annan, han åkte ensam upp med taxi till Örebro och klipte en bank där. Taxi tilbaka til stan med cirka 100.000 kr mkt pengar då. Stannade vid hotell Rubinen.
Tog in och ringde och sade att han hade gott om stålar nu och bad mig och en finne komma upp på hotellet och grogga med honom,
, okej sa vi och dansade iväg. Men han hade glömt hagelsprutan i taxibilen och taxikillen ropade in polisen som gick upp i trupp och hämtade snubben som var lite på kanelen och tänke djävla vilket misstag.
Dom tittade konstigt på oss när vi frågade efter rumsnr på han i receptionen och vi fick även åka med till polishuset om vi var delaktiga, men vi fick gå hem utan grogg, han åkte in. nä inga namn!
Citera
2009-02-02, 23:37
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
En kväll brakade det till i min dörr och in kom en snubbe (skydsvärnet) med hagelspruta och ville ha med mig på ett rån, var var det inte planerat, nä sa jag ta någon annan, han åkte ensam upp med taxi till Örebro och klipte en bank där. Taxi tilbaka til stan med cirka 100.000 kr mkt pengar då. Stannade vid hotell Rubinen.
Tog in och ringde och sade att han hade gott om stålar nu och bad mig och en finne komma upp på hotellet och grogga med honom,
, okej sa vi och dansade iväg. Men han hade glömt hagelsprutan i taxibilen och taxikillen ropade in polisen som gick upp i trupp och hämtade snubben som var lite på kanelen och tänke djävla vilket misstag.
Dom tittade konstigt på oss när vi frågade efter rumsnr på han i receptionen och vi fick även åka med till polishuset om vi var delaktiga, men vi fick gå hem utan grogg, han åkte in. nä inga namn!

Tror mig minnas denna händelse. Stod det inte i GP eller GT om detta ? Måste vara över 20 år sedan snorig ?
Citera
2009-02-02, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Tror mig minnas denna händelse. Stod det inte i GP eller GT om detta ? Måste vara över 20 år sedan snorig ?

Stämmer bra det cirka 20 år sedan, stod mkt om hans galna affärer med fel folk han blåste!
Citera
2009-02-03, 19:45
Medlem
majkuss avatar
Tjena!

Någon som hört något om Lillen/Vesslan ifrån Frölunda?
Citera
2009-02-03, 19:58
Medlem
Snorig du har inga mer historier om Bosse Högberg? Killen borde ha en egen tråd! Stenhård va han! Slogs 14 ronder med käken av!
Citera
2009-02-03, 19:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systeremma
Någon som vet hur det gått för Seppo skinhead. Mord på en bög under 80-talet? Håkan Löfvall hette en buse för 20 år sedan. Någon info?

Dyker upp i ett misshandelsfall med en kvinnlig (v)-politiker -

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/02/02/pojkvannen-misshandlade-kvinnlig-vansterpolitiker-for-tva-sedan-ar-fortfarande-pa-fri-fot/
Citera
2009-02-03, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VinceKey
Snorig du har inga mer historier om Bosse Högberg? Killen borde ha en egen tråd! Stenhård va han! Slogs 14 ronder med käken av!
oj jag har skrivit om bosse i en annan gammal tråd, men finns mkt jag kan skriva om han, lugn så kommer det! sveriges hårdastet figter, som lärde sig slåss på gatan i majorna i unga år , kommer sen!
Citera
2009-02-03, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Dyker upp i ett misshandelsfall med en kvinnlig (v)-politiker -

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/02/02/pojkvannen-misshandlade-kvinnlig-vansterpolitiker-for-tva-sedan-ar-fortfarande-pa-fri-fot/

Du menar Maria Linden V gbg?

Seppo skrev jag om i en annan tråd!
Citera
2009-02-03, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majkus
Tjena!

Någon som hört något om Lillen/Vesslan ifrån Frölunda?

Är det inte han som håller på med skrotbilar tjack allt möjligt pundande?
Citera
2009-02-03, 23:48
Medlem
bluetramps avatar
snorig

Du som har en otrolig koll på det mesta. Kommer du ihåg "Bertil Rövarn" o Jan-Roger som var från Lunden och slog ihjäl en som kallades "FN-Benga", tror han hette Bengt Lindfors.

Hur gick det med det två ovanstående sen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in